• Ylle99

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Ellie- vilken spännande tid! Hoppas verkligen att det tar sig nu! Jag kände mig helt som vanligt fram till dess hormonpåslaget kom, typ 12 dagar efter äggplocket. Jag lyckades på något sätt att inte känna efter hela tiden och tolka varenda signal, så som jag ofrivilligt gjort de senaste åren, utan lät kroppen vara och inväntade mest tiden.

Orka- visst är det fantastiskt med sparkarna i magen ändå? Kan ni se dem utifrån också? Kan din man känna sparkarna?

• Ylle99

Ellie- va tråkigt! Ingen rolig nyhet. Då sätter vi vårt hopp till embryot som blev insatt :).

• Ylle99

Ut med det bara, Ellie! Det är inte konstigt om känslorna stormar. Hela ivfgrejen är ju sjukt påfrestande! Och så ska man försöka hålla inne med förväntningar och vara så neutral det går - fastän det inte går!

Självklart hade det varit en skön back-up med några frysta embryon. Skitsurt att det inte blev nåt.

Stäng inte in besvikelsen utan släpp ut gråten och tårarna.

Sen kan man komma igen och gå vidare.

Och blir det inget den här gången har ni två försök kvar. Det kommer gå!

Kram

• Ylle99

Ellie - har du tagit nytt test idag på morgonen?

Jag väntar med spänning :)!

Hello- redan v12!?!? Jösses va tiden går! Spännande! Det blir absolut mer verkligt när man gör ul och ser en liten krabat för inne. Vi gjorde ju två vul och tre ul innan han kom ut och det var på ul i v.12-13 som vi fick den bästa bilden på barnet. Han fick plats på hela bilden liksom.

Otur, Calqyl!!! Att allt ska hända på samma gång, vad är oddsen!? Hur du än väljer att göra kommer det säkert gå jättebra! Du är ju rutinerad nu ;).

• Ylle99

Jag tror oxå på migrän. Inget jag förespråkar men det här är extraordinära omständigheter.

Vi gjorde KUB. Vi vet att det är mkt mer som kan gå galet och att det finns typ hundra till syndrom men kunde man se att det här barnet hade hög risk ville vi ändå veta. För att vara förberedda.

Ellie! Det verkar ju ha gått vägen! Grattis!

• Ylle99

Oj, stackars dig, Ellie!!! Fy, det låter verkligen inte kul med den smärtan. Krya på dig i massor!

Men, det fina i kråksången, du är gravid! :) stort grattis!

Just nu är det kanske svårt att känna glädje eftersom du är överstimulerad, men det kommer. Lättare att stå ut när det är för en god sak!

Jag blev ju oxå överstimulerad men hade inte den akuta smärtan du fått. Det kändes som tistlar i magen. Minns att mitt sjukdomstillstånd gjorde mig lite neutral till graviditeten. Lite "jaha, det var ju roligt"-känsla. Vågade väl heller inte ta ut för mkt glädje i förskott.

En liten sprattelgubbe, minsann, Orka! Roligt :)

Känner du dig bättre nu när du fått gå ner i tid på jobbet? I vilken vecka är du nu?

Kram på er

• Ylle99

Calqyl- jag hoppas verkligen du får jobbet! Det är du väl värd. Lååång intervju, förstår att det tar på krafterna!

Blev det nåt Fet- försök?

Ellie- jag tyckte nog att personalen på mitt lokala sjukhus ändå var hyfsat insatt.

Jag minns hur jag mer eller mindre började skratta när läkaren sa att det skulle hålla i sig ungefär 12 veckor! Kändes ju helt absurt! Men det var ju bara i början det gjorde så akut ont, det blev bättre allt efter som. Det tog tid dock. Snabba promenader eller hopp var inte att tänka på utan jag rörde mig i snigelfart. Tog spruta varje kväll i 12 veckor också, Inohep (blodförtunnande).

Så länge du är överstimulerad så är det ett gott tecken, dessvärre ;). Det innebär ju att graviditeten fortskrider.

• Ylle99

Hej på er!

Precis som ni skriver blir det mycket oro och nojande kring bebis och kropp. Det är otroligt svårt att låta bli men som Orka skriver, det leder absolut ingen vart. Kroppen är otroligt nyckfull och bara för att många känner exempelvis illamående behöver man inte själv göra det. Det finns så många individuella tillstånd!

Jag var exempelvis aldrig illamående förrän i v10, 11 nånting och då bara lite då och då. Jag kunde hålla det borta genom mkt mellanmål. Det blev massor av melon, ananas och apelsiner! :)

Ellie- det var aldrig aktuellt för mig att börja träna innan v12. Jag hade alldeles mkt vätska i magen.

Vi mår bra! Lite ensamt ibland att vara hemma men ändå fantastiskt fint att ha den här förmånen. Vår kille mår bra men vi dessvärre fått göra lite tråkiga undersökningar. När du, Orka, frågade hur vår son mådde i ett tidigare inlägg, visste jag verkligen inte vad jag skulle skriva så jag lät bli. Det hade inte landat hos mig än. Det var för jobbigt. BVC ville vidare undersöka hans hjärta nämligen. Jag störtlipade en hel dag och såg det värsta framför mig. Vi pratade mkt om det hemma.

Som väl var behövde vi inte vänta så länge med undersökningarna utan vi fick tid ganska snabbt så vi slapp oroa oss för länge. De gjorde EKG bland annat och fann ett litet blåsljud. Detta ledde vidare till ny undersökning med ultraljud för att kika närmare på hjärtat. Vi väntar nu på resultaten. Men, vi är ganska optimistiska eftersom personalen sagt att det inte är så allvarligt förmodligen. Detta för att han vuxit så väldigt bra sen han kom, annars hade han inte gjort det. Nu vill vi bara att nån ska ringa och säga att allt är bra och att inga fler undersökningar behövs :).

Hoppas det blir en bra vecka för alla!

• Ylle99

Hej på er!

Hur har påsken varit? Vi har varit hemma mkt och tagit det lugnt. Träffat lite vänner :).

Vi har inte fått några provsvar från sjukhuset än så vi tänkte ringa själva i veckan som kommer. Vår son verkar frisk och fortsätter utvecklas så av vad vi kan se och uppfatta är det ingen källa till oro. Vi har bestämt oss för att allt ok och att hjärtat kommer växa ihop allt efter som. Så det så.

Calqyl - du lyser med din frånvaro. Det känns inte bra att inte höra från dig. Hoppas du kan skriva några rader snart. Tänker på dig!

Jag började med p-piller nu i veckan faktiskt, Orka. Mensen är tillbaka. Märklig känsla! Det var inte helt självklart att återuppta pillerintaget men det var så det fick bli iaf. Bm tyckte det här p-medlet passade mig bäst.

Hur mår du nu Orka? Stor mage? Har du gått upp mkt i vikt? Funkar det att jobba?

Kram på er!

• Ylle99

Åh, herregud så roligt, Calqyl!!!!! Jippiee!!!!

Grattis! Bästa nyheten :)!

Fler goda nyheter från mitt håll: läkarna vill inte träffa vår son mer för hans hjärta är NORMALT. Sjukt skönt att se det på pränt.

Roligt att se alla i tråden igen :). Skriver mer senare!

Kram på er

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?