Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?
Denna tråd är till för att gnälla, hurra, oroa sig, peppa, gråta, skratta. Ingen behöver ursäkta sig för att den är ledsen! Barnlöshet, IVF, pergotime, besvikelser, längtan, väntan. Det är tuffa grejer det här. Inget man sopar under mattan och låtsas som om det inte berör en.
Ellie, jag förstår att du är ledsen. Jag förstår att du är förbannad på kliniken. Kanske är det lättare att genomlida besvikelsen över att det inte blev några ägg till frysen om du kan använda klinikens nonchalans till att bli arg på dem och kanalisera din ilska på dem. Om det är någon tröst så var vi också tvugna att vänta på brev, fastän att vi gick på privata sidan. Men i vårt fall så kom brevet på utsatt tid. Och det var ju ett positivt besked. Så vi behövde inte bli arga på någon.
För oss tog det tre försök innan det lyckades. Då slapp jag hormoner de två sista försöken. Det är såklart tuffare att börja om med sprutor, men GE INTE UPP! Så här i efterhand känns det som om tre försök var INGENTING jämfört med belöningen nu. Många får kämpa så otroligt mycket mer, all heder åt dem!
Hoppet finns kvar! Hoppas den lilla klatten fastnar!