Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2015-02-15 20:16:54 följande:
    Kanske för att Sd och dess svans använder såna situationer för att sprida hat mot muslimer.
    Skulle tro att de finns fler komponenter. Främst att SD gör analysen att ett starkt Ryssland fungerar destabiliserande på EU såtillvida att det triggar EU-kritisk nationalism i de enskilda medlemsländerna.

Att Ryssland är homofobiskt, antimuslimskt och nationalistiskt är liksom bara grädde på moset.

Sen tror jag i och för sig att de har fel som vanligt.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-19 03:57:48 följande:

Det är lite roten av problemet, den mycket skumma synen på Sverige.

För, som du skriver, Sverige ger frivilligt. Vilka är då Sverige? Jo, det är vi alla. Landet som helhet, som förvaltas av riksdag och regering. Så när "jag är inte rasist"-erna menar att politikerna är onda och korrupta och skänker bort "Sverige", så säger de egentligen att 87% av befolkningen inte borde ha rätt att uttala sig, utan att bara deras åsikter ska räknas. "Mitt land" blir liksom mer bokstavligt än bildligt tolkat för dem. De tror att det är just DERAS land, inte allas som bor här.

Sektmentaliteten.

De anser sig kunna företräda alla svenskar eftersom de är de enda som genomskådat indoktrineringen eller hjärntvätten.

Finns det överhuvudtaget någon sekt i världen med politiska ambitioner som inte följer samma mönster?

Det var exakt på samma sätt när det fanns kommunistiska sekter i Sverige, de ansåg sig kunna tala för alla arbetare eftersom arbetarna var indoktrinerade och alienerade.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2015-02-20 09:49:31 följande:
    Men isf var ju de svenskar som flyttade till USA kolonister, inte utvandrare.
    Det skulle kunna vara en utmärkt läs- och tankeövning.

Om du ger dig på Mobergs utvandrarserie så kommer du att finna att första boken heter "Utvandrarna", andra "Invandrarna" och tredje "Nybyggarna".

Ett exempel på ett fenomen som innebär att benämningen på samma företeelse kan skifta beroende på vilket perspektiv man har.
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2015-02-26 19:43:54 följande:

Sd får 8,7% i ny mätning. Fortfarande inte tillräckligt bra, men det är på rätt väg :)

www.di.se/artiklar/2014/2/27/sd-backar-i-opinionen/

Kanske bäst att du har rätt länk - annars kommer SD-aktivisterna att få helt fel fokusSolig

novus.se/wp-content/uploads/2015/02/Novus-V%C3%A4ljarbarometer-26-februari-2015.pdf
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2015-02-26 19:53:30 följande:
    Kanske bäst att du har rätt länk - annars kommer SD-aktivisterna att få helt fel fokusSolig

novus.se/wp-content/uploads/2015/02/Novus-V%C3%A4ljarbarometer-26-februari-2015.pdf
    FDFMGA skrev 2015-02-26 19:55:17 följande:
    Så försöker vi igenSkrattande

tinyurl.com/o3kz6zt

Nä, det blir 2014 hursomhelst.Skrattande
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-02-26 19:56:27 följande:
    Hahahaha. Vänster 7 gånger. Men OK då, alla riksdagspartier är vänster om SD så det kommer helt riktigt en del från "vänster" - allt är relativt.

Nej, de andra partierna stödjer INTE SDs politik. SD är ett nationalistiskt parti och tar sina beslut utifrån ett nationalistiskt perspektiv med assimilering som mål. Inget annat riksdagsparti för en sådan politik.

SD äger inte migrationsfrågor, så så fort någon agerar i migrationsfrågor är det inte utifrån SDs agenda så som SDare hojtar så fort någon tar upp något.  In fact får SD inte vara med och bestämma i sin enda fråga över huvud taget. Vi har alltid gett hjälp både här hemma och där ute i världen och anpassar oss efter behovet och egna resurser och fortsätter med det alldeles oberoende av enklövern.
    Allt är relativt. Vi har ju mr me här på forumet som röstade på Svenskarnas parti. Han brukar kalla mig vänsterextremist eftersom jag brukar rösta på SSkrattande

Och för en del av Flashbackfolket som hittat hit är naturligtvis Aftonbladet en vänsterextremistiskt tidning - själv skulle jag snarare kalla den en rätt dålig skvallertidning.
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2015-02-27 06:16:02 följande:
    Mm upptäckte det i samma stund som jag skickade det. Misstag kan alla göra :)
    Du kanske bara var lite före din tid och lite efter samtidigtGlad

Värre om man misstagit sig så till den milda grad att man inbillat sig att man kan pejla andras bevekelsegrunder som SD:s propagandister gör i den här tråden.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2015-02-27 12:00:43 följande:
    Hur vore det med att bara konstatera att du förstått helt fel och gå vidare eller är du som Solidaritet och går in i någon form av förnekelsebubbla och börjar rabble era ramsor
    FDFMGA skrev 2015-02-27 11:53:29 följande:
    Stiltje  på FL:s egoavdelningar fortfarande förstår jagSkrattande.

Det är väl mest då du blir rastlös.

Vill du diskutera något med mig får du försöka lägga band på din grälsjuka, mitt behov av att plocka påfåglar på arbetstid är rätt begränsat.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?