Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2015-01-01 18:13:14 följande:
    Du ser inte det absurda i att kräva att man ska kunna försörja sig själv i en halvstor by där det finns typ noll jobb? Snacka om att lägga brädet för att få dem att misslyckas!
    Det skadar inte att visa att man kan vara emot SD men ändå ha diametralt motsatt uppfattning i många avseenden.

Om Sverige ska kunna ta emot flyktingar i nuvarande omfattning så måste hela Sverige vara aktuellt, inte bara storstäderna.

Grytan ligger för övrigt nästan på gångavstånd från Östersund som är en av Norrlands största städer.

Det kan heller inte få vara så att det är de som protesterar som får boende i storstad (klart att det är mest attraktivt) medan de mer försynta vackert får finna sig i att ta de mindre attraktiva boendena.

Själv blir jag spontant jävligt upprörd över gnälligheten hos de här männen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2015-01-01 19:47:04 följande:
    Tycker nog inte att 15km är promenadavstånd direkt.

Såna här frågor måste kunna diskuteras, absolut. Men med ett rasistiskt parti i riksdagen är det alltför lätt att man spelar dem i händerna samtidigt. Därför blir frågan låst tills problemet är åtgärdat.
    Sverigedemokrater brukar tala om omvänd rasism med en slags hemsnickrad betydelse som innebär rasism riktad mot svenskar.

För mig innebär omvänd rasism att man inte förväntar sig och begär detsamma av invandrare/flyktingar som svenskar.

Hur skulle du se på situationen att vi hade hade krig i Sverige - att svenskar som flytt till Syrien hungerstrejkar för att de blivit placerade utanför en medelstor stad och begär att i stället få komma till en storstad.

Jag bodde och jobbade i de här trakterna i ganska många år - för mig är det kanske den vackraste delen av Sverige. Jag begär inte att asylsökande som kommer från en helt annan miljö ska tycka som jag - men nog fan kunde de fokusera på för dem viktigare saker. 

Det är inte den geografiska placeringen på asylboenden som det är fel på, utan att de som söker asyl bara blir sittande på asylboenden utan något vettigt att göra och alltså passiviserade.

De borde snarare hungerstrejka för att få en intensiv svenskundervisning, för att få kunskaper om samhället, inte för att få bli bussade tillbaka till Malmö.

Hursomhelst. Ska vi kunna ta emot flyktingar i den utsträckning vi gör så bygger det på att vi kan ha asylboenden utanför storstäderna.

Vilka tycker du ska placeras utanför storstadsområdena?

De som inte bråkar?

Jag tror att så gott som alla som kommer hit skulle vilja ha placering i storstad - men ska det vara möjligt så får man väl i SD:s anda begränsa invandringen till 90 procent - alternativet är att hela landet anses beboeligt även för asylsökande.
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2015-01-04 23:12:43 följande:
    Det är ungefär som med Breivik, när det framkom vilken etnicitet terroristen hade så var inte händelsen längre relevant för Sd-pöbeln.
    Precis!

Finns en gammal tråd här på FL där en av våra flitigare SD-aktivister pekar ut Mulla Krekar som den ansvariga för morden i Norge.

Personen är fortfarande mycket aktiv på FL - om än med en annan signatur idag än då.

www.familjeliv.se/forum/thread/60108913-explosion-i-oslo/1
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2015-01-04 23:24:27 följande:

Arnstad är som vanligt pricksäker. Sd-pöbeln avfärdar det sannolikt utan att bemöta påståendena. Business as usual alltså.

mobil.dn.se/debatt/repliker/vi-lever-i-ett-land-bojt-under-ultranationalistisk-terrorism/

Jo, jag minns det, både Ekeroth och Bylund var väl ordentligt i gasen inledningsvis.

Nästa jävel som ojar sig över hur synd det är om alla muslimer kommer att avföljas, skev väl Bylund.

Minns att jag undrade vad fan han menade med avföljas. Sen tog väl Åkesson över och slätade över dumheterna från de exalterade partikamraterna.

Nu har ju inte SD någon Åkesson längre som kan få stollarna att besinna sig, vilket ju märks mycket tydligt.

• FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-14 00:07:48 följande:
    Såklart inte! Det var hans kompis som busade till den där raden i hans text, dessutom var JÅ full, och hans dator blev hackad av våldsstenkastarvänsterextremister, vidare har han inget som helst minne av det, och det är inte så han minns saken, så det passar inte med hans verklighet!!!!!!!!!!!! Drömmer
    Det handlar väl dels om att Ph stirrat sig blind på citationstecknen och dels att hen har en synnerligen outvecklad förmåga till läsförståelse.

Alltså Ph kverulerar över att Åkesson aldrig skrev exakt det som anges i citatet - att Åkesson uttryckte att muslimer är det största hotet mot Sverige sedan andra världskriget begriper hen sannolikt inte.

Eller också är formen viktigare än innehållet när Ph gör sina piruetterSkrattande
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2015-01-16 08:02:46 följande:
    Såvitt jag vet, ingen. Ingen terroristorganisation har väl tagit på sig det han gjorde. Han agerade ju ensam. Det är liksom inte jämförbart med Boko Haram, IS, Al Qaeda, bestående av tiotusentals terrorister, vilka håller på att ta över hela arabvärlden, och vad det verkar även siktar på väst.
    Nja, jag tycker nog att likheterna är större än skillnaderna, att man inte ska se Breivik som en enskild galning utan hans massmord som en spin-off.effekt från en högerextremistisk kontext där man triggar varandra i beskrivningar om batikhäxor, kulturmarxism, förräderi mot nationen och konspirationer av alla de slag.

Det är tyvärr alldeles för enkelt att bara betrakta jihadister med löje i en europeisk kontext men det kan vara precis lika förödande att glömma att dessa kan vara lika extremt farliga som att inte ta det potentiella våldet från samhällshatande högerextremister på allvar.

Ser man till antalet dödsoffer i Norden för extremister i vår samtid så intar ju högerextremismen en särställning, men det är ju inte otänkbart att det finns enskilda jihadister som vill jämna ut målskillnaden.
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2015-01-16 22:28:29 följande:

Ett av många bevis på att sverigedemokrater ljuger om det krävs istället för att ta ansvar.

En nyttig påminnelse om att det är slödder rån botten till toppen i SD.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-01-18 15:18:17 följande:
    Ja, snart är det väl frågan om vilket SD det är folk hatar.
    Mm, under en period kanske det inskränker sig till frågan "Är du BS eller MK?" när två aktivister möts.

Enade vi stå, söndrade vi falla, typ.

Jag undrar om det finns några politiska skillnader mellan de bägge kombattanterna? Ur mitt perspektiv tillhör väl båda de mest svenskhetsältande inom SD.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?