Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?
Ylle99, jag gör nog lite som du. Söker mig till killarna i sociala sammanhang. Jag tycker det är lite synd att tjejer pratar så mycket om sina barn. På något sätt känns det som om de missar lite av de stora sakerna som händer i världen. Eller så är jag bara bitter. Och känner mig väldigt, väldigt utanför.
I början av vår barnlöshet var jag väldigt stressad. Jag ville ha barn fort som attan så att jag skulle kunna gå omkring och känna mig duktig och speciell som fått bar relativt tidigt, i alla fall för att vara i min bekantskapskrets. Nu blev det ju inte riktigt så, och nu har jag istället fått med mig en annan sak som gör att jag kan känna mig lite speciell. Nämligen det som min man och jag gått och går igenom. Det krävs rätt mycket styrka och mod faktiskt, för att klara av allt detta. Och vi har fått större insikt om livet. Så även om kag känner mig utanför ibland så känner jag mig också större än dem som mal och mal i oändlighet om sina barn. Och det tycker jag att jag kan unna mig.
På måndag är det dags igen. Frysåterföring nr 2. Nu går jag runt och nojar lite över att jag kanske testat fel på ägglossningen och så vidare. Sånt där som hela tiden poppar upp i skallen fast jag inte vill. Men det ska nog gå bra.
Calqyl, har ni funderat på hur ni ska gå vidare i höst? Tar ni det lite lugnt, eller blir det kanske någon frysåterföring för er del också?