Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

FiaMedFunkk skrev 2014-12-09 00:53:47 följande:
    Och så får jag kritik för att försöka förutspå din mentala kapacitet. Men det är klart att det goda hatet vet bäst!

Hy..hy..hy..ckleri.  Skrattande
    Nej, men hejsan.

Om du nu försöker hantera affektkontrollen en smula så kan du ju länka till den där undersökningen som du refererade till som ska visa att den oerhört höga överrepresentationen bland SD-riksdagsledamöter avseende brottsdomar inte existerar.

Du vet - det är ju så mycket munväder och uppenbarelser bland SD-aktivisterna att jag gärna tar del av en källhänvisning, det skulle förvåna mig om inte den särskilda SD-kulturen innebär en våldsam överrepresentation i brottsdomar bland ledarna - jämfört med de anständiga partiernas riksdagsledamöter.

Nå - för det var väl inte bara en uppenbarelse du fått, för det förstår jag ju att det inte går att länka tillSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-10 00:24:11 följande:
    Tja, hur lång tid får jag på mig innan du anmäler?

Gone in 60 seconds passar ganska bra på din anmälningsbenägenhet.
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-10 00:27:59 följande:
    Säger den invigda.
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-10 00:34:36 följande:
    Jo, forumreglernas "God ton" innefattar ju exakt vad du tolkar det som och därför anmäler banala inlägg som inte ens nämner något i närhet med förtal.

Strålsektkärring som jag är...
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-10 00:34:36 följande:
    Jo, forumreglernas "God ton" innefattar ju exakt vad du tolkar det som och därför anmäler banala inlägg som inte ens nämner något i närhet med förtal.

Strålsektkärring som jag är...

Klart jag förstår att du inte förstår att du inte kan veta vem/vilka som anmäler dina inlägg.

Det är lustigt förresten - inte skulle en hederlig svensk gnälla i all evighet över borttaga inlägg utan antingen anpassa språkbruket till den rådande språkkulturen eller också lämna, men den sverigedemokratiska subkulturen tycks vara mycket svårintegrerad..

Vore du inte sverigedemokrat skulle jag säga - men snälla, det var ett evinnerligt gnäll från dig, räta på ryggen i stället och kom till skott ta fram den där undersökningen som visar att sverigedemokratiska riksdagsledamöter inte är särskilt mycket mer brottsbenägna än riksdagsledamöter från den svenska kulturens partier.

Fast nu är du ju ju sverigedemokrat och jag misstänker att ditt fokus på ditt svåra lidande när du får personangrepp borttagna just är en  konsekvens av att du inte klarar av att visa att bilden av den oerhörda överrepresentationen av brottsdomar bland SD-eliten inte är sannSolig

• FDFMGA
    nihka skrev 2014-12-12 18:05:26 följande:
    Jan Myrdal säger. Jo tack då är det förstås så det hela ligger till. Pol Pots röda khmerer utförde inte heller massmord på befolkningen i Kampuchea. Enligt Jan Myrdal.
    Hm, snart citerar hen väl Myrdals "Rapport från en kinesisk by" som ett exempel på den fantastiska utvecklingen i Kina under Mao med kulturrevolution och allt.

Tja, okunnigheten är åtminstone gränslös.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2014-12-12 19:34:20 följande:
    Jag skulle ju aldrig komma på tanken att hänvisa till Jan Myrdal... Lika dumt som at hänvisa till Herr Pansargeneral Arnstad.
    Vet inte så mycket om din pansargeneral - men jag är övertygat om att han inte likt Myrdal varit vittne till avrättningar och massvält och broderat lika uppbyggliga som förljugna historier kring detta.

Uppbyggliga för troende kommunister, alltså.
  • FDFMGA
    Helhet skrev 2014-12-12 21:18:59 följande:
    Läs på lite om arnstad! Din ledare refererar ju till hens kompetens, och halva Sverige skrattar och skäms. En dåre är alltid en dåre även om ni tycker lika i någon fråga.
    Hen?

Återkom gärna när du lärt dig skillnaden mellan män och kvinnor. Det kan för övrigt bli en spännande erfarenhet som i bästa fall kan innebära att du blir upptagen med helt annat än att tuta omkring med SD-sektenSolig
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-12-16 19:28:43 följande:
    Hur kan det bli jobbigt?

Enligt Björn Söder (senaste versionen) så har han ju aldrig sagt att samer inte är svenskar.

Björn Söder: "Jag har aldrig sagt att dom här inte är svenskar", "samer och judar inte är svenskar - jag har aldrig sagt det", "jag har inte sagt att samer inte är svenska".

http://www.svtplay.se/klipp/2551376/sjostedt-moter-soder

Givetvis avgör varje same det själv. Varken Björn Söder eller någon jurist bestämmer det.
    Det där kommer du aldrig någonsin att fä en sverigedemokrat att förstå.
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2014-12-18 08:26:07 följande:

Och nu börjar kd bli desperata och leka Sd.

www.aftonbladet.se/nyheter/article20040810.ab

På vilket sätt då om jag får fråga?

Jag kan inte se att det finns något rasistiskt eller främlingsfientligt i KD:s förslag. 

Jag tycker det var ett intressant förslag - och framförallt är det bra om myten som SD älskar att odla att det bara är SD som kan diskutera begränsningar i flyktingmottagandet rubbas en smula.
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2014-12-18 10:18:27 följande:
    Genom att spela Sd rakt i händerna i och med förslaget om lägre bidrag till nyanlända. Det bekräftar sd's syn om att flyktingar bara är en kostnad. Dessutom, skattebefrielse för inkomst de första fem åren cementerar tesen om att människor inte vill arbeta, att skattelättnader får fler människor i arbete. Är det verkligen där problemet ligger och inte den främlingsfientlighet som Sd gör allt för att underblåsa..?

Hur går detta ihop med den kristna tron som ska genomsyra kd? Lagom till jul dessutom.
    Tycker jag inte, snarare att man spelar SD i händerna om man tolkar allt som sägs i flyktingdebatten mot bakgrund av SD.

Någon skrev något om klassisk högerpolitik - det kan man tycka - men börjar men tycka att alla förslag som delvis syftar till att begränsa invandringen gynnar SD så har man köpt SD:s verklighetsbeskrivning.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-12-18 17:55:09 följande:
    Inte det minsta. Man kan helt stänga Sveriges gränser för invandring utan att det behöver vara det minsta rasistiskt. ORSAKEN till det kan däremot vara rasistisk.
    Visst.

Du kommer heller aldrig att få höra Hägglund likt en Åkesson förklara att det specifikt är muslimer som inte har något i Sverige att göra, eller likt en Söder förklara hur judar ska förhålla sig för att han ska betrakta dem som svenskar eller likt en Ekeroth vilja registrera varje invandrare, inklusive andra generationen, på etnicitet eller likt en Karlsson vilja dela in de som bor i Sverige i ett a-, b-, och ett c-lag.

Det dräller formligen om sverigedemokrater som lallar om att de kallas rasister bara för att de vill begränsa invandringen. KD:s förslag kanske är uselt eller också inte - men det är inte rasistiskt.

SD omger den egna rasismen med ett tunt lager möbelpolish, det finns säkert vissa likheter mellan KD:s förslag och SD:s polish - men det som kryper under polishen hos SD finns inte hos KD
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-12-18 21:48:03 följande:
    Och varje gång någon tar upp något om invandring utan att filtrera det genom SDs rasistiska raster tror SD och SDare att man lyssnat på dem.

Man tar sig för pannan.
    Mm, vi har ju till exempel Gert och Ph här på FL som bjuder på en uppvisning i den sverigedemokratiska subkulturens syn på den egna kulturens inflytande på den svenska.

Det blir lite som Gudasänds historier, bara det att jorden som universums medelpunkt är ersatt av SD och chemtrails av batikhäxor och pk-trolleri.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?