Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-03-05 08:59:05 följande:
    Alla inser ju att Sd-hatarna sedan den där filmen med "järnrören" visades, har försökt göra en höna av en fjäder. Vad jag såg var ynglingar i fylllbråk...
    Och om samma sak hade gjorts av företrädare för partierna i den sittande regeringen hade du förstås resonerat på samma sätt?
  • nihka
    Digestive skrev 2014-03-05 19:54:08 följande:

Haha.. Talar väl inte för dem eller vice versa? Ne, der uppfattas nog som svårkopplat för de flesta.

Vad som är än mer svårkopplat är att en person som beklagar sig över att inte ha en ignoreraknapp för mina inlägg gör sak av att gång på gång prata om mig och till mig trots att jag ignorerar och till och med snäll påmint om att vederbörande vill och därför bör ignorera mig.

Detta för mig helt osökt in på trådstartens fråga och det finns en sak som jag verkligen tycker mycket illa om när det gäller några SDare här, och det är att de är så jävla efterhängsna. Detta gäller både Suffering och Jellybeanbaby som ju är bannade från FL och ändå återkommer de ständigt i nya skepnader dit de inte är välkomna och gläfsar efter folk som inte vill ha med dem att göra. Pinsamt.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-06 16:01:22 följande:
    Och ja, "järnrörsskandalen" är skåpmat.
    Helt aktuellt eftersom SD-järnrörsgänget fortfarande är riksdagsledamöter, innehar andra förtroendeposter samt åtnjuter förmånliga kontrakt.

Dessutom bråkar Ekeroth fortfarande om upphovsrätten på sin mobilkamerafilm. Han vill ha skadestånd. Han gillar väl inte att svenska folket fick veta vilka råskinnsmetoder han och hans närmaste inom partiet använder utan man skulle ha hans tillstånd att visa deras bärsärkagång. Och det hade förstås media fått. Hahahahaha.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-03-08 09:49:23 följande:
    Det är de som är Sd-hatarna, de som finner sin livsnäring genom att hata partiet. Min tolkning är att de måste ha en mycket fattig tillvaro, och då tänker jag inte på det pekunjära.

Så om man motsätter sig SDs politik är man andefattig.

Jepp, sekttänk BIG TIME - vilket är ytterligare en orsak till att vända SD ryggen - den väldigt ljudliga andel av SD-anhängare som hänfaller till den här typen av låga icke-argument.

Jag vill inte förknippas med människor som ser på ett politiskt parti som ett trossamfund där kritik och avståndstagande bemöts med att meningsmotståndare på olika sätt är depraverade och otillförlitliga.
  • nihka
    themia skrev 2014-03-08 10:26:33 följande:
    Ja vi hade ju Ny Demokrati för 20 år sedan, är det någon som minns dem?
    Jepp. Ett annat missnöjesparti som utvecklades enligt formeln för missnöjespartier upp-ner-*poof* borta.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-08 10:35:04 följande:
    Den 31 Januari 2014 fanns det 9 651 531 antal personer i Sverige. Jag kan med gott samvete säga att ca 9 651 500 av dessa är främlingar för mig. Alltså gör det mig till främlingsfientlig. Jag är fientlig mot främlingar eftersom jag inte känner dem.

www.scb.se/BE0101/

Främlingsfientlig är personer som är fientliga mot människor som kommer "utifrån". Det är ju helt möjligt att just du känner så för alla du inte personligen känner och har pratat med, men det är ganska extremt vill jag mena, eller är ni många som resonerar på detta vis?
  • nihka
    effemgea skrev 2014-03-08 10:47:23 följande:
    En fråga om läggning.

Själv är jag inte fientligt inställd till alla jag inte känner - det skulle ju innebära att jag kände mig omgiven av fiender i stort sätt jämt och kunna leda till en allt mer paranoid människosyn.
    Det här kan ju förklara en del av vanföreställningarna som kommit från SD-håll här i tråden.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-08 10:51:22 följande:
    Vad menar du med utifrån? Kan man inte vara främlingsfientlig mot människor med samma ras och etnicitet som sig själv?

Det påminner om lagen mot diskriminering, etniska svenskar ingår inte i den lagen.
    Frågan är inte vad jag menar med "utifrån" utan vad DU menar med det som var den som tog upp frågan. Var och en lägger ju sin egen bedömning i vad som räknas som "utifrån" och för din del verkar det vara alla du inte personligen känner och har träffat.

Sedan kan kan jag nämna att mina gränser för där "utifrån" tar vid är betydligt mer generösa än dina.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-08 13:37:57 följande:
    Det är konstigt det här. När SDs politik ska diskuteras kommer en massa foliehattar och skriver om sekter hit och dit. Diskutera politiken och sakfrågorna är ni sämre på.

Nej, det är inte politiken och sakfrågorna som diskuteras när det blir tal om sekttänkandet utan då tar man upp fenomenet att urskiljningslöst hålla på det egna partiet och alla inblandade på ett sätt som jag anser inte har någon motsvarighet på så bred front inom någon av de övriga riksdagspartierna.

Jag diskuterar helt obehindrat med sympatisörer från vänsterpartiet till moderaterna i sakfrågor och om partiernas företrädare och partipolitik utan att slaviskt hålla på ett parti för sakens skull och försvara dumheter in absurdum och så sker alltsom oftast även från andra hållet, men alltsom oftast INTE med SDare.

SDares sätt som det visat sig här på FL att förhålla sig till sitt parti är ofta sekteristiskt framför individuellt urskiljande. Det är dessutom SD som har hittat på begreppet "7-klövern" eftersom de partierna var och en tar avstånd från SD. Detta är dock inget som håller samman de övriga partierna och inte heller är det en komplott utan alla har var och en bestämt sig för att man inte har något ideolgiskt gemensamt med SD. Detta enkla faktument grinar sig SDare blåa i ansiktet över och försöker få det till någon typ av mobbingärende att man inte inbjuds till samarbete.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-08 14:19:09 följande:
    Ja, givetvis är det så. Annat vore ju konstigt. Jag gör inte skillnad på människor med olika etnicitet. 
    Nänä, du är enligt egen utsago främlingsfientlig i och med att du inte känner och har träffat alla som bor i Sverige och så länkar du till SCB och aktuell befolkningsmängd. Främlingsfientlighet är ett val du har gjort:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/lena-sundstrom-framlingsfientlighet-ar-ett-val/
Svar på tråden Varför hatar folk SD?