(PCOS)
Hej. Jag har pcos. Fick diagnosen i juli i år. Sökte hjälp hos barnmorska eftersom jag inte blev gravid. Hon skickade mig vidare till en ganska elak gynläkare (men det är en annan historia) som konstaterade pcos.
Jag har en dotter på 4 år. Hon blev till på andra försöket. Men då vägde jag ungefär 20 kg mindre och vet inte om jag hade pcos..eller pco då.
Jag kämpar med vikten med det går jävligt långsamt och är riktigt jobbigt. Jag satte godisförbud på mej från den dagen läkaren sa att jag måste gå ned för att ha en chans att bli gravid med pcos.
Hon vägrade ge mig nån annan hjälp att bli gravid Inte ätit en godisbit sedan dess. Men lever inte helt sockerfritt osv...
Men har nog bara gått ner sådär 6 kilo sedan juli. Vet att jag kan göra ännu mer..Men samtidigt är jag så himla deppig över att inte bli gravid..och över hela situationen så då har jag inte energi till att göra drastiska förändringar för viktnedgången. Det är märkligt. Men ibland funkar man konstigt. Men det sägs ju att det är svårare att gå ned när man har pcos också..kanske ligger nåt i det.
Denna månaden lyckades jag hitta en ägglossning på stickorna! Lycka! Men..gjorde ett negativt graviditetstest idag såklart. ;( :( :( Så ledsen och besviken på mig själv och min kropp.
Kan heller inte tänka på NÅNTING annat än att bli gravid..dag ut och dag in...