Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

effemgea skrev 2014-03-09 13:54:55 följande:
    Jag tror inte Nihka är moderator.

Det finns någon gammal tråd där delar av SD-sekten bestämt påstod att de hade skådat tecken i skyn som bevisade att hon var moderator. Till slut var de så uppeggade att FL fick lov att gå in i tråden och dementera sektens uppenbarelser.

Avseende ryggrad så är väl Nihka en av dem som är mest angelägen att diskutera utifrån fakta, detta tillsammans med det faktum att hon är kvinna tror jag innebär att hon blir utsatt för personangrepp i större utsträckning än någon annan av de som debatterar på det politiska forumet. Att då välja att ignorera personangreppen tycker jag verkar vara en ganska vettig strategi.

Själv anser jag att FL har ibland har en förvånansvärt  hög toleransnivå för personangrepp riktade mot dem som argumenterar mot SD. Skulle jag ha påstått att någon av forumets sverigedemokrater är en ryggradslös moderator så tror jag inlägget hade varit anmält och bortplockat inom en timme.
    Hahahaha, ja, foliehattar tar upp alla möjliga signaler.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-09 13:56:15 följande:
    Man kan både vara för religionsfrihet och samtidigt kritisera en religion. Du hittar på att SD drar alla muslimer över en kam. Det finns 1,5 miljarder utövare och SD drar inte alla över en kam. Eller har vi gått så långt att man inte får kritisera och ifrågasätta religioner längre?
    Tycker du att du kan hitta någon utrymme för religionsfrihet och islam i den här textningen? Hm?

"Ett samhälle likt till exempel det svenska samhället på 1960-talet, med en uttalat överordnad majoritetskultur och en aktiv assimileringspolitik, men som inom sig rymmer en begränsad mängd invandrade individer av annan kulturell bakgrund som ännu inte är fullt ut assimilerade och som hyser ytliga utländska kulturimpulser i form av till exempel mat, kläder och dans, som den infödda befolkningen tagit till sig och uppskattar, är således inte att betrakta som en mångkultur enligt vår definition.

Vårt alternativ till mångkulturalismen är en återgång till en gemensamhetsskapande assimilationspolitik liknande den som rådde i landet fram till år 1975, där målsättningen är att invandrare skall ta seden dit de kommer och på sikt överge sina ursprungliga kulturer och identiteter för att istället bli en del av den svenska nationen. Kärnan i assimilationstanken är att slå fast att den svenska staten inte är ett kulturellt vakuum och att den svenska nationens kultur i kraft av sin historia, med undantag endast för de nationella minoriteterna, är överordnad andra nationers kulturer inom den svenska statens område. Som en logisk konsekvens av detta skall allt statligt och kommunalt stöd som syftar till att invandrare skall bevara och stärka sina ursprungliga kulturer och identiteter dras in."

http://sverigedemokraterna.se/var-politik/mangkultur/

• nihka
    Man kan både vara för religionsfrihet och samtidigt kritisera en religion. Du hittar på att SD drar alla muslimer över en kam. Det finns 1,5 miljarder utövare och SD drar inte alla över en kam. Eller har vi gått så långt att man inte får kritisera och ifrågasätta religioner längre?
    Du som påstår att alla ljuger om SD. Jag upprepar, tycker du att du kan hitta någon utrymme för religionsfrihet och islam i den här textningen? Hm?

"Ett samhälle likt till exempel det svenska samhället på 1960-talet, med en uttalat överordnad majoritetskultur och en aktiv assimileringspolitik, men som inom sig rymmer en begränsad mängd invandrade individer av annan kulturell bakgrund som ännu inte är fullt ut assimilerade och som hyser ytliga utländska kulturimpulser i form av till exempel mat, kläder och dans, som den infödda befolkningen tagit till sig och uppskattar, är således inte att betrakta som en mångkultur enligt vår definition.

Vårt alternativ till mångkulturalismen är en återgång till en gemensamhetsskapande assimilationspolitik liknande den som rådde i landet fram till år 1975, där målsättningen är att invandrare skall ta seden dit de kommer och på sikt överge sina ursprungliga kulturer och identiteter för att istället bli en del av den svenska nationen. Kärnan i assimilationstanken är att slå fast att den svenska staten inte är ett kulturellt vakuum och att den svenska nationens kultur i kraft av sin historia, med undantag endast för de nationella minoriteterna, är överordnad andra nationers kulturer inom den svenska statens område. Som en logisk konsekvens av detta skall allt statligt och kommunalt stöd som syftar till att invandrare skall bevara och stärka sina ursprungliga kulturer och identiteter dras in."
    sverigedemokraterna.se/var-politik/mangkultur/

• nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-10 17:15:15 följande:
    Jodå, demokrati finns i SDs världsbild, den är bara annorlunda: Demokrati är när SD får bestämma allt, och alla andra ska hålla käft och applådera.
    Jag har uppfattat det som att demokrati för somliga SDare är när alla som inte vill samarbeta med SD ska göra det i alla falla för att SD vill det - annars är det tydligen mobbing eller åtminstone odemokratiskt.
  • nihka

Du som påstår att alla ljuger om SD.

Jag upprepar igen, tycker du att du kan hitta någon utrymme för religionsfrihet och islam i den här textningen? Hm?

sverigedemokraterna.se/var-politik/mangkultur/

• nihka
    Gert skrev 2014-03-10 18:50:10 följande:
    De beväpnade sig eftersom de blev attackerade.
    Du tycker inte att det är lite underligt att "de attackerade" gick iväg och hämtade järnrör och sedan letade reda på "attackaren".
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-10 19:04:54 följande:

Inte för att jag vet, men tror att folk tycker att det blir lite larvigt att gapa järnrör helatiden. Det finns ju sossar som har blivit gripna med vapen i bilen när dom kört på fyllan, och tja tydligen petitesser att en annan fick ta time-out pga stämpling till mord.
    Så länge SD premierar järnrörsgänget som uttryckte sin fientlighet mot kvinnor och invandrare kommer de givetvis att få fortsatta påminnelser om sitt övertramp.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-10 19:35:42 följande:
    De gick 10 meter och sen kastade ner aluminiumröret på marken. Vad får du allt ifrån?
    De kastade ner järnrören för att de hörde polissirener när de var på väg TILL "attackaren"  De gick iväg och hämtade järnrör och sedan gick de tillbaka för att leta reda på "attackaren".

Om jag känner mig attackerad söker jag mig BORT från attackaren, inte TILL attackaren. "Var får jag allt i från?" Filmen. Vill du att jag ska länka så du får se själv?

• nihka
    Gert skrev 2014-03-10 19:40:30 följande:
    Hur menar du? Det står ingenting om att religioner ska förbjudas. Det står ingenting om Islam eller några andra av världens religioner.

Nej, du har helt rätt. Det står inget om att religioner ska förbjudas och inget om islam eller några andra av världens religioner. Men det var inte det jag frågade om. Jag frågade om det finns något utrymme för religionsfrihet och islam itextningen.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-10 19:42:44 följande:
    Finns det bara sverigedemokrater som har varit fientlig mot kvinnor och invandrare på fyllan? Ingen sosse och moderat möjligen? Ringer det någon klocka?
    Ser du att jag FÖRSVARAR dessa sossar och moderater? Ser du någon som FÖRRINGAR handling och ord, FÖRSVARAR och BELÖNAR järnrörsgänget?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?