Nämen hej Calyl! Vilket sammanträffande! Jag loggade in på familjeliv för att svara på en tråd och då såg jag att det fanns ett inlägg här. Jag är sällan inne annars. Tänk att när vi försökte med första graviditeten så hade jag stenkoll på allt. Men nu har jag tappat bort saker och ting.
Jag har inte tagit några preventivmedel sedan dottern kom. Vi körde oskyddat fram tills hon var ett cirka. Mensen kom efter fem månader. Så kanske kan man säga att det gick ett halvår där jag hade kunnat bli gravid.
Sen kom jag på att jag inte ville ha ett till barn med så kort mellanrum egentligen. Min man verkade inte bry sig om vilket. Så då drog vi på kondom i ett halvår. Nu har vi försökt igen i fyra månader. Det känns inte lika jobbigt den här gången. Jag tar det mer med ro. Men ju mer tiden får desto jobbigare blir det såklart. Samtidigt vet jag att det finns "backup" i frysen. Fast det finns ju aldrig några garantier.
Hur tänker du själv kring syskon, Calqyl? Och hur mår familjen? Min dotter fyllde nyss två år :) Hon är supergo och jättebestämd. Typisk tvååring!