• TheStrange

Pergotime november 2013, tagning ett: action

Fick btw den fantastiska frågan "när ska ni skaffa barn få?" av en random person igår. Jag blev så arg så jag sa " det blir inga barn för oss. Jag har långt gången cancer och har opererat bort hela livmodern och allt så jag kan inte bli gravid."

Dra åt skogen vad människan skämdes!

Taskigt kanske, men blev så jävla less...

• TheStrange
    choklaa skrev 2014-01-06 22:22:29 följande:

Måste bara fråga ser att ni ibland skrivet en halv kur pergotime och en halv tabett.
    Menar ni alltså att ni inte tar en vanligt kur med en tablett om dagen? Får ni ändå ägglossning på de? Ska börja med pergotime på nytt nu i februari.

En halv kur = en halv pergotablett om dagen i fem dagar istället för en hel :)

Jag började min tredje halvkur idag... :)
  • TheStrange
    TheStrange skrev 2014-01-07 11:58:10 följande:
    En halv kur = en halv pergotablett om dagen i fem dagar istället för en hel :)

Jag började min tredje halvkur idag... :)
    Blev överstimulerad på en hel tablett, men får normal, rejäl äl av en halv tablett :)
  • TheStrange

Åh vad jag älskar värmevallningar, hjärtrusningar och huvudvärk...! :P Ringde och bokade vul på onsdag nästa vecka. Hoppas det ser lika fint ut då som det gjorde sist, med ett stort fint ägg :)

• TheStrange
    Novabusen skrev 2014-01-10 11:01:58 följande:
    Fast det behöver väl inte du tänka på det närmaste väl? ;) Som sagt, jag delar gärna med mig av erfarenheter jag förskanskat och de som vill är fria att prova vad de vill :) Jag har ju själv läst vad andra provat och testar det som tilltalat mig :)
    Erfarenheter och tips är precis vad vi vill ha i den här tråden! Och en himla massa plus såklart! ;)

Imorgon är det dax för sista tabletten. Hade en litet breakdown igår och kände att allt var hopplöst och ville bara kasta både pergo och livmoder åt helvete. Det är nog mer psykiskt påfrestande än man tror att hålla på med kurer och sexscheman... :/
  • TheStrange
    Novabusen skrev 2014-01-10 15:28:35 följande:

Fick blödning så skiter i det här nu!

Lycka till allihop!

<3 :(
  • TheStrange

Var på vul i onsdags...hade ett halvstort ägg på höger sida och två halvstora på vänster, varav det ena var större än de andra. Omogen slemhinna och typ en vecka kvar till äl enligt gyn... :/ Han visste inte om äggen skulle ta ut varandra och tillbakabildas, eller om alla skulle växa, eller om ett skulle ta över och växa ensam. Såatteh...nytt vul på måndag. Hur fan lyckas man bli "överstimulerad" på EN HALV KUR??!!

• TheStrange

Nytt vul idag visade att alla tre äggen var borta och jag har troligtvis haft äl. Dock trodde han inte att jag blivit gravid, för slemhinnan såg omogen ut... :/

OM jag mot förmodan blivit gravid, så trodde han att risken att mer än ett ägg släppt och blivit befruktat var minimal.

Känns ju lagom upplyftande att veta att det nog inte tog sig denna gång heller... :/

• TheStrange
    Bimbo skrev 2014-01-20 13:35:46 följande:

Har du provat progesteron för att boosta slemhinnan? Är övertygad att det hjälpte mig bli gravid..
    Har alltid haft jättefin slemhinna alla gånger tidigare. Ffrågade min gyn om det idag, och han sa att visst kunde jag få extra progesteron om jag ville, men han trodde inte det skulle höra varken till eller från. Det enda som var med slemhinnan denna gång var att den inte såg "gravidtjock" ut, utan var bara på typ 7,5. Han tyckte inte jag skulle oroa mig för slemhinnan allmänt, men han trodde inte att jag blivit gravid denna gång.

:/
  • TheStrange
    lillaskräp skrev 2014-01-21 13:35:35 följande:

Hej tjejer!

Hoppar in i tråden.

Plussade på mitt 5:e Pergotimeförsök men fick tyvärr missfall i vecka 6 :(

Nu verkar HCG:t ha sjunkit ordentligt så väntar på besked från läkaren om jag får börja med Provera idag.

Välkommen hit! Beklagar missfallet :(
  • TheStrange
    amtf79 skrev 2014-01-21 20:07:49 följande:

hej igen idag vågade jag ta ett test eftersom mensen är väldigt sen och jag plussade smile1.gifsmile1.gifsmile1.gif förstår inte riktigt att det funkade eftersom dem sa att jag inte hade haft nån ägglossning men jag kanske fick den senare... vågar inte hoppas för mycket nu utan tar en dag i taget hoppas att det lyckas för er alla där ute....

GRATTIS!!! Det kommer gå hur bra som helst! :D Lycka till!!
  • TheStrange

Bim -4 eller nått...?! Ser ni eller är det jag som har blivit knäpp?? Svårt att få bra bild med mobilen...

• TheStrange

...oj bilden blev ju ännu sämre när jag laddade upp den... :/ Aja, nytt test om

några dagar iaf...

• TheStrange

Solklart plus idag!! :) Nu är det bara att hålla tummarna för att lillfjanten stannar kvar (och helt är ensam) därinne... ;)

Svar på tråden Pergotime november 2013, tagning ett: action