Bling1975 skrev 2013-12-12 22:46:06 följande:
Överlag tycker jag att de flesta märken har mycket ojämn kvalitet (och ojämna storlekar).
Är oftast nöjd med pop, småfolk, molo, lipfish och katvig. Men äldre Molo verkar sämre eller så tvättar folk konstigt för en del begagnat jag har köpt har varit lite noppigt och väldigt blekt. De Molo jag har köpt själv ser i princip nya ut efter ett antal tvättar.
Jeans och baströjor (tjej) i tvåpack på H&M har varit fantastiska. Köpte ett gäng som dagiströjor då det kladdas en hel del och förutom de som förstörs av färg och matfläckar så håller de både färg, mönster och form superbra. Deras strumbyxor är också toppen.
På Lindex gillar jag plyschbyxorna och leggings. Annat har varit av varierande kvalitet.
Villervalla har fina saker så jag har köpt en hel del. De håller färg och form mycket bra, men blir oftast bedrövligt noppiga.
Jag tror, efter att ha läst här på FL, att folk tvättar ihjäl sina kläder.
De tvättar efter EN användning vara sig det var 5 minuter framför TV:n eller 17 timmar i en ladugård. De överdoserar tvättmedel och sköljmedel. Eftersom de många hygientroll tvättar sina handdukar efter 27 minuter på kroken har de en massa i tvätten jämt vilket ruggar och förstör ytan på kläderna. Ovanpå allt detta verkar många inte förstå hur man sorterar tvätt utan det blir färgat lite kors och tvärs.
Sköter man Molokläder håller dom i många år. Naturligtvis finns det måndagsex och vissa kollektioner har inte hållit måttet men allt som oftast har det nog varit skit bakom spakarna.