• Novabusen

Pergotime november 2013, tagning ett: action

Fiiaa skrev 2013-12-13 15:03:38 följande:

Novabusen- såhär mycket jag har nu har jag inte haft innan.

Äckligt.

Sen har jag inte ont i brösten heller denna gång, de andra 4 à kurerna har dom typ vart stenhårda å jätte ömma!

I know! Hemskt äckligt :(

Kroppen borde ju kunna reagera olika på kurerna så det kanske är därför? Eller så är det nåt annat som ligger och gror ;)
  • Novabusen
    Fiiaa skrev 2013-12-13 18:49:48 följande:

Novabusen- riktigt äckligt!

Nja de tror jag inte, inga andra symptom än, bara lite molvärk, men kan ju va vad som.

Har bim slutet på nästa vecka!!

Hur va de du ligger till nu?

Hoppas kan man ju alltid :)

Jag tog första tabletten på kur 2 idag, enkeldos.
  • Novabusen

Åh va roligt att gifta sig! Det skulle jag vilja göra igen!

Är det någon som kan uppdatera bim-listan? Det går inge vidare i telefon.. Hur går det för alla andra? Va var ganska många i tråden ett tag :)

• Novabusen

Hej tjejer! Hur går det för er?

Jag funderar på om ni testat er för bakteriell vaginos? Man kan tydligen ha det utan symtom och det gör det mkt svårt att bli gravid. Många missar det för att man just inte har några symtom. Jag har bokat tid så de får kolla det på mig, så kan man utesluta det, om jag inte har det vill säga :)

• Novabusen

Om man har bakteriell vaginos innebär det att bakteriesammansättningen i slidan är förändrad och att andra bakterier än de skyddande mjölksyrebakterierna har ökat. Det kan bland annat medföra att slidans skydd mot infektioner blir sämre, särskilt i samband med olika ingrepp i livmodern.

Det ska tydligen påverka mottagligheten för ägget så det kan fästa. Så de känner jag att jag vill kolla på mig för det gjorde inte han som startade utredningen iaf. Det är nog bra att kolla eftersom det kan vara symtomfritt oxå.

• Novabusen

BIM-lista Fiiaa 17-19 dec Siri 21 dec Metda 25 dec Kossann 5 jan Novabusen 13 jan Plus hittills Stampis och Majken33 :)

• Novabusen
    TheStrange skrev 2013-12-18 21:47:35 följande:

Oookej...

Efter att han sovit och funderat på saken har vi sen sist pratar ut rejält, och kommit fram till att han panikade för att det tog så lång tid för mig att bli gravid och han var övertygad om att problemet låg hos honom. Därför slog han bakut av att se mig gå på behandling och må dåligt "i onödan kanske". Såatteh... nu är vi tillbaka på banan igen! Han har testat sina simmare (hemma) med jättepositivt resultat och har bett om ursäkt och skärp till sig, vilket känns fett bra.

Karlar...vilka fullblodspuckon de är ibland!

Va skönt att ni pratat ut då :) Hoppas han kan ta det med ro nu då. Jag vet inte hur länge ni försökt men vi har försökt över 2 år och det tär ju på båda psykiskt. Men till slut ska det väl gå tycker man.

Mys på nu! <3
  • Novabusen
    TheStrange skrev 2013-12-19 08:56:04 följande:
    Vi har försökt i typ 1,5 år. Ja, det är jättepåfrestande verkligen. Trist bara att det ska bli värsta dramatiken och storbråk bara för att man så gärna vill ha en bebis...
    Vi har oxå bråkat och diskuterat detta med barn många gånger. Senast igår, när jag försökte få han att förstå att när det kommer en bebis kan han inte spela hockey, bandy, golf och va med i en herrklubb... Han blev skitarg..
  • Novabusen
    Bimbo skrev 2013-12-19 22:37:02 följande:
    Men va? Varför ska din man ge upp alla intressen för att ett barn kommer? Då hade jag åxo blivit förbannad..
    Det är ju så att med en bebis blir ju livet annorlunda. Han måste ha med i beräkningen att han inte kan göra allt sen. Och inte i den omfattningen. Idag har vi ungefär 1 dag i v tillsammans, sen sover vi bara ihop. Vad ska vi då med en unge till om han ändå inte tänker vara hemma??
  • Novabusen
    Fiiaa skrev 2013-12-18 22:02:05 följande:

Här är det äl +14 efter sprutan på fredag tror jag att jag har bim 20 dec, (själva äl va på fredagen) så äl + 16 fredag!!

Kissar på natten och kissar ofta på dagen å mycket flytningar! Är de jag känner!

Känner mig allmänt konstig i kroppen idag, 37,1 visa tempen, svider i ögon ont i halsen lite å lite jobbigt värk i huvudet.

Plus idag på jobbet runt 8-9 tiden hade jag lätt molvärk med sen typ stramade på på höger sida måste vart i äggstockarna sen små hugg kändes de som. Kommer å går? Vad kan de betyda??

Jag var och kollade min flytningar, trots att det blivit bättre senaste tiden. Jag hade bateriell vaginos så fick en kur mot det. Hon sa att det är väldigt vanligt. Du kanske ska kolla dina oxå?
Svar på tråden Pergotime november 2013, tagning ett: action