Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

UPPERCASE skrev 2013-12-22 12:51:28 följande:
    Högutbildade har inget som helst med "egen lön" att göra. Det handlar snarare om kollektivavtal eller inte. 

Sen är det självfallet så att utbildning ger viss kompetens som gör det mer sannolikt att en arbetsgivare är intresserad av individuell lönesättning för att inte förlora denna kompetens. 

Vad du tror är ju inte relevant i frågan.

Fortfarande har ni/du inte förklarat vad facket har med invandring att göra. Dvs ursprungsfrågan.
  • sjuttiofemman
    UPPERCASE skrev 2013-12-22 13:11:20 följande:
    Ja, han/hon är väl precis som nihka och tror att alla som argumenterar mot han/hon här är samma person.

Ja det är inte konstigt när du/ni byter av varandra och skriver på samma sätt. Plus att det inte är ovanligt att Sd-förespråkare skapar en rad konton för att förvirra och skapa en illusion av en opinion.

Men svara på dessa grundläggande frågor då som såna som ni brukar undvika eller börja gå till personangrepp istället:

- Vad är svensk kultur och varför kan den inte samexistera med andra kulturer?

- Sd vill sänka biståndet och tydligen göra det mer "effektivt" enligt Sd själva, hur ska Sd hjälpa andra människor på plats i utsatta områden så Sd slipper ta hit dessa människor?

- Sd skriver på sin hemsida att fina medelklassområden nu har förvandlats till segregerade områden med hög arbetslöshet och brottslighet. För att komma tillrätta med detta ska invandringen kraftigt minskas enligt Sd. Forskning visar att invandring i sig inte är en faktor för att hamna i kriminalitet, så vad menar Sd med denna skrivelse?

- För att motverka rasism i samhället, varför ställer inte Sd, som enda riksdagsparti, inte upp och deltar i demonstrationerna idag mot rasism? Sd har gått sida med våldsbejakande högerextremister så varför skulle ett fåtal vänsterextremister i ledet hindra Åkesson från att visa sitt stöd? Beskydd lär han få av polisen.
  • sjuttiofemman
    UPPERCASE skrev 2013-12-22 13:41:39 följande:
    Vet du inte vad Svensk kultur är? Den kan självfallet samexistera med andra kulturer, det har väl inte sagts något annat? Problemet är ju att Svenska traditioner inte får förekomma längre eftersom de uppenbarligen kränker vissa av våra nya medborgare.

Skriver på samma sätt? För det första jag har inte varit inloggad här sedan i fredags. Det andra som jag genomgående ser hos de flesta som argumenterat mot dig är att de skriver med källreferenser, ofta formulerar sig ganska väl och har uppenbarligen ett otroligt tålamod som orkar bemöta era kommentarer. 

Personligen så är jag inte så intresserad av det längre, eftersom var och varannat inlägg man gör tas bort så är diskussionen ganska ensidig. De som deltar är samma personer hela tiden och ingen av oss kommer övertyga den andra parten. Du och nihka har däremot övertygat mig om att ni inte har alla hästar i hagen och det har fått min motivation att sjunka än mer men framförallt mitt hopp om att det ens ska gå att ha en vettig diskussion. 

Vilken forskning är detta du hänvisar till? För det andra är det väldigt enkel matematik som tom en lekman kan förstå har man utgifter som inte ger någon inkomst så förlorar man pengar på det. 

Varför de inte deltar på demonstrationen har redan sagts och personligen stödjer jag det helt och hållet. 

Och för det andra så är jag övertygad om att SD aldrig skulle kunna ställa upp på någon mot rasism demonstration för de blir attackerade om de ens skulle visa sig på en sådan tillställning, de flesta "människovänner" i de demonstrationstågen är ju precis som du fördomsfulla och tror det finns någon dold agenda.

Vilka svenska traditioner har kränkt vem? Så vitt jag vet är det rektorer på vissa skolor som av olika anledningar valt att inte hålla avslutningar i kyrkan eftersom vi bor i ett sekulärt land och många är ateister. Skolundervisningen ska dessutom vara neutral och inte påverkas av religiösa åsikter. Rektorerna gör sin tolkning och agerar därefter. Det har inget med några kränkta invandrare att göra. Mina barn har både haft sina avslutningar i kyrkan och på annan plats. Detta försöker Sd få till att det är invandrarnas fel vilket inte stämmer. Jag som ateist skulle inte vilja att kyrkan prackar på mina barn deras syn på livet, det får mina barn bestämma över själva.

Som sagt, polisen har full kapacitet att skydda samtliga partiledare. Att skylla över det på det ev fåtal personer som är kapabla att ta till våld och som är närvarande idag är inte trovärdigt. Det handlar mer om ovilja. Eller så kan Sd visa att man menar allvar och ordna en egen manifestation. Det viktiga är att de tar ställning på riktigt, något som inte skett hittills. Det enda partiet visar är främlingsfientlighet.

När man lägger ihop alla utspel från Sd och dess förtroendevalda så är det inte svårt att se hur rasistiskt partiet är, då är det inte konstigt att de inte ställer upp på en manifestation mot rasism. De har chansen men vägrar ta den.

Har du något svar på skrivelsen på deras hemsida då? Där Sd menar att så fort invandrare flyttar in så blir området kriminellt och arbetslöshet breder ut sig. Jag kan inte se det på annat sätt än att Sd menar att invandrare är kriminella.
  • sjuttiofemman
    UPPERCASE skrev 2013-12-22 13:41:39 följande:
    Vilken forskning är detta du hänvisar till? För det andra är det väldigt enkel matematik som tom en lekman kan förstå har man utgifter som inte ger någon inkomst så förlorar man pengar på det.  .

Men eftersom Sd tjatar om att hjälpa på plats så måste man gång iallafall förklara HUR det ska gå till. Ta Syrien tex, hur ska de göra där? Lösa konflikten? Lycka till. Syrianerna lär tacka Sd för resten av sina liv om det lyckas eftersom de då kan åka hem, det lär många vilja.

Mycket snack och liten verkstad alltså.
  • sjuttiofemman
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 15:00:05 följande:
    Du är alltså inte medveten om att hjälp på plats redan sker idag i en mycket stor skala? Är det något dåligt som inte fungerar tycket du? SD vill helt enkelt skapa dom resurser som UNHCR kräver för att hjälpa den enorma majoritet flyktingar som befinner sig i närområdena med mediciner, mat och andra förnödenheter. Det senaste jag läste var att UNHCR saknade 10 miljarder kr för att klara trycket. Varför du vill att Europas länder ska ödsla upp dom pengarna på ett fåtal asylmissbrukare som reser över halva jorden för att ta sig hit vet jag inte.

Gissar på att det handlar om ett djupt människoförakt då man vill stjälpa så många miljoner av dom mest nödlidande människorna. Blir lite ledsen när jag tänker på den ondska många av er besitter - trots det tror ni på fulla allvar att ni befinner er på den "goda sidan"

Jag diskuterar med uppercase nu, vi kan diskutera sen.

Fast uppercase gör nu som rasisterna brukar göra, stoppar huvudet i sanden :)
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2013-12-22 14:26:57 följande:
    Vilka svenska traditioner har kränkt vem? Så vitt jag vet är det rektorer på vissa skolor som av olika anledningar valt att inte hålla avslutningar i kyrkan eftersom vi bor i ett sekulärt land och många är ateister. Skolundervisningen ska dessutom vara neutral och inte påverkas av religiösa åsikter. Rektorerna gör sin tolkning och agerar därefter. Det har inget med några kränkta invandrare att göra. Mina barn har både haft sina avslutningar i kyrkan och på annan plats. Detta försöker Sd få till att det är invandrarnas fel vilket inte stämmer. Jag som ateist skulle inte vilja att kyrkan prackar på mina barn deras syn på livet, det får mina barn bestämma över själva.

Som sagt, polisen har full kapacitet att skydda samtliga partiledare. Att skylla över det på det ev fåtal personer som är kapabla att ta till våld och som är närvarande idag är inte trovärdigt. Det handlar mer om ovilja. Eller så kan Sd visa att man menar allvar och ordna en egen manifestation. Det viktiga är att de tar ställning på riktigt, något som inte skett hittills. Det enda partiet visar är främlingsfientlighet.

När man lägger ihop alla utspel från Sd och dess förtroendevalda så är det inte svårt att se hur rasistiskt partiet är, då är det inte konstigt att de inte ställer upp på en manifestation mot rasism. De har chansen men vägrar ta den.

Har du något svar på skrivelsen på deras hemsida då? Där Sd menar att så fort invandrare flyttar in så blir området kriminellt och arbetslöshet breder ut sig. Jag kan inte se det på annat sätt än att Sd menar att invandrare är kriminella.

Uppercase, hur går det med svaret? Du gör just nu som dina gelikar när det blir jobbigt att svara: stoppar huvudet i sanden :)

Om du nu kvicknar till och hittar på ett svar, kolla #1705 och #1706
  • sjuttiofemman
    Dasein skrev 2013-12-22 17:11:34 följande:
    Enligt Säpos egen statistik misstänks svenska nazister för 14 mord och dråp under perioden 1999?2009 - vänsterextremister för inga.

(www.svd.se/opinion/brannpunkt/polisens-passivitet-hotar-demokratin_8840726.svd)

Tack för den infon, det var intressant läsning. Och så har vissa här mage att kalla VÄNSTERN för våldsbejakande när det är högern som står för det grövsta våldet. Stackars Åkesson som är så rädd att han inte vågar stå för sina PK-åsikter..
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2013-12-22 19:00:12 följande:
    Har just anmält ditt inlägg. Det du i inlägget gör dig skyldig till är förtal. Skriver du så igen så anmäler jag dig för Polisen.

Ja snälla gör det :)
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2013-12-22 18:54:58 följande:
    Levt under en kommod?

1. Aliansen kunde inte få igenom höjd gräns för statlig skatt. Oppositionen kunde sänka regeringens förslag tack vare Sd.

2. Sd gick i somras ut med att man ville riva upp Lex Laval. Nu i november gick LO och S ut med att man vill göra samma sak. LO/S har alltså, av Sd, tvingats att försvara svenska löntagares intressen, för annars skulle man tappa ännu fler röster till Sd. Det är BARA ac den anledningen man har gjort det. Annars skulle man ha fortsatt med den högerlinje man har haft under många år nu.

Facken tar naturligtvis avstånd från Sd. Det ligger i sakens natur att "nya" partier motarbetas, eftersom de ju tar makt från dem som har makt nu. Maktkamp kallas det.

Haha ok om du säger det så..punkt 1:

- Sd röstade med oppositionen, ingen bad dem att göra det. Så särskilt mycket makt över facken återspeglas inte där. Som vågmästarroll däremot, men LO har så vitt jag vet inga mandat i riksdagen..

Punkt 2:

Lex Laval och Laval-domen handlar om att facket vill att utländska arbetare ska ha rätt till samma lön som svenska arbetare. Du kanske kommer ihåg Byggnads arbetsmarknadskonflikt på Waxholm som handlade om just lönedumpning, där lettiska byggare utförde arbeten till lägre pris än svenska? Och det handlar inte om att svenska arbetare skulle vara mer värda utan att utländsk arbetskraft kan rasera den svenska modellen som starkt bidragit till den välfärd vi har idag.

Detta har absolut ingenting med Sd att göra.

Jag som trodde du hade riktig information om detta och inte bara vinklad info från avpixlat eller nåt annat skit.
  • sjuttiofemman
    UPPERCASE skrev 2013-12-22 19:25:05 följande:
    Fortsätt gärna så det finns mer att anmäla.

Hej uppercase! Kul att du är tillbaka, jag har två svar till dig på #1705 och #1706

:)
Svar på tråden Varför hatar folk SD?