Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-12-07 14:11:13 följande:
    Jepp det finns att ta av och det ska inte längre bara få passera. Hädanefter kommer hen få smaka på sin egen medicin.
    Fast det är ju rätt kul att Ph kverulerar om andras misstag samtidigt som hen själv står för rena grodvandringen i "detta tråd"Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-06-13 11:52:21 följande:

Förlåt, 'kan kommunisera hyfsat på engelska', skulle det ju stå.

Det finns gott om exempel från groddammen om man så önskar..

Kommunisera meraSkrattande
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2014-12-07 15:25:44 följande:
    Nu vet jag ju inte vilket umgänge ni hade på 70-80 talet. Jag har inte upplevt detta, trots finskklingande namn...
    Där jag växte upp, en industristad, var det ganska vanligt att man snackade skit om "finnjävlar" och jag tror att jag är långt från ensam om att ha upplevt det.

Min första egna lägenhet låg i ett område jag varnades för, där bodde det, fick jag höra, bara alkisar,narkomaner, zigenare och finnjävlar.
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-07 15:44:39 följande:
    Enligt någon ja. Och enligt många andra så är de just det.
    Frågan är om det finns en vedertagen definition på nyfascism, för mig är SD nyfascister men det är möjligt att det bara är min egen tolkning av begreppets betydelse.

Men allt svammel om svenskhet, drömmen om en allomfattande gemenskap "folkhemmet" som iofs aldrig har funnits i den bemärkelsen, konspirationsteorierna och tanken att man är de verkliga företrädarna för folket, de enda som kan definiera den sanna svenskheten - och dessutom den klena demokratiska förankringen.

Den gröten kallar jag gärna nyfascism.
  • FDFMGA
    MsFry skrev 2014-12-07 15:53:18 följande:
    Kommer också ihåg det där. Jag växte upp i betongförort under 80-talet. Finnarna betraktades under början av 80-talet som våldsamma, knivviftande alkisar som sällan lärde sig svenska speciellt bra och enbart höll sig till "sina egna" (dvs andra finnar). Dessutom knyckte de städjobben för svenskarna.

Utöver det så satte många finnar sina barn i de finska specialklasser som fanns i min skola där all undervisning skedde på finska vilket gjorde att deras barn också kom att ses som udda och utanför då de inte heller kunde svenska speciellt bra (i några fall nästan inte alls).

Fast sen kom turkarna och chilenarna som då fick ta rollen som ANNORLUNDA hatobjekt.

Sen kom eritreanerna och irakierna. Sen kom jugoslaverna och nu somalierna. (Typ i den ordningen).
    Mm, jag minns hur förbannade många var för att de inte ens brydde sig om att lära sig svenska.

Allt går igen.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-12-08 01:45:12 följande:
    Det är ju en viss skillnad mellan slarvfel i framställningen och fel som beror på okunskap, men jag inser att HBTQ-aktivister som du inte begriper denna distinktion.

Som alla andra har märkt anmärker jag t.ex. aldrig på stavfel och liknande, men däremot på icke-kommunikativ syntax och på framställningar där skribenten försöker framställa sig själv som bildad, men själv visar sig vara totalt obildad, och ändå hävdar att just sverigedemokrater skulle vara särdeles obildade!

Som i fallet med den där liraren som skriver "Sovjet" istf Sovjetunionen, för att vederbörande tror att det är samma sak! Så röjer man sin okunskap! Och istället för att tacka den so påpekar felet, snärjer vederbörande in sig i en massa bortförklaringar, vilket gör hela saken än värre...
    Nja, min uppfattning är att du är synnerligen okunnig och då handlar det definitivt inte enbart att du inte har förstått att Sovjet var en vanlig förkortning, jag antar att du vill påpeka att det handlade om en union av sovjeter. Det är jag övertygad om att den som skrev Sovjet känner till.. Jag har svårt att tänka mig att han ens tänkte tanken att "Sovjet" kommer att få Ph att börja sprätta omkring igen, hens bildningskomplex innebär ju att hen ständigt måste pråla med det lilla hen vet", typ.

För att använda ditt ord "kommunisera" - så når du liksom inte fram Ph. Menade du förresten kommunalisera eller kommunicera?

Jag tycker själv att man inte ska märka ord - så när jag rättar dig som t ex när du inte stavar namnet på en journalist du hänvisar till korrekt så är det enbart i välmenande syfte.

Och när du nästa gång stavade Silberstein korrekt så smålog jag och tänkte "hen  kan hen också - även en blind höna kan finna ett korn"
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-08 13:34:13 följande:
    Visst är det spännande? Det är aja-baja om man kallar SD-are för fascister eller rasister, men att kalla alla som inte håller med SD för "hatare", "extremvänster", "landsförrädare" och liknande, det är förstås heeelt okey.

Som sagt - quad licet Iovi, non licet bovi. Det borde vara SDs måtto. "Vi får men inte ni, så det så!!!"
    För att de här jepparna vill få känna sig hatade och fruktade. 

Det gäller väl i princip alla sekter att de odlar utanförskapet, inte sällan mässande om att de är hatade och fruktade, de behöver väl detta för den egna självbilden.
  • FDFMGA
    Helhet skrev 2014-12-08 17:09:48 följande:
     du har aldrig haft rätt, och är en rätt värdelös människa med extrema-åsikter eg. sluta att försöka övertyga folk att du är normal och far med sanningar, då det inte är sant.
    Ja, den SD-klanen, alla tycks vara stöpta i samma form.Skrattande
  • FDFMGA
    Helhet skrev 2014-12-08 21:16:34 följande:
    Ja, jag har ju sagt det! Du och de riktiga Sd-mupparna är precis lika korkade.
    Jo. jag minns det.

Och nu har du alltså konstaterat att Dorian är en värdelös människa och att han inte är normal, en av de största rasisterna och med noll självkritik. Och jag är korkadSkrattande

Det är faktiskt helt obetalbart att så många nätaktiva sverigedemokrater befinner sig på din mentala och intellektuella nivå.

Det är på goda grunder man kan klassa SD som en toksekt.
  • FDFMGA
    Helhet skrev 2014-12-08 21:05:17 följande:
    Oj, har du klippt och klistrat? Tycker att en av de största rasisterna och mest fördomsfullaste-människan här, med noll insikt och ingen självkritik faktiskt förtjänar sin egen medicin. Tur att man känner normala människor med invandrar bakgrund, hade jag antagit att alla va som honom hade jag lätt röstat på Svp.
    Obehagligt personangrepp mot Dorian.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?