• TheStrange

Pergotime november 2013, tagning ett: action

Ja, nu när den värsta besvikelsen har lagt sig så känns det bra att veta att det ändå fungerade, så detta kommer nog att bli bra tillslut :) Det är så lätt att fokusera på det negativa, och man glömmer lätt att det faktiskt kunde ha varit mycket värre.

Nu är jag långledig i helgen, så då ska jag bara chilla, dricka vin och strunta i hela bebisgrejen en stund. Nästa månad, då jäklar ska det gå vägen!! :D

Hur går det för er andra?? Händer det något? :)

• TheStrange
    ladyblue78 skrev 2013-11-20 12:59:07 följande:

Håller på att bli knäpp. Har så ont i ägg & livmoderområdet (konstant värk). Har ni fått det med efter tabletterna? Är förra tisdagen jag tog sista tabletten tabletten på min första enkel kuren.

Fick också väldigt ont, fast nån dag efter sista tabletten. Blev värre och värre fram tills igår, då jag tror att jag hade ägglossning för nu känns det inte alls. Vi fick ju sexförbud denna gång, så nu väntar jag på mensen för att kunna starta om från början...

...sjuukt jobbig väntan! Känns ju som att man inte har gjort annat än vänta det senaste året! :/
  • TheStrange
    ladyblue78 skrev 2013-11-22 18:39:43 följande:

Ni som ev inte lyckas på första kuren pergo nu ska ni på er 5e mensdag på börja ny pergo kur? 

Jag ska köra en halv kur från mensdag 5 nästa vända. Får provera i 10 dagar innan för att verkligen få mens.
  • TheStrange

...och där var de jävla spottingsen igång igen! :( Äter provera men fick molvärk och bruna flytningar igår (bjuder på äckel-info). Idag är det ganska mycket spottings. Ska till gyn nästa måndag för check up och ny kur.

Känns så otroligt hopplöst just nu :(

• TheStrange

Hej tjejer!

Har inte orkat med tråden på ett tag, då det har varit väldigt mycket nu.

Tog iaf första halvtaletten på kur nummer två idag, så nu hoppas jag att det funkar bättre än sist!

• TheStrange
    Trinity78 skrev 2013-12-10 08:06:24 följande:

Vad får ni andra för biverkningar? 

Reproductively challenged
    Har fått rejäla blodvallningar, svettningar, hjärteusningar och blir otroligt rastlös och "nervös"/stissig... :/ Lite smått jobbigt sådär, men det kommer bara några gånger per dag så det är fullt hanterbart.

Trodde inte jag skulle få lika mycket biverkningar på en halv tablett, men har svallat och svettats och stissat idag på första halvtabletten... Kul vecka detta kommer bli! :P
  • TheStrange

...och bara sådär så bestämde sig sambon igår för att han helt plötsligt vill vänta med barn, för han har så mycket på jobbet. Mitt i andra kuren. Såatteh... här blir det alltså inga barn gjorda, så jag lämnar nog den här tråden och spenderar resten av året och 2014 med att vara arg, ledsen och jävligt bitter.

Bajs!!!! :(

• TheStrange

...han bestämde sig för övrigt just för att det var bäst om vi gjorde slut all together när vi ändå var i farten, så... Från utredning och jävla hormonbehandlingar till singel och hemlös över en eftermiddag...det är grejer det!

/näråjagärintebitter

• TheStrange

Tack för stödet tjejer!

Sitter här med massa biverkningar av pergon och roddar med bostad och flytt och allt. Har nog aldrig mått såhär dåligt och kännt mig så sviken förr! :(

GRATTIS till plussen! <3

• TheStrange

Oookej...

Efter att han sovit och funderat på saken har vi sen sist pratar ut rejält, och kommit fram till att han panikade för att det tog så lång tid för mig att bli gravid och han var övertygad om att problemet låg hos honom. Därför slog han bakut av att se mig gå på behandling och må dåligt "i onödan kanske". Såatteh... nu är vi tillbaka på banan igen! Han har testat sina simmare (hemma) med jättepositivt resultat och har bett om ursäkt och skärp till sig, vilket känns fett bra.

Karlar...vilka fullblodspuckon de är ibland!

Svar på tråden Pergotime november 2013, tagning ett: action