Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2013-12-31 19:43:15 följande:
    Vi borde ta efter Kanada. Och bara ta in The best and the brightest immigrants!

www.cic.gc.ca/ENGLISH/department/media/releases/2013/2013-10-28.asp

Tänk vad bra det skulle gå för Sverige då. Men vi har valt att lägga krutet på somalier, afghaner och liknande. Superbt.

Så det finns inte en enda somalier eller afghan som har högre kompetens?

Är du medveten om rasismen i ditt inlägg?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-01 16:40:25 följande:
    Nej. Finns ingen rasism i mitt inlägg. Bara ett konstaterande.

Du tillskriver somalier och afghaner ett lägre värde än andra folkslag så jo det är rasistiskt. Ne.se har en bra beskrivning av ordet.

Det är den här vardagsrasismen som Sd lever på men vägrar erkänna.
  • sjuttiofemman
    overdose skrev 2014-01-02 13:26:27 följande:
    Vi människor har ett personligt ansvar. Att man väljer att fly handlar inte så mycket om att man inte kan, som att man inte vill - bo kvar.

De allra flesta som kommer hit är ekonomiska invandrare. Det visas ju också av att många av dem  inte alls är några sorts proletärer eller daglönare i sina hemländer.

Och de flesta som kallar sig invandringskritiska är i själva verket rasister. Visst är det jobbigt när man generaliserar?
  • sjuttiofemman
    overdose skrev 2014-01-02 13:29:06 följande:
    Du är helt ute och cyklar, att någon säger, lägga krutet på, är inte detsamma som att någon säger att det inte finns någon enda individ som kan göra Sverige rikare och lyckligare.

Hur skulle man annars tolka hans inlägg? Han menade att det är synd att det kommer afghaner och somalier istället för människor med kompetens.

Berätta gärna hur man kan tolka detta på annat sätt än rasism.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-02 14:49:22 följande:
    Rasism rasism rasism rasism....the word has lost it´s meaning.

Det betyder samma sak som tidigare, dock har dessa personer hittat ett parti att sluta sig till. Förutom det är rasisterna bara en grupp små och rädda människor.

Det är inte och kommer aldrig att bli normaliserat att nedvärdera andra folkslag.
  • sjuttiofemman
    overdose skrev 2014-01-02 14:44:38 följande:
    Det du beskrev var inte detsamma som det du skrev ovan. Det måste du väl ändå hålla med om eftersom det är dina egna ord? Eller är det kanske så i mördarnas värld att det inte har någon betydelse?

Mördarnas värld? Pratar du om dina polare på 90-talet som arrangerade bilbomber mot bla barn samt begick politiska mord?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2013-12-31 19:43:15 följande:
    Vi borde ta efter Kanada. Och bara ta in The best and the brightest immigrants!

www.cic.gc.ca/ENGLISH/department/media/releases/2013/2013-10-28.asp

Tänk vad bra det skulle gå för Sverige då. Men vi har valt att lägga krutet på somalier, afghaner och liknande. Superbt.

Errol Flynn

Här har du inlägget jag refererade till.

Du vill att vi bara ska ta emot de smartaste men vi tar bara emot somalier och afghaner enligt skribenten.

Så tolkar jag det. Men förklara gärna hur ni ser på dessa folkslag om ni nu inte är rasister.
  • sjuttiofemman
    Thomas66 skrev 2014-01-02 21:25:52 följande:
    Det handlar väl inte om att nervärdera folk om tex närmare 90% av alla som sitter på Kumla anstalten inte är svenskar, eller att vissa är 5 ggr mer våldsbenägna så måste man väl få säga det och försöka lösa problemen där. Inte för att jag vet men misstänker att jag skulle kunna påstå att Ha är 5 ggr mer benägna att begå brott.Är det fel att anta det om nu domstolsbeslut visar det ??

Förväntar mig en källa på de 90% du syftar på, tror du har läst lite för mycket på avpixlat nu..

Eftersom du sannolikt inte kan presentera någon källa så ställer jag några frågor också:

- Vad tror du det beror på om dina siffror stämmer?

- Varför är det relevant att dela upp dömda personer i grupper istället för att hitta orsakerna till varför de faller in i kriminalitet? En svensk kriminell är lika "dålig" som en utländsk sådan, tycker du inte det?
  • sjuttiofemman

Om ni nu generaliserar så mycket så kan ni ta och fundera på varför Brasilien alltid har ett landslag i världsklass, har de nån fotbollsgen tror ni?

• sjuttiofemman
    Thomas66 skrev 2014-01-02 22:00:12 följande:
    Nu va jag snäll, vill du veta hur verkligheten ser ut så är det bara att du googlar ( prata med bekanta eller likasinnade leder sällan till någon utveckling )Klart att jag tycker det och jag förstår att det finns vissa orsaker det beror på .

Inte förvånad att du inte har någon källa. Mina vänner tänker lite längre än näsan räcker så de har inte den här människosynen.

Men ta en funderare på mina andra frågor och återkom när du tänkt klart.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?