• Novabusen

Pergotime november 2013, tagning ett: action

Det var faktiskt lite roligt! Folk förstår inte att det tar längre tid för vissa.

Jag fick ett sms av en kompis igår, som frågade om jag var gravid! Hon hade en känsla bara sa hon. Jag sa ju så klart nej men hon är övertygad om att någon av vännerna är gravid.

En kompis till min man ska oxå ha barn så nu är vi typ dret-sist av alla... Och vi började först! Surt...

• Novabusen
    Fiiaa skrev 2014-01-03 23:55:24 följande:

Blinkande gubbe igår och i morse, på CBs äl test, ska bli en fast gubbe ju när det är dax, men nu på kvällen va det bara en ring :/ alltså neg.

Jag har ingen behandling med pergotime denna gång utan hoppas detta är egen äl.

Fattar inget.. Någon som har en liten förklaring.

Du kanske hade ägglossning under dagen men kroppen producerade inte tillräckligt med hormon så att det gav utslag? Urinen kanske var för utspädd/inte tillräckligt "gammal"?

Kör på ;)
  • Novabusen

Kossann; jag hoppas på det bästa, vissa plussar sent ;)

IEM-alvedon vet jag att du kan ta.

Min molvärk verkar ha försvunnit, ändå haft i en vecka :( Hoppas den kommer tillbaka!

• Novabusen
    IEM skrev 2014-01-04 11:07:04 följande:

Håller tummarna för er!!

Läste nu att Voltaren inte är någon bra ide. Så alvedon får det bli. Tack!

Men hur går det för dig då?? Du hade ju bim 2 jan :)
  • Novabusen

Tråkigt IEM :(

Jag har haft molvärk 1 v och har 9 dagar kvar till bim (räknat på 35 d), idag har molvärken varit mildare. Jag vill så gärna att det ska va nåt som växer men jag har ju väntat så länge så jag vågar ändå inte tro att det är nån graviditet, oddsen är ju inte bra.. men fan va jag undrar varför det molvärker så!? Mellan ÄL och BIM har jag tidigare haft lite molvärk men inte på detta viset. Man blir ju nästan psykiskt sjuk av denna väntan och undran :S Ge mig 13 jan NU!!

• Novabusen
    kossann skrev 2014-01-05 10:17:34 följande:

Japp, mensen kom som den skulle idag... Blir en kur pergo denna månaden.

Åh nej! :( Då lär ju min komma oxå...
  • Novabusen

Så, då har jag pratat med fertilitetsläkaren. Hon vill kolla hormonnivån på det hormonet som styr amning.. Kommer inte ihåg namnet.. Prolaktin?? Nä. Vet inte. Ska göra blodprov igen så skulle hon behandla efter det, antingen hormonet eller vidare i fertilitetsbehandling.. Allt ska ta sån tid... Men nu har jag iaf kommit vidare från kvinnokliniken till fertilitetsmottagningen... Så om ett år kanske man kan få ett pluss då!

• Novabusen

Tydligen inte.. Kört två kurer och mår sååå dåligt av dem så jag ska inte äta pergotime mer. Dom får lösa detta på annat sätt!

• Novabusen
    metda skrev 2014-01-07 22:49:41 följande:

Choklaa - menar du att ni inte fick graviditetsförbud när du hade tre stora äggblåsor? Det skulle jag ha fått om jag hade tre... En och två var ok men inte mer.

Jag har VUL på fredag, håll tummarna för två stora äggblåsor! Även fast jag lite halv gett upp och tror vi kommer få köra ivf istället, har fått för mig att jag är trögflytande eller nått :p och att simmarna aldrig kommer fram till ägget, och då spelar det ju ingen roll. Nån som har testat preeseed? Spermievänligt glidmedel? Står att det aka kunna hjälpa, men har inte frågat läkaren själv.

Vi körde med clearblue fertilitetsglidmedel under sista ägglossningen samt så har min man käkat volume 500 som ska va för spermierna. Kan rekommendera glidmedlet! Sen om det hjälpte oss vet jag inte än.. Men troligtvis inte.. Eftersom jag har högt hormonvärde och troligtvis får röntga hjärnan om det inte blivit lägre.

Lycka till på VUL! Håller tummarna :)
  • Novabusen
    Fiiaa skrev 2014-01-08 10:46:27 följande:

Byt testet bara! Om de inte funkar.

Novabusen, hur skulle de glidmedlet hjälpa?

Min sambo äter zink, folsyra å e vitamin, och selen, hans prov visade lite bättre efter han ätit detta ett tag! Prova de!

Volume 500 är typ blandning av massa vitaminer som ska främja spermier. Glidmedlet hjälper spermierna att simma lättare, googla det :)
  • Novabusen

Detta är anledningen till att vi valde att använda clearblues fertilitetsglidmedel då jag är torr och hans spermier är slöa. Ni får använda vad ni vill, jag bara svarade på vad vi använde :)

• Novabusen
    metda skrev 2014-01-08 23:18:21 följande:

Bimbo - CLearblues ska vara spermievänlig, på den viset ska det bli lättare för spermierna att ta sig fram om den finns lite mer att "simma" i.

Novabusen- har aldrig hört talas om volume 500, köper du det i en vanlig matbutik? Vad händer i kroppen om man har högt hormonvärde? Får du ägglossning som vanligt ändå? Tack för lyckönskningarna!

Min man beställde det från nån sida på internet :)

Det roliga är att hon inte sa hur det påverkar, bara att det kan va en faktor. Stress påverkar och det är väl inte konstigt att man är stressad och trasig inombords i en sådan här situation!? Och är hormonet fortfarande högt så ska man hjärnröntgas!! Fy fan...

Ägglossning har jag och mensen kommer på klockslaget i princip! Dock försenad efter första pergokuren.
  • Novabusen

Jag äter en komitablett med B6, B12 och folsyra och EPA-glandin. Läste en annan tråd där några som hade svårt, som åt detta.

Just nu har jag problem med att låta bli att ta ett gravtest! Sååå nyfiken men vet ju hur besviken man blir av resultatet :(

• Novabusen

Det glidmedlet kan jag säga, av egna erfarenheter, att det är det glidmedlet som känts absolut bäst att ligga med. Vi har provat olika. Man är fri att tro på vad som är bäst och inte, piller som kräm. Men jag tror då inte att just CB glidmedel är sämre iaf och skulle lätt köpa det igen :) Jag delar med mig av mina erfarenheter och saker jag provar så andra kan läsa. Och när man har försökt skaffa barn i över 2 år så hinner man prova en del.

• Novabusen
    Bimbo skrev 2014-01-10 10:13:03 följande:

Aha ok.. då kanske man ska testa det nästa gång då..
    Fast det behöver väl inte du tänka på det närmaste väl? ;) Som sagt, jag delar gärna med mig av erfarenheter jag förskanskat och de som vill är fria att prova vad de vill :) Jag har ju själv läst vad andra provat och testar det som tilltalat mig :)
Svar på tråden Pergotime november 2013, tagning ett: action