• Ylle99

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Jag kanske överreagerade. Jag ber om ursäkt. Jag låg här utmattad med gigantisk mage och kände att ingen mer får råka ut för det här, mkt känslor i omlopp.

Mår du bra så är det säkert ok.

Så det är äggplock redan im?! Jag tycker du började nyss med sprutorna. Va' tiden går fort ;).

Då önskar jag dig ett stooort lycka till imorgon!

Kram

• Ylle99

Vad spännande, Calqyl!

Nä, man har gjort roligare saker än äggplock ;). Skönt ändå att det gick bra och att det inte blev en total mardröm. Jag hade en otroligt omhändertagande bm så jag kände mig väldigt trygg hela tiden. Jag var på äggplock för exakt tre veckor sen, så du ligger exakt tre veckor efter mig.

Jag hade testdag idag och ringde rmc för att meddela dem dels det positiva resultatet och dels sjukhusvistelsen. Hon tyckte jag skulle vara lite glad nu över resultatet och inte noja över missfall och blodproppar.

Att få några till frysen känns ju lite lyxigt, tycker jag. Precis som du skriver slipper man plocket! Ett mindre "ingrepp" liksom ;).

Vi var fyra personer här i början men nu är vi tre. Jag tror hon hette Novabusen...ändrade hon sig kring ivf kanske, el missade jag nåt?

Nu hoppas vi på bra resultat till på fredag, Calqyl :).

Kram

• Ylle99

Tack för grattiset ;).

Men, men fortfarande tidigt. Vi försöker vara coola här...

4 befruktade ägg- bra!!! Så du ska inte dit im alltså?

Så du reagerade också på situationen... Vi är säkert inte ensamma. Jag tänker dock att gör man det en gång till vet man vad som väntar på ett helt annat sätt, vilket känns skönt.

Vi ska till vår mottagning om tre veckor. Så...v.8 kanske? Är inte helt säker.Men försvinner inte vätskan jag bär på blir det besök innan dess.

Ja, just det, så kan det ju vara (ang vår fjärde deltagare). Det var klokt tänkt ;).

Ha en skön fredag!

• Ylle99

Hej på er igen!

Här går det framåt och idag kunde jag gå helt upprätt när jag vaknade. Vikten minskar och likaså midjemått, jätteskönt! Sen har jag en rejäl mage fortfarande men den är mindre och gör inte ont :).

Men precis Calqyl! Man är nöjd med det steg man just tagit/genomfört sen börjar man oroa sig inför nästa!

Jag har förstått att man ibland gör längre odlingar. Jag har inte förstått skillnaderna... Ökar man chansen för att det ska lyckas, eller? I vårt fall var det aldrig tal om att göra nån längre odling, utan det som gällde, från första samtalet, var ET två dagar efter äp.

Har ni fått mer info?

Bra att helgen kom emellan nu, Calqyl, så att du kunde ta det lite lugnt. Håller tummarna inför imorgon!

Är ni helt färdigflyttade nu, Orka? Bor ni i lägenhet el hus?

Ha en fortsatt skön helg och hoppas ni får lite sol på er!

• Ylle99

Oj!

Så smärtorna kom efteråt, jösses. Och att du blödde så pass också! Din stackare! Verkligen ingen rolig upplevelse. Så fick du ligga ensam också, vilken mardröm!!!

Snällt av dig att inte berätta det innan! Det känns som en ganska ovanlig upplevelse, eller?

TUR att ni fick några till frysen så att den här otäcka upplevelsen inte var förgäves.

Härligt att ni börjar komma iordning i nya hemmet :).

• Ylle99

Bra idé!

Ska tänka ut nåt.

En lägre dos borde väl vara en god idé nästa gång. Du borde verkligen ha varit i riskzonen för överstimulering. Inget bra att riskera!

• Ylle99

Två till frysen, det är bra! Skönt med back-up.

Jag fick testdag 21 dagar efter äp. Din testdag är nåt liknande väl? Det är kanske för att man ska absolut säker på resultatet. Vi hade testdag en onsdag men planen var att testa helgen innan den onsdagen för att kunna smälta det förmodade negativa beskedet. Att få beskedet och sen gå till jobbet och fungera kändes osäkert därför tänkte jag att helgen blir bra. Men vi kom aldrig så långt eftersom jag blev dålig. 14 dagar efter efter äp syntes det via blodprovet jag lämnade. Men om det hade synts på vanligt test hemma har jag ingen aning om.

4 juni ... Också en onsdag väl? Om det fortfarande finns nåt kvar så borde det synas helgen innan iaf.

Fint med en majblomma!

Ja, vår läkare sa vid första mötet att det blir " vanlig" befruktning och inte ICSI eftersom mannens spermier håller god kvalitet.

• Ylle99

Hur fick ni in bilden?

Känner mig urkorkad...men kommer liksom ingen vart när jag är inne på "mina sidor".

Kanske måste jag logga in på en dator?

• Ylle99

Coolt ändå att de kan hinna se att det inte blir nån befruktning utan då kan hinna testa ICSI. Vilket pilligt jobb ;)!

Då kanske ni är något på spåren till varför det inte tagit sig när ni försökt på egen hand?

Har de sagt något negativt alls innan om spermiernas kvalitet?

• Ylle99

Det händer inget när jag klickar på presentation. Det enda jag verkar kunna göra är att skicka meddelande...till mig själv. Det är som om den inte fattar att det är jag som är inloggad. Det står att jag är offline dessutom fastän jag är inloggad. Vilket problem, haha!

Riktigt roligt att vara tillbaka på jobbet idag! Har så många fina kollegor! :)

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?