Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2015-04-10 17:35:24 följande:
    Så du menar att du inte tagit del av studien. Varför antyder du i så fall att du gjort detta?
    Gert skrev 2015-04-10 16:38:28 följande:
    Om du hade läst den vetenskapliga studien så hade du sett att gentik är en större faktor en utanförskap. 
    Jag såg att forskarna utifrån resultatet föreslår att man ska fokusera på förändringar av miljön för dem som ligger i riskzonenSkrattande
    Nej, det menar jag inte. Varför tror du det? Varför frågar du om du redan vet svaret? 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

Apropå våldtäkter. Sverige har världens näst högsta våldtäktstal per capita. Bara i det afrikanska landet Lesotho anmäls fler våldtäkter än här. Vad kan man dra för slutsatser av det? 

unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article12417039.ab

Sverige borde göra som nu planeras i Norge; inom tre dagar ska kriminella invandrare utvisas.

www.vg.no/nyheter/innenriks/domstol/tatt-dag-1-doemt-og-utvist-dag-3/a/23422442/

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-10 19:11:07 följande:
    Det känns som att vi varit igenom den här diskussionen lite för många gånger nu.

Citat

"Anledningen är att benägenheten att anmäla en våldtäkt kan vara högre här än i andra länder, enligt Niklas Långström, professor och sexualbrottsforskare vid Karolinska Institutet."
    Låter som en PK-förklaring.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-10 21:10:43 följande:
    Du måste vara litet stupid - etnicitet omnämns inte ens i artikeln.
    Däremot nämns genetik. 1-0 till mig.
    Sensitiveguy skrev 2015-04-10 21:16:48 följande:
    Och svenska våldtäktsmän skall gullas med? Känner igen den synen. För mig måste man inrikta sig på att bekämpa våldtäkterna, du tycks mera intresserad av huruvida våldtäktsmännen är invandrare eller ej.
    Och hur ska du bekämpa våldtäkterna?

Det hade ju varit intressant om forskarna som gjorde studien kunde gå ut med vilken etnicitet sexualbrottslingarna hade. Men det går inte i Sverige på grund av den smala åsiktskorridoren som genomsyrar debattklimatet.

• Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-10 22:34:08 följande:
    Genitik gynnar inte dig som vill reducera allting till etnicitet.

Varför vore det intressant? Med din logik kan man inte vara svensk och våldtäktsman.
    Åtminstone kunde forskarna publicerat antal inrikes födda och utrikes födda. Men inte ens det vågade dom göra, rädda för att bli stämplade som rasister.

Klart man kan vara svensk för att bli våldtäktsman. De flesta våldtäktsmän är nog svenskar i lagens mening. Det intressanta är om det är vita svenskar eller rasifierade svenskar, första- och andra generations invandrare osv. I många andra demokratiska länder, bland annat i Danmark, finns sådan statistik. Men här i Sverige är sådan statistik rasistiskt.
  • Gert
    themia skrev 2015-04-11 11:51:38 följande:
    Varför är det intressant?
    Jag tycker att statistik är intressant. 
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-12 15:20:06 följande:
    Host! Rasistisk statistik. Host!
    Så du menar att USA, Danmark mfl demokratiska länder för rasistiskt statstik?

Förklara gärna hur statistik kan vara rasistisk. 
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-12 15:18:05 följande:
    Hur vet du att DET var deras eventuella motiv?
    Hört talas om den smala åsiktskorridoren? Allt som inte är politiskt korrekt är rasistiskt.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-12 18:26:50 följande:
    Det där kallas konspirationsteori ifrån gnällande sverigedemokrater som önskar att alla höll med dem.
    Varför diskuteras då den smala åsiktskorridoren på SVT, SR och i tidningar? Menar du att public service och massmedia är sverigedemokrater?

• Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-12 18:25:57 följande:
    Ja, det menar jag att den är. Du tycks dock inte förstå varför.
    Inte du heller eftersom du inte kan förklara vad som är rasistiskt med att föra statstik.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?