Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-03-21 17:58:24 följande:
    Tror att det är lite kulturellt. Min son hade en turkisk kompis på dagis som umgicks mycket med äldre kusiner och släktingar och orden som kom ur min 5/6-åring när han lekt med denna pojke under en period var chockerande. Det var håll käften, knulla, fitta, hora och att alla som åt gris var äckliga. Ett tag ville min son inte äta korv för han hörde att bara smutsiga människor gör så.
    Han kallade inte oss i familjen eller kompisar för dessa ord måste jag tillägga men han undrade vad allt betydde och lillebror fick nog nåt håll käften kastat efter sig.
    Lyckligtvis flyttade den familjen.
    Jag glömde säga att pojken sade även åt min son att han skulle döda MIG så min son var ledsen i en vecka innan jag lyckats förklara att han bara pratade blaj och att han inte hade haft en chans mot mig ändå
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Gert skrev 2014-03-21 18:17:16 följande:
    Hoho hoho. Nu har vi svart på vitt att de dåliga resultaten i Pisarapporten beror på invandrare.

www.svt.se/nyheter/val2014/regeringen-miljard...
    Det var inte så jätteöverraskande.
  • Errol Flynn
    Idag släppte Statistiska Centralbyrån statistik över invandringen till Sverige under 2013, då drygt 54 000 personer sökte asyl och var tredje av dessa var syrier.

I både gruppen asylsökande och invandrare var syrier den dominerande nationaliteten. Dessutom är det en klar överrepresentation av män som kommer till Sverige, 64 respektive 36 procent. Utöver 54 259 asylsökande invandrade även 115 845 personer, där anhöriginvandring fortfarande utgör den största orsaken för utomnordiska medborgare.

Efter syrier är det så kallade statslösa som ökat mest under 2013, men även där dominerar personer födda i Syrien. Andra länder i gruppen är Eritrea, Egypten och Marocko. Samtidigt minskade antalet asylsökande från Somalia, Afghanistan och Serbien.

Medan indier och kineser i de allra flesta fall bosatte sig i Sverige för att studera alternativt arbeta, kom syrier i huvudsak som asylsökande, och bland somalierna är vanligaste orsaken anhöriginvandring. Även bland de som kommer till Sverige för att studera eller arbeta finns en överrepresentation av män, bland de som anhöriginvandrar är dock en majoritet kvinnor.

www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningens-sammansattning/Befolkningsstatistik/25788/25795/Behallare-for-Press/371180/

• Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-03-21 18:33:15 följande:
    Det beror på att nyanlända invandrarelever saknar tillräckliga kunskaper i svenska. Men vad insinuerar du? Att de är korkade?
    Nej men man kanske kan tala klarspråk? Skälet till att svenska skolungdomars resultat blir sämre och sämre beror inte på de svenska ungdomarna.
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-03-21 18:39:46 följande:
    Ja. Vad vill du diskutera i detta?
    Inget alls. Bara aktuell statistik.
    Att säga att vi INTE har en stor invandring i förhållande till folkmängd är löjligt.
  • Errol Flynn

Det här hade kunnat bli intressant.

nyheteridag.se/ma-guldspaden-sla-er-i-nacken/

Vad sägs om en mellanchef inom Bonnierkoncernen som upprepade gånger skickat tipsmail till politiskt inkorrekt? Om jag säger att denna chef även uppmärksammats med motsvarande “årets medarbetare”?

Vad tror du om journalisten med bakgrund i ett antal mellanstora redaktioner som i tidningen medvetet undanhåller fakta om aktuella brott, men som samtidigt rapporterar varenda sak i detalj till politiskt inkorrekt för att de ska publicera?

Om jag berättade att det fanns ett produktionsbolag som skryter offentligt om att de minsann aldrig skulle göra en reklamfilm åt Sverigedemokraterna, men samtidigt i smyg skickat e-mail till politiskt inkorrekt för att de ska lägga upp deras kortfilmer, så de får mer klick?

Om jag hängde ut den dedikerade antirasisten som i privata sammanhang förklarar att han/hon inte alls tror på mångkultur, vill ha en progressiv invandring och kallar invandrare för “dom som står med bongotrummor och grejjer”?

• Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-21 21:06:35 följande:

Men snälla, du kan ju inte använda avpissat som källa, det fattar du väl att inget som kommer därifrån går att ta på allvar.
    Klart dom inte gillar Amstad, han drar ju ner brallorna på rasisterna gång på gång.
    Nja han blev väl snarare bortgjord i radio när han försökte förklara varför han ljuger om sin utbildning.
  • Errol Flynn
    Flash Gordon skrev 2014-03-23 17:56:55 följande:

"Hatsidorna" matas alltså med tips från de fina medierna eftersom de fina medierna inte kan skriva öppet om saken.

Lite fascinerande är det ändå att det uppstått ett system där "riktig" media inte kan skriva om saker utan blir tvungen att använda parallella media (det sk internet-hatet) för att nå ut med icke-godkända fakta.
    Skulle gärna se den listan.
  • Errol Flynn
    Flash Gordon skrev 2014-03-23 20:50:26 följande:

MP har faktiskt en tvingande punkt i sitt partiprogram om att vi måste äta mindre kött och istället gå över till vegetarisk kost. De håller öppet för att det kanske måste till "politiska insatser" för att nå detta mål:

"Konsumtion som har negativ klimatpåverkan, såsom fossilt drivna transporter, fossil energi och animalier, måste minska. Politiska insatser måste samverka med ett medborgerligt engagemang för en mer hållbar livsstil. En sådan livsstilsförändring kommer att se olika ut för olika människor. Genom att resa mer miljövänligt, handla mer lokalt producerat, äta mer vegetarisk mat, energieffektivisera hemmet och konsumera färre prylar ökar möjligheterna att leva ett gott liv inom de ramar miljön sätter."

www.mp.se/om/partiprogram/miljon

Jag är vegetarian sedan 20 år och bryr mig om djur och natur men MP känns mer som att de lobbar för öppna gränser än någonting annat så dom är inget alternativ för mig någonsin.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?