• Anonym (ledsen mamma)

rädd mamma

För en vecka sen fick jag o min sambo plötsligt besök av socialen. Dom meddelade att min son ( inte min sambos biologiska) sagt i skolan att min sambo retar honom och inte är snäll. Dom hade också haft honom inne på polisförhör där dom sagt att sambon slår honom på väg till skolan. Nu har både jag och sambon vart på polisförhör....och jag har vart på möte hos socialen. Allt är extremt jobbigt och jag kan inte se nånting klart. Min sambo har alltid stått mina barn nära. Jag har en dotter på 9, sonen på 6 och ett gemensamt på 2 år. Va händer nu????? En utredning har startat på alla mina barn. Jag tänker bara att nu kommer de ta barnen ifrån mig! Kan dom det?? Jag är alltså inte anklagad för något utan bara min sambo. Hjälp jag har gråtit i flera dagar och är helt slut i huvudet av allt tänk.

• Svar på tråden rädd mamma
  • Anonym (ledsen mamma)

Hon säger att hon inte sett något. Jag själv har sagt och erkänt  för polis och socialen att vi ibland har hållt fast honom när han blivit arg och gett sig på syskon och kastat saker omkring sig. Han är väldigt aggressiv och kan få riktiga utbrott. Jag har alltid haft problem med hans humör och han har jättesvårt för att lyssna på tillsägelser.

• Anonym (ledsen mamma)

MEN jag menar att jag känner mig otroligt maktlös som mamma......OM OM OM det är så att min sambo tagit i honom hårt nån gång...kan då socialen ta min son från mig??? jag har ju aldrig rört honom :(

• Lilla Morran

Jag känner ju givetvis inte till allt kring er specifika historia, men socialen tar sällan barn ifrån deras föräldrar med tvång. Det ska då finnas mycket starka bevis för att barnet far illa och att det skulle ha det bättre i en annan familj. man värdesätter relationen mellan vårdnadshavande förälder och barn mycket högt. Om du aldrig har slagit din son eller behandlat honom illa finns ingen anledning till oro. Att du har hållit fast honom ibland för att hindra hans aggressionsutbrott är inte grund för omhändertagande. Vad din sambo har utsatt din son för är ju svårare för dig att veta, det får nog utredningen visa. I värsta fall får du kanske välja mellan sambo och son.... I bästa fall släpper socialen ärendet helt alt erbjuder er någon form av familjeterapi/rådgivning som jag absolut rekommenderar att ni tar emot! samarbeta med socialen - ni har ingenting att förlora! / Fd socialarbetare...

• Anonym (ledsen mamma)

Tack för svar! Jag har redan bett om hjälp med extra möte med skola rektor och socialen. Jag som mamma har inget att dölja och jag är tacksam för all hjälp jag kan få. Jag älskar mina barn och skulle aldrig skada dom eller sätta min sambo före dom.

• Emilia1980

Har ju inte sovit alls inatt...bara vridit och vänt mig. Skoldag imorgon och nu har jag börjat oroa mig för om socialen tar honom när han är där? Detta kommer bli min död denna oro, är gravid i vecka 39 och är beräknad om 13 dagar. Hur f-n ska detta gå, hur ska jag orka!? Vågar jag ens lämna honom i skolan????

• Fiamedbarn

Vill bara säga att jag håller tummarna för att allt löser sig snart. Men jag tänker också att det är viktigt att uppmärksamma sonens situation, säger man något sådant så är det ju troligt att han inte mår så bra.

Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Anonym (?)

Vad säger sonen till dig nu ? Och är både han och sambon hemma?

• Emilia1980

Ja båda är hemma, igår va dom o köpte pizza han och sonen och idag firade vi farsdag med teckningar o fika.Som vilken familj som helst. Mest jag somgår runt med ont i magen,kan inte äta. Bebis i magen blir stressad känner jag.....

Imorgon kommer jag va som en död person innan han är hemma hos mig från skolan igen. Är så fruktansvärt rädd! 

Svar på tråden rädd mamma