sjuttiofemman skrev 2015-01-01 19:47:04 följande:
Tycker nog inte att 15km är promenadavstånd direkt.
Såna här frågor måste kunna diskuteras, absolut. Men med ett rasistiskt parti i riksdagen är det alltför lätt att man spelar dem i händerna samtidigt. Därför blir frågan låst tills problemet är åtgärdat.
Sverigedemokrater brukar tala om omvänd rasism med en slags hemsnickrad betydelse som innebär rasism riktad mot svenskar.
För mig innebär omvänd rasism att man inte förväntar sig och begär detsamma av invandrare/flyktingar som svenskar.
Hur skulle du se på situationen att vi hade hade krig i Sverige - att svenskar som flytt till Syrien hungerstrejkar för att de blivit placerade utanför en medelstor stad och begär att i stället få komma till en storstad.
Jag bodde och jobbade i de här trakterna i ganska många år - för mig är det kanske den vackraste delen av Sverige. Jag begär inte att asylsökande som kommer från en helt annan miljö ska tycka som jag - men nog fan kunde de fokusera på för dem viktigare saker.
Det är inte den geografiska placeringen på asylboenden som det är fel på, utan att de som söker asyl bara blir sittande på asylboenden utan något vettigt att göra och alltså passiviserade.
De borde snarare hungerstrejka för att få en intensiv svenskundervisning, för att få kunskaper om samhället, inte för att få bli bussade tillbaka till Malmö.
Hursomhelst. Ska vi kunna ta emot flyktingar i den utsträckning vi gör så bygger det på att vi kan ha asylboenden utanför storstäderna.
Vilka tycker du ska placeras utanför storstadsområdena?
De som inte bråkar?
Jag tror att så gott som alla som kommer hit skulle vilja ha placering i storstad - men ska det vara möjligt så får man väl i SD:s anda begränsa invandringen till 90 procent - alternativet är att hela landet anses beboeligt även för asylsökande.