Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

Rataxes skrev 2014-09-14 19:29:59 följande:

F? lär komma att kräva en del saker för att stödja en (S) regering, Inte helt otroligt att syltryggarna låter dem få en tugga för att hålla käften. SD däremot lär inte få igenom ett enda krav oavsett en alliansregering eller rödgrön röra.

Tänk om du kunde följa dina egna råd?

Ja, givetvis fungerar det så i ett sammarbete och hade Sverigedrmokraterna skött sig bättre och inte representerat ideologier som få vill veta av så hade de också fått samarbeta - det är liksom Sverigedemokraterna som har ansvar för sitt och ingen annan. Haha, ja, positionen som vågmästare är jätteklen, inget har gått som de vill och som följer i spår med deras partiprogram medan de har suttit i riksdagen. Än mindre lär det nli så nu efter valet, det säger sig självt. Helt maktlösa och helt utan inflytande för sin politik, det stämmer säkert jättebra.

Jag diskuterar inte inkonsekvent men du får hemskt gärna visa på motsatsen. Lycka till!
  • Digestive
    Rataxes skrev 2014-09-14 20:02:24 följande:

Du intresserar mig inte tillräckligt så det är inte värt ansträngningen. *Gäsp*

Nu resonerar du inkonsekvent igen - du bryr dig uppenbarligen tillräckligt mycket för att både skaffa dig en uppfattning och förmedla den. Du har bara inget att komma med och är inte så noga med mental kvalité.
  • Digestive
    StackarsMia skrev 2014-09-14 20:10:30 följande:

Mp på 7,1%.  Nu sänker vi stollepartiet!

Du får dock hålla tummarna för att det inte blir en majoritetsregering av något slag. I ett sådant läge så skulle Sverigedemokraterna bara vara ett namn i Sveriges politik.
  • Digestive
    Rataxes skrev 2014-09-14 20:16:26 följande:

Vad hjälper det med F? på 4%?

Tur man sålt av alla svenska aktier.

Haha, för att tala om att leva som man lär. Bra drag, sverigevännen.
  • Digestive
    goodasgold skrev 2014-09-14 20:21:26 följande:

Finns risk/chans att Fi kommer in i riksdagen.

Inte mej emot, låt nya vindar blåsa.

Yes sir/ma'm!!
  • Digestive
    Rataxes skrev 2014-09-14 20:21:56 följande:

Nu har du nog förväxlat mig med någon annan igen. Skärp dig. (utsiktslös förhoppning...)

Nejdå. Det är knappast sverigevänligt att sälja av svenska aktier. Det har ju ingen betydelse vad du önskar fram till makten, när du i praktiken försämrar Sveriges utgångsläge för framgång på ett ekonomifundamentalt plan. Vad du än menar att Sverige behöver så har du personligen, med den lilla påskjutande ekonomiska samhällskraften du överhuvudtaget hade som medborgare, försvårat för att det överhuvudtaget ska bli verklighet.

Belt yourself to! Genomtänkt som vanligt och framförallt konsekvent. Skrik och gorma hur mycket du vill om hur du vill att landet ska styras, det är ju jättetrovärdigt att du står bakom det i och med din handling.
  • Digestive
    Rataxes skrev 2014-09-14 20:42:05 följande:

Att du orkar...

Visst är det fantastiskt! Men du tror inte att motivationen beror på din egen inbillade förträfflighet och hur du i allmänhet sparkar runt på övriga utan genomgående uppbackning av argument eller konsekventa resonomang för sak? Du är en tom röst i folkdebatten som mest bara väsnas, en till största delen beklagande känsloyttring och hänsynslös provokatör.
  • Digestive
    Tom Araya skrev 2014-09-14 20:54:25 följande:

Vilket skitsnack! Du kan inte spendera pengar du inte har utan att låna och lån medför kostnader. Alltså finns finns gränser för spenderingar om du vill hålla nere kostnaderna.

Lägg sedan till riskkapitalbolagens investeringar i de bolag som tagit över delar av den offentliga sektorn, bolag som i många fall har ägande och säten i andra länder, inte sällan sk "skatteparadis".

Första två meningar talar inte emot någonting om du tänker efter och faktiskt har inblick i ämnet. Den sista anbelangar en faktor som inte ens har tagits upp och som inte ens behöver tas upp för att beskriva vad jag ämnade att beskriva.

Du får ursäkta om jag inte har med allt som tänkas kan i mina inlägg, av praktisk omöjlighet, utan mest håller mig till det som behövs för att beskriva någonting.
  • Digestive
    Tom Araya skrev 2014-09-14 20:40:48 följande:

...eller för att de är jävligt missnöjda med den invandrings-, skol-, vård- och försvarspolitik (exempelvis) som de andra partierna bedrivit/bedriver/vill bedriva.

Den andelen finns naturligtvis också.
  • Digestive
    Helhet skrev 2014-09-15 00:07:41 följande:

Men snälla du, hur kan man vara så otrevlig och dryg som du? Du har uppvisat en total kollaps och täcken på allvarliga psykiska-problem utan att du har blivit påhoppad för det. Så skärp dig för fan.

Det kanske är en talang? Helt ärligt så har jag helt enkelt svårt för människor som hetsar främlingar så som Rataxes gör och har gjort i bland annat religionsforumet här. Jag försöker bara markera hur intelligensen sviktar i allmänhet bland sådana människor, som inte kan bättre än så. En uppgift som det går väldigt bra med för övrigt - inte direkt så att det bjuds på motstånd, om vi säger så.

Såja Dr. Phil, nu lugnar vi ner oss. Det här är min dörrmatta, den tänker jag behålla. Skaffa dig en egen där du klarar av det.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?