Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

KillBill skrev 2015-04-25 10:59:05 följande:
    Gert, du verkar vara mer indoktrinerad än en genomsnittlig kines under tiden med Mao Zedong. Ledaren och partiet kan aldrig ha fel.

Jag råder dig emellertid att vara uppmärksam. En vacker dag kan du vara utrensad, det är vanligt förekommande inom totalitära partier.
    Vad menar du med utrensad? Jag är inte medlem i något parti.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-25 11:24:50 följande:
    Se på Kasselstrand, han blir ju, som du själv konstaterat, utrensad från Sverigedemokraterna utan att han är medlem.
    Så du jämför mig med Kasselstrand? Glad
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-25 11:43:19 följande:
    Gert, var inte så glad för det. De likheter som finns är inget som gemene man skulle uppfatta som smickrande.
    Vad vet du vad gemene man tycker? SD-hataren är inte gemene man.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-25 13:08:00 följande:
    Jag tror exempelvis att främlingsfientlighet, hat och inskränkthet är sidor hos en person som de allra flesta uppfattar som något negativt.
    Menar du att Kasselstrand eller sverigedemokrater i största allmänhet är främlingsfientliga, hatiska och inskränkta?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-25 13:40:04 följande:
    Det var bara ett exempel men jag har noterat att Granskningsnämnden kommit fram till att "främlingsfientliga" är ett korrekt epitet på Sverigedemokraterna.
    Ett korrekt epitet på Granskningnämnden är idiotnämnden.
  • Gert
    themia skrev 2015-04-25 18:39:22 följande:
    Gemene man man är kanske att ta i.
    Sanningen ligger väl nånstans i trakten av 80%
    80% låter mycket. Sanningen är väl att ca 10% är SD-hatare. Det är främst dom mest extrema vänstersympatisörerna som är SD-hatare. De är få men de hörs mest.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-25 21:22:43 följande:
    Gert, du har inte svarat om du delar SD-ledningens syn på Kasselstrand.
    Jag behöver inte svara på din fråga. Solig

Men bara för att stilla din nyfikenhet över vad jag tycker om SD-ledningens syn på Kasselstrand så är mitt svar att jag faktiskt inte bryr mig.
  • Gert

Norska S faller efter deras flyktingutspel att ta emot 10.000 syriska kvotflyktingar.

Hur ska Stefan Löfven övertyga andra länder att ta emot fler flyktingar när han inte ens kan göra det med våra nordiska grannländer? Han är en hycklare.

www.svt.se/nyheter/utrikes/norska-s-faller-efter-flyktingutspel

• Gert
    Solidaritet skrev 2015-05-07 09:14:44 följande:
    Sverigedemokraterna verkar inte hålla med dig. 
    De anser att: 
    1. Invandring
    2. Brottslighet
    3. Äldrevård

Är deras viktigaste frågor. 

Det här är vad de har att säga om försvarspolitik:
    "Sverige är värt att försvaras. Det gäller hela vårt land, våra kuster och vårt luftrum. Det är en av statens absoluta kärnuppgifter att garantera folkets säkerhet. För att Sverige ska kunna hävda sina intressen och fungera som en stabil och fredsbevarande kraft i närområdet krävs att vi på ett trovärdigt sätt har kontroll över vårt territorium."

Det är ett väldigt litet stycke. Inte särskilt viktigt av det att döma. Som vanligt utan verklig substans eller övertygelse. För det är inte politik, det är utfyllnad. 

I jämförelse : 
    www.folkpartiet.se/politik/partiprogram/programforslaget-i-fulltext/programforslaget-kapitel-5/

www.socialdemokraterna.se/upload/Central/dokument/pdf/2012/Remiss_partiprogrammet/Remissforslag_partiprogram_for_Socialdemokraterna.pdf

www.mp.se/om/partiprogram/varlden

Ovanstående partiprogram är verklig utarbetad politik, där partierna har visioner och engagemang i vad de vill åstadkomma. Sverigedemokraternas partiprogram krymper för varje år. Grundregeln för en god lögn; säg så lite som möjligt. 
    Vad man säger är inte så viktigt. Det är handlingen som är viktigast. SD har inte fått tillfälla att föra sin politik till handling ännu till skillnad från FP, S och MP och vi kan alla se resultatet av deras dårskap. Grundregeln för S är att lova som mycket som möjligt och hålla tunt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?