• Anuuska

(PCOS)

Hej. Jag har PCOS, och försökt snart i tre år att bli gravid med min sambo. Har nu börjat med LCHF och det går ganska bra. Bara att den här väntan att vänata på att bli gravid är så jobbig! Ända jag tänker på är att bli gravid! Svårt att låta bli när det är det man vill. Jag är fortfarande ung så har många år på mig att bli gravid. Men jag vill inte vänta längre. Vill bli det nu! Är det någon annan som har PCOS som med försöker bli gravida eller har blivit gravida? Skulle bara vilja prata med andra i samma situvation. Om ni har nå tips eller då!

• Svar på tråden (PCOS)
  • Nyfniken83

Jag är i v 22... Hade inga ägglossningar alls trots stor viktnedgång. Påbörjade ny utredning i början på juni och spolade då äggledarna. Blev gravid några dagar efter. Så mitt tips, spolning! Vet inte alls om det är så att spolningen kickade igång systemet men bm hävdade att hon inte kunde se att jag hade nån ägglossning på gång men ändå vart jag gravid.

• siri89

Har också pcos och försöker... Ätit första kuren med pergo nu och hade äl i helgen så väntar tålmodigt på att få göra gravtest!

Kör dock inte lchf, har ett par kg för mycket men inte mer än så... Så hoppas de går vägen ändock:)

• LillaMiraklet

Hej alla PCOS tjejer! Jag fick veta att jag har PCOS för snart 9år sen, har sedan dess knaprat 12 kurer pergotime och blev gravid en gång under dessa kurer under en uppehållsmånad. Tyvärr blev jag inte gravid något mer än så med pergotime men jag vill ge er en stor tröst om det är så att ni inte skulle lyckas med hjälp av pergotime eller viktnedgång utan måste gå vidare till IVF för att ni helt enkelt har för mycket ägg kvar.
    Jag har själv hittills genomgått 3 fullskaliga IVF ( plockats på 80st äggblåsor, fått 34 befruktade embryon och 18st långtidsodlade blastocyster) och 2 FET.
    Min kropp gör mig aldrig besviken med ivf, jag får mycket ägg och av bra kvalitet så fungerar inte pergotime har ni goda chanser med ivf.
    Jag har dessutom blivit gravid 1 gång med hjälp av ivf.
    Lycka till alla!

• MiaIa 90

Gud vad jobbigt ni värkar ha de. 
    Har själv av PCO.
    Har försökt få barn i över 2år nu ingen häjlp av gyn för jag väger för mycket. 
    Men har gått ner 46kg snart och fått i gång en regelbunden mens men vet inte om jag har egen äl men tror de. 

• LillaMiraklet

Miala90: Vad  duktig du är, det är ju extra svårt att gå ner i vikt då man har pco/pcos...man får ju jobba hårdare än andra som inte har det.

• MiaIa 90
    LillaMiraklet skrev 2013-10-30 21:00:23 följande:
    Miala90: Vad  duktig du är, det är ju extra svårt att gå ner i vikt då man har pco/pcos...man får ju jobba hårdare än andra som inte har det.
    Jo tack men fått häjlp av min operation så har bara ätit i prensip men mindre så klart. 
     Så är de men hoppas vi alla får + snart de är ju inte omöjligt att få +.
  • Anuuska
    Nyfniken83 : Aldrig hört talas om spolning. Låter intressant! 

siri89: okej lycka till! jag har en ganska hög vikt.. så behöver gå ner. gått ner 15 kilo med lchf på bara 10 veckor. för mig funkar det bra. min mens börjar bli regelbundet. annars hade jag mens eng gång på tre-fyra månader. ganska svårt att bli gravid då.

• Anuuska

Vi försökte i två år innan jag kollade upp mig. så i ett år har jag vetat att jag har pcos. inte fått nån hjälp. dom säger bara att jag ska gå ner i vikt. så det är det jag håller på med nu. om inte det funkar så hoppas jag på hjäp. skulle vara kul att bli gravid på egen hand. men om hjälp behövs så absolut!

• siri89

Skönt att lchf funkar då! Testat metformin? De säger många att de hjälper en att gå ner i vikt, har testat de själv men orkade inte tre tabletter om dagen dock så märkte ingen skillnad men ligger ganska stabilt på min viktkurva iofs, kan ju vara värt att testa... Fick regelbunden blödning med, vet dock ej om de bara var mellanblödning eller mens..

Mens var tredje fjärde månad är bra ändock, jag har kanske en gång om året bara, heelt omöjligt att hitta ÄL då, så de är ju helt ok ändå... Bra att ivf finns men vi hoppas nu att pergo funkar!! Fick nyss reda på en vän som var gravid, längtar så tills man kan göra ett gravtest, är dock negativ och tror inte det blir något:(

Svar på tråden (PCOS)