Cegesi skrev 2013-11-04 16:45:46 följande:
Får slarva lite mer nästa gång. =) Hoppas dock att jag får svar från läkaren på mina progesteron-prov som jag tagit idag och i fredags.
Det är jättejobbigt när alla runtomkring blir gravida. Jag är jätteglad för deras skull och tycker det är jätteroligt. Egentligen. Men samtidigt blir jag arg/ledsen och önskar det var jag. Svårt att ha rationella tankar. Därför är det lite skönt att man här kan få bekräftelse på att man inte är ensam.
Jag känner att jag blir helt knäckt och arg av allas gravidbesked och skäms som fanken av det.
Kan ibland ryta till åt min dotter på 4 år när hon tjatar om bebis också. "det är inte så lätt att bara skaffa!!!" Som om hon skulle fatta det liksom...Men nerverna sitter på utsidan....Usch. Borde verkligen uppsakatta henne och bara njuta av att faktiskt redan vara mamma. Men man liksom förlorar sig i den här karusellen när det inte funkar och när pcosbeskedet kom.
Vad är progesteron eg?
TheBlueOcean skrev 2013-11-04 01:18:48 följande:
Jag vill inte vara taskig när jag säger detta men jag blev jätteledsen när jag hade fått positivt ÄLtest och sedan ingen mens eller plus, jag ringde då till min läkare på Gyn och hon sa att vi med pcos kan få positivt på ÄL stickor utan att ha ÄL och alltså att det var mycket större chans för oss att få det så och tyckte därför att det var bortkastade pengar. Vi skulle hellre gå och kolla det hos en läkare, med blodprov? Någon annan som hört det?
Åh :( Hoppas att jag iaf hade en äl. Näe jag har inte hört det..men jag kan eg inte så mkt om min "defekt".