Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-03-27 09:46:32 följande:

Nu skulle jag kunna anklaga dig för att vara korkad som du gjorde mot mig, men den stilen kör jag inte med :) Naturligtvis önskar jag en källa på att det enligt dig tar 10 år för en invandrare att komma ut i arbete. Jag har hört andra siffror.
    Jag trodde du visste redan. I den här artikeln står det ex att det tar 5-7 år att få en utlandsfödd AKADEMIKER i arbete. Hur lång tid tror du det tar för en analfabet/någon som enbart gått koranskola/en kvinna med slöja eller niqab/kvinnor från en kultur där kvinnor stannar hemma med barn osv?

Påståendet att det i genomsnitt tar sju år för invandrare att få ett jobb upprepas alltmer. Siffran är dels inte korrekt, och missförstås även om den vore korrekt. Den har blivit populär för att siffran ger sken av att problemet inte är så stort. Vänta sju år bara så har invandrare integrerats, det vär inte så farligt? Så tycks även Mikael Feldbaum tolka siffran.

I ett pressmedelande av regeringen kan man läsa att mediantiden från att en nyanländ fått uppehållstillstånd till arbete är sju år.

Notera att:

Siffran avser medianen, inte genomsnittet som Feldbaum skriver.

Siffran avser tid från när man får uppehållstillstånd, inte från när man kommer till Sverige.

Siffran avser det första jobbet, inte när man har integrerats på arbetsmarknaden. Många jobbar givetvis ett tag och blir arbetslösa igen.
    I stället att upprepa den svårtolkade siffran att mediantiden för att få ett jobb är sju år kan vi titta på andelen invandrare som är sysselsatta efter sju år. Efter sju år i Sverige var i enligt SCB i genomsnitt 55% av de två sista kohorterna invandrare som redovisas sysselsatta. Denna siffra inkluderar ändå invandrare från Nordiska länder, bland invandrare från t.ex. Irak var 40% sysselsatta efter sju år.

http://www.dn.se/ekonomi/jobb-karriar-1/bank-vill-bryta-monster-rekryterar-utlandska-akademiker/

http://super-economy.blogspot.dk/2013/01/tar-det-sju-ar-innan-invandrare.html

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-27 09:40:58 följande:

Varför använda ord som självförsörjande? Det låter lite som om du klappar honom på huvudet och säger "duktig invandrare" fast han är ytterst svensk och detta borde inte vara en fråga ens om inte Sd tjatat om att han minsann inte alls är svensk. Jaså hyllades zlatan där? För vaddå?
    Varför drar du upp avpixlat när jag skriver om Sd? Enligt Sd själva har avpixlat inget med partiet att göra (även om de flesta andra fattar att det är Sd som driver bloggen).
    Jag skrev Avpixlat för många som du kallar rasister läser där och majoriteten tycker Zlatan är en go kis.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-27 10:53:22 följande:

Och det kan du styrka på något sätt? Avpixlat är rasismens högborg och det gnälldes i högan sky över volvos reklam med zlatan. Naturligtvis har inlägget raderats numera men tack vare google kan man läsa cashade websidor:
    "Vi kan i klippet ovan höra ett kort förhandssmakprov på låtens miljonprogramsarrangemang som doftar starkt av bushweed, gängkriminalitetens krutrök och brända bilar. Det är gjort av gamle hitmakaren Max Martin. Enligt uppgift ska även texten ha fått sig en anpassning till hur Sverige ser ut 2014 och enligt Ibrahimovic också bör se ut – “blandningar överallt“, “bara att gilla läget och acceptera det“."

Och i kommentarsfälten kan man utläsa en rad felaktiga och kränkande uttalanden om zlatan, i vanlig ordning. Och botemedlet anses vara att rösta på Sd. Oväntat.
    Och de publicerade därefter att de hade haft fel och tyckte att reklamen var bra och kommentarsfältet visade samma sak.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-27 11:02:03 följande:

5-7 år för invandrade akademiker tycker jag inte låter så jättemycket. Det finns infödda svenskar med betydligt längre arbetslöshet. Invandrare har förutom "vanlig" arbetslöshet att kämpa emot, även andra motståndare i form av främlingsfientlighet/rasism och diskriminering. I artikeln du länkade till på DN så beskriver personen att han ibland inte ens får svar på sina ansökningar.
    Hur många av de vi tar in är akademiker är väl mer intressant.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-27 15:04:22 följande:
    Ja, faktiskt... märkligt att han anser sig vara vänster när han beter sig som extremhögern...

Han kanske gillar tanken på invandrare så länge han slipper frottera sig med dem. Bara en gissning. Eller så gillar aset bara att bråka.
  • Errol Flynn

nihka skrev 2014-03-27 18:37:38 följande:
    Jag vet inte var du får din information från, men fattigdom ÄR inte ett asylskäl. Däremot är det inte förbjudet att söka asyl om man dessutom är fattig. Vi säger förstås nej till de asylsökande som inte har asylskäl.

Jag har läst migrationsdomar där människor fått asyl pga de saknar egen försörjning i hemlandet så visst har det hänt.
  • Errol Flynn
    Cal XVI Gustf skrev 2014-03-27 19:04:07 följande:
    Han har hållt på så i 15 år enligt artikeln. Jag har dock inte sett att någon inom extremvänstern tagit avstånd från något han gjort och ännu mindre sparkat ut honom utan han är fortfarande varmt välkommen där. Det skulle han nog tyvärr vara även om han lyckades ha ihjäl nån. Han har ju försökt ett antal gånger kan vi läsa.

Han har ju en egen Facebookgrupp som vill fria honom med flera tusen medlemmar.
  • Errol Flynn
    Philipsson skrev 2014-03-28 09:17:11 följande:
    Generaldirektören för Försäkringskassan, Dan Eliasson, 'kräktes' härförleden offentligt på Jimmie Åkesson: www.expressen.se/nyheter/generaldirektoren-kr.../

Nu visar det sig att karl'n har haft en del att dölja: www.expressen.se/nyheter/anklagas-for-logn-vi.../

Kan det vara så att en makthavare drar fram rasistkortet i förtid för att rädda sitt eget skinn - för att få journalisterna med sig - när de vet att de inom kort löper risken att bli offentligt kölhalade?

Jag skulle hellre hugga av mig armen än sätta mina barn i skola i Tensta eller Rinkeby. Men jag står för det i alla fall.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-28 10:13:39 följande:
    Oavsett om kritiken stämmer så är det värt att notera vad den far efter - inte att vi ska stänga gränserna, utan att vi ska bli bättre på integration.
    Jag tycker snarare summan av kardemumman var : sluta ljug och förvanska.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?