Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Hummelnr12 skrev 2014-03-24 19:00:25 följande:
    Så de högerextremas är försvartbart anser du? anser du att det försvarbart att sticka folk i ryggen med kniv? att sätta sig grensle över en annan människa och slå tills personen inte rör sig längre och få livshotande skador och sen tycka att det är okej och personen får skylla sig själv för att den personen inte delar din politiska åsikt? Förklara det demokratiska i det för mig. 

Det är inte svårt att då göra jämförelsen med vissa bruna skjortor på 30 talet i Tyskland. Om du försvarar den misshandeln. Förklara för mig hur man skyddar sig själv genom att sticka någon i ryggen?

Nä vänsterextremism är inte okej det i heller inte någonstans försvarar inte det. De är precis lika förvirrade som högerextrema är. Men snälla visa mig vad de har gjort som är i nivå med det överfallet i Malmö.

Fast killen som råkade värst ut sist Showan, skriver själv på sin facebook att han tycker att det är okej att sparka och slå på människor som ligger och att gå på flera mot en. Men det var förmodligen inte lika roligt när det drabbade honom själv.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Hummelnr12 skrev 2014-03-24 21:05:04 följande:
    Självklart är det ett korkat uttalande att göra. Men det försvarar inte den andra gruppens beteende eller hur?
    Jag försvarar det inte men Showan gjorde.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-24 23:19:21 följande:
    Så två fel gör ett rätt?
    Nej. Men vad var det Reinfeldt sa.....

- Jag tar avstånd från alla former av våld och hot. Men vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer, sa Fredrik Reinfeldt.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-25 20:04:00 följande:
    www.etc.se/inrikes/har-portas-etc-av-sapo-fra...

Mjaha, då ser vi att Säpo återigen går SDs ärenden. Men visst, man kan ju se det som "lika för lika" med tidigare nämnda skola... om man bortser från den massiva skillanden mellan skolelever och Säpo-agenter...

Ja SÄPO är nog SDare allihopa.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-25 15:11:54 följande:
    "Gustav Kasselstrand, SDU:s förbundsordförande rasar över elevernas manifestation. 

”Demokratisk skandal! SDU blockerades på Globala gymnasiet och kom aldrig in på skolan. Polisen stod handfallen. Ett hot mot demokratin”, skriver han på Twitter""

Japp, barn och unga är ett hot mot demokratin. Att uttrycka sin åsikt är ett hot mot demokratin. Att inte hålla med SD är ett hot mot demokratin. Drömmer

Vissa elever mådde så dåligt över detta att de låste in sig på skoltoaletterna och grät.

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/skola/article18597178.ab

Överdrivna reaktioner kanske?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-26 10:06:31 följande:

Nej, men de följer order.
    Enligt Dorian gick de ju beyond their duty. Håller du med om det?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-26 10:53:52 följande:

Återigen, personer med skyddsbehov som kommer hit eller har behov av att komma hit är den grupp av människor som säkerligen inte är högutbildade och kanske tom är analfabeter pga bristande offentlig verksamhet i sitt hemland. Kan du acceptera att det kommer hit lågutbildade människor hit? För en del av skoldebatten idag handlar om att beskylla invandrare för att förstöra svenska skolan, att det är invandrarnas fel att svenska skolan dras med dåliga resultat. Så då antar jag att du tycker det är värt att ta hit dessa människor ändå? Jag menar, det är knappast universitetsutbildade människor som måste fly från sina hemländer.

Jag drar samtidigt slutsatsen att det inte spelar så stor roll att en invandrare integreras i samhället eller står för sin egen försörjning och bidrar till välfärden. Det viktiga för dig är således att det är "rätt" person som kommer hit (vem det nu är).

Har inte tid att läsa din länk, det är väldigt många sidor text. Du kan väl beskriva poängen med bloggen istället?
    Är universitetsutbildade skottsäkra?
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-03-26 11:49:45 följande:
    Absolut inte. HUR påverkar det dig negativt att folk slänger sina ID-handlingar när de kommer hit? Och kanske till och med ljuger för Migrationsverket för att få stanna? 
    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/svensk-man-doms-for-folkmord_8281724.svd

Denna juvel hade ex inte kommit in med hårdare kontroller?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-26 14:18:58 följande:
    Kanske, kanske inte. Med tanke på vad SDs toppolitiker säger så är det nog inte alldeles förvånande reaktion.

Och intressant, igen en länk från Aftonbladet. Trodde ni hatade dessa "lögnaktiga kvällsblaskor"?

Dra inte in mig i den diskussionen. Jag har sagt att jag länkar friskt från alla håll.
  • Errol Flynn
    Flash Gordon skrev 2014-03-26 14:43:42 följande:

Nåja, om ingen annan noterat det så kan vi lägga på några hundratusen till där i japan eftersom alla minoriteter inte räknades in i de 1,6 procenten.

Från 2 miljoner till kanske 2,3-2,5 miljoner – om vi är generösa. Kanske så många som 2% av de som bor i Japan skulle alltså inte vara etniska japaner.

Motsvarande kanske upp emot 180000 till 200000 utlänningar i Sverige
    Glömde du inte en nolla?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?