Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-03-16 11:19:15 följande:

Det andra är att invandrade personer är klart överrepresenterade i brottsstatistiken.

Visst finns det en överrepresentation, men den är många, många, många gånger större gällande gruppen män och jag går inte runt och är rädd för alla män eller mear att vi ska stoppa antalet eller skicka iväg dem. Många av våra invandrande män befinner sig dessutom i åldersspannet där män generellt statistiskt löper större risk att begå vissa typer av brott. Vi har ju med invandringen fått en minskande medelålder.

Statistiken du hänvisar till är för brott begångna och för brottsmisstänkta för åren 1985-1989 (BRÅ 1996:2) och för åren 1997-2001 (BRÅ 2005:17). Nu har det gått 14 år igen så det kanske kommer en ny rapport.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 11:21:39 följande:
    Behöver man spotta tjejen i ansiktet genom att demonstrera mot rasism? Tänk om det varit din dotter och samhället reagerar med att demonstrera mot rasism pga våldtäktsmännen är invandrare. Hade du inte tyckt att det var en märklig reaktion?
    Om inte de rasistiska krafterna hade utnyttjat situationen hade man inte behövt demonstera mot rasisim. Rasisterna använde flickan som en bricka i sitt spel.

Det hade jag säkert tyckt i den stunden eftersom jag troligtvis hade varit förblindad av hat, men det innebär ju inte att andra måste vara det, eller att jag måste fastna där.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 11:24:33 följande:
    Ja och frias gör det ju allt som oftast. Min systers kompis dotter tog livet av sig efter att ha blivit gruppvåldtagen av invandrarkillar. Av 5 st blev EN fälld. Och han fick 4 månaders ungdomshem eller vad det kallas.  Ytterligare en sån som bara hånflinade i rätten.
    Det blev inga demonstrationer där heller.

Nej, det frias inte alls "allt som oftast", men när det gör det så beror det ju inte på att man sanktionerar våldtäkter av någon utan att skickliga advokater utnyttjar kryphål i lagen. Detta är vidrigt, men så blev ju också en proteststorm om detta!
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-16 11:49:08 följande:

Utnyttjat ? hur många av familjen bekanta tror du kommer att rösta Sd efter denna händelse. Det är ju inte så att Sd hittar på alla saker som händer.
    Man får hoppas att människor kan skilja på individ och grupp. Jag till exempel håller inte dig ansvarig för allt andra män gör och jag håller inte alla invandrare anvariga för vad andra invandrare gör. 
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-16 11:51:56 följande:
    Jag har frågat tusen taxikunder om vad de tyckte om 60-talet. De allra flesta säger att det var bättre då.

Ja, det var bättre på 60-talet...

...när "tattare" och "zigenare" drev runt och stal som korpar, mördade och rövade bort barn och "alla finnar" halsade vodka och slogs med kniv, när det var OK med barnaga, att åka bil utan säkerhetsbälte och katalysator, smog var fint, att DDT användes som bekämpningsmedel mot insekter och i myggmedel, att miljonprogrammet sjösattes - Mmm som i marabou  mm, mm, mm.

Nej, det var verkligen inte bättre på 60-talet. Eller 70-talet. Eller förr. Eller senare. Bara samma och lite annorlunda.

Främlingsfientlighet och den "otrygghet" vissa upplever har alltid funnits men den byter skepnad.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-16 12:23:34 följande:

Nä men då kan man ju ha en demonstration mot våldtäker, eller iaf denna händelse utan att anta att alla tror att alla invandrare våldtar.

Det blir ju lite svårt när rasister och främlingsfientliga redan satt ribban.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-16 12:52:48 följande:

Är du igång och anmäler nu?
    Nä. Ville du det eller?
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 13:01:54 följande:
    Ekeroth ska dela rum med antisemiter från Jobbik och Front National i EU-gruppen. Åh, jag skulle vilja vara en fluga på väggen på de mötena...
    Tror inte han kommer att våga gå med där utan har fortfarande siktet inställt mot dansk folkeparti - som inte vill ha med SD att göra. "Diskriminering" - no doubt Skrattande
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-16 13:14:38 följande:

Nejdå, men fick 2 väldigt harmlösa inlägg borttagna, tänkte att dom måste ha blivit anmälda. Man fick verkligen vrida dom till sitt yttersta och helt ur sitt sammanhang för att på dom att ej följa reglerna.
    Inboxa dem till mig så kan jag nog svara på det.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?