Philipsson skrev 2014-12-08 01:45:12 följande:
Det är ju en viss skillnad mellan slarvfel i framställningen och fel som beror på okunskap, men jag inser att HBTQ-aktivister som du inte begriper denna distinktion.
Som alla andra har märkt anmärker jag t.ex. aldrig på stavfel och liknande, men däremot på icke-kommunikativ syntax och på framställningar där skribenten försöker framställa sig själv som bildad, men själv visar sig vara totalt obildad, och ändå hävdar att just sverigedemokrater skulle vara särdeles obildade!
Som i fallet med den där liraren som skriver "Sovjet" istf Sovjetunionen, för att vederbörande tror att det är samma sak! Så röjer man sin okunskap! Och istället för att tacka den so påpekar felet, snärjer vederbörande in sig i en massa bortförklaringar, vilket gör hela saken än värre...
Nja, min uppfattning är att du är synnerligen okunnig och då handlar det definitivt inte enbart att du inte har förstått att Sovjet var en vanlig förkortning, jag antar att du vill påpeka att det handlade om en union av sovjeter. Det är jag övertygad om att den som skrev Sovjet känner till.. Jag har svårt att tänka mig att han ens tänkte tanken att "Sovjet" kommer att få Ph att börja sprätta omkring igen, hens bildningskomplex innebär ju att hen ständigt måste pråla med det lilla hen vet", typ.
För att använda ditt ord "kommunisera" - så når du liksom inte fram Ph. Menade du förresten kommunalisera eller kommunicera?
Jag tycker själv att man inte ska märka ord - så när jag rättar dig som t ex när du inte stavar namnet på en journalist du hänvisar till korrekt så är det enbart i välmenande syfte.
Och när du nästa gång stavade Silberstein korrekt så smålog jag och tänkte "hen kan hen också - även en blind höna kan finna ett korn"