• Orka

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Grattis till ett fantastiskt bröllop Ylle99! Nu är ni man och hustru och lillpojken. Vem trodde det för ett och ett halvt år sen? Tänkt vad livet förändras snabbt ibland!

Vår lilla tjej är ett muskelpaket. Hon vill hela tiden upp och stå på de vingliga benen. Och hennes favorit är att göra små situps på skötbordet. Det blir inte många situps för min egen del. Måste komma igång bättre med träningen. Det kanske reder upp sig lite när hösten börjar på riktigt och vi kommer in i våra nya vardagsrutiner. Jag har börjat längta efter att få leda jympa igen. Vi får se vad jag mäktar med nu med hus och bebis.

Jag vill höra fler gravidhistorier! Har ni något att bjuda på, ni med bullar? Hur är det att släpa runt på magarna i värmen? Själv släpar jag på bebis på armen eller bärsjal och det kan bli rätt svettigt ibland :)

• Orka

Noomi hur går det med bebismagen? Håller den sig inne än så länge?

• Orka

Vad bra då har den nog det fint där inne!

Lillan här har börjat med smakportioner. Jag tänkte på det att hysterin kring mat som ju gäller för vuxna med en massa dieter typ 5:2, GI, raw food, medelhavskost osv. Den gäller ju typ för barn oxå. Inte före fyra månader och inte efter sex månader ska de börja smaka. Men AMNINGEN är ju fortfarande så HIMLA viktig. Osv osv....Det ska vara si och det ska vara så. Jag berättade för bvc att lilltösen smakar på banan. Då fick jag genast höra att det är bättre med mat som inte är söt. VARFÖR alla dessa pekpinnar? Hon får ju smaka på allt möjligt inkl. banan. Hallå! Det är ju inte Coca cola heller!

Suck. Bvc är till för att ignoreras.

• Orka

Nu är i alla fall mensen tillbaka. Lite konstigt känns det. Då kan jag ju tekniskt sett bli med barn igen. Det vill jag gärna. Om jag kunde bestämma, vilket jag ju tyvärr inte kan, så skulle jag bli gravid igen om ett halvår. Men sånt råder en ju inte över själv. Det går att bestämma att en INTE vill bli gravid. Men inte ATT bli gravid. Vi kommer nog försöka igen på egen hand ett tag innan vi kör IVF igen.

• Orka

Lycka till Noomi. Snart kommer barnet. Eller så är det redan här. Kul att du vill dela med dig till oss mitt i all uppståndelse. Hoppas allt går bra! Det har ju startat bra i alla fall.

Vi är nöjda med sköterskan. Blev mest irriterad. Deras jobb är ju att ge råd men ibland går det till överdrift.

• Orka

Hoppas att allt har gått bra Noomi... Väntar spännt här!

• Orka

Stort grattis Noomi! Vilken liten goding! Nu ska ni lära känna varandra. Hoppas du känner dig lycklig och när i din bebis. Om du inte gör det utan tycker det känns konstigt så vänta ett tag så ska du se att kärleken kommer efter hand. Ni måste ju lära känna varandra ????

• Orka

Oj är visst lite trött. Skrev när istället för när, glömde att smileys inte funkar och upprepar mig. Ni får ursäkta. Har varit på resa med lilltösen idag så är rätt slut i huvudet.

• Orka

Nu blev det när istället för kär igen. Dumma autokorrekt!

• Orka

Calqyl jag hörde från mina vänner det där om "tjocka" 4-åringar. Inte så kul. Min mamma pratade om min vikt en gång när jag var liten. Jag var lite rund då. Hon trodde nog jag var för liten för att förstå. Men det gjorde jag och det har påverkat min självbild hela livet. Mycket känsligt det där.

Noomi, hur har ni det med det nya lilla livet?

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?