Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

de Robespierre skrev 2014-09-10 14:28:54 följande:
    Nu har jag tagit med honom. Orsaken till att man inte går ut med namn i bl.a pedofilbrott är att det finns risk att folk tar lagen i egna händer. Och om man inte har något emot det så kanske man har det när det gäller att fel person har pekats ut eller rättskiparen har tagit fel person.
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article14191514.ab
    Ok! Å andra sidan är det ju offentliga uppgifter - om de nu inte hemligstämplas -, och då kan ju vem som helst kolla upp det!
  • Philipsson
    Digestive skrev 2014-09-10 16:08:40 följande:

Låt oss ta Åsa Romson också! Då med hennes egna ord som bygge för satserna och inte Philipsons påhittade värde- och känsloskapader.

1. En hållbar miljö är viktigt.

2. Vita, heterosexuella män försämrar miljön i större utsträckning än motsvarande grupp kvinnor.

Slutsats: Motsvarande grupp kvinnor är en bättre mall för en hållbar miljö än gruppen vita, heterosexuella män.

Ja, så enkelt var det och med den byggnaden av ord och mening resonerade hon och inte med ondska, hat och vad nu tankebjörnligan här påstår - utan hon resonerade utifrån den bättre mallen för en hållbar miljö. Sedan så förstår vem som helst att hon flörtade med kvinnliga väljare, när hon valde just detta perspektivet för att åberopa en bättre mall för en hållbar miljön än den rådande.

Du och Romson är lika insnöade eftersom ni använder er av för många och dessutom irrelevanta variabler.

Könet, hudfärgen och sexualiten är ju totalt irrelevanta variabler i sammanhanget. Vad det handlar om är ju ekonomi. De som har mest pengar är de som förerenar mest, vare sig de är män eller kvinnor, bögar, flator eller hetero, svarta, gula eller vita. så enkelt är det. Tänkte du inte på det?

• Philipsson
    Bejje skrev 2014-09-10 16:43:18 följande:
    Eftersom du inte skriver att du hatar någon grupp så finns det inget som tyder på att du skulle hata varken män eller chilenare utan du påvisar bara fakta att just manliga chilenare begår mer brott än andra grupper. (om det nu hade varit fakta, jag har inte koll)
    Det är ett uttryck för missaktning om man använder sig av irrelevanta variabler, för sakens skull.

Ditt låtsascitat vore inte "hat", eftersom det inte säger nåt om gruppen chilenska män relativt våldtäkt. Däremot är det att uppmana till hat om man skuldbelägger "chilenska män" (i allmänhet) p.g.a. att de vore överrepresenterade i ett visst sammanhang. Den chilenske mannen Y har ju absolut ingen skuld till att den chilenske mannen X begår våldtäkter.

Men när det gäller Romson: Vad har hon för belägg för att sexualiteten determinerar vilken utsträckning har makt eller ej? Så vitt jag vet är det förbjudet att registrera människors sexualitet.
  • Philipsson
    de Robespierre skrev 2014-09-10 16:22:41 följande:
    Lexbase is Your friend. Eller hämta ut domen själv. Men låt dem då göra det om man nu vill ha reda på det.
    Jo, men i det här fallet är jag faktiskt totalt ointresserad. Det var mest det där att man inte satte ut namnet, jag ifrågasatte.
  • Philipsson

Så vitt jag vet har ännu inte någon svart eller homosexuell eller rullstolsbunden eller invandrare eller blind eller döv eller...etc., lett Miljöpartiet. Den som däremot har makt är ju Åsa Romson själv, och än mer makt lär hon få om Mp hamnar i regeringen.

Hon lär väl hugga på det där förslaget från Fi, om lag på jämställdhetsmärkning och naturligtvis bestraffning av dem som inte följer lagen. Och som vi sedan tidigare vet är ju 100% kvinnor det jämställdaste som finns. Stalin är rena sillmjölken jämfört med Schyman & co.

• Philipsson
    Digestive skrev 2014-09-10 16:34:16 följande:

Dagens kuggfråga!

Chillenare av manligt kön är överrepresenterade när det gäller grova våldsbrott.

Hatar jag män eller chillenare? Philipson? Bejje?

När brottslighet inte hanteras som en minioritets sysselsättning helt underförstått, blir det problem, och när logik inte får vara med och leka när åsikter bildas därefter, blir det mer problemen, och när samma folk klär andra lika dåligt som de klär sig själva - så har vi folk som snubblar på sina egna problem så att det skapar problem även för andra.

Under det här ljuset vill jag beskriva Sverigedemokraterna som ett snöbollsparti.

Vad är en "chillenare" för nåt? En som chillar mkt?
  • Philipsson
    Digestive skrev 2014-09-10 17:49:53 följande:
    Oj, du har alltså inte lyssnat på sommartalet ordentligt eller satt dig in i feminism ordentligt. Föreslår att man gör detta och inte bara kluddar ord i andras mun i en osäker bildningsposition om sak.

1. Feminismen anser att samhället har formats efter den vita, heterosexuella mannen.

2. Feminismen vill forma samhället mer jämt för båda könen.

3. Åsa Romson är feminism.

4. Åsa Romson vill ha en hållbar miljö.

5. Vita, heterosexuella män (som samhället enligt punkt 1 har formats efter) försämrar miljön mer än motsvarande grupp kvinnor.

6. Åsa Romson ser hur en feministisk politik även bidrar till en mer hållbar miljö, då samhället även skulle forma sig mer (tills det blir jämt) efter den grupp som försämrar miljön minst.

7. Åsa Romson håller ett sommartal som förklarar det här för de som vill förstå.

Åsa Romson tar med sexualitet då hon som feminism anser att samhället har formats efter vita män med just den sexualiteten. Samhället har inte formats efter homosexuella män eller efter några andra män ur HBTQ-gruppen utan av heterosexuella män, enligt feminismen.

Det är lite svårt att förklara hur feminism skulle göra miljön hållbarare, UTAN att ta med det feministiska perspektivet som just talar för att miljön skulle bli hållbarare under en feministisk politik.. i förklaringen - eller vad tror du själv?

Det vore ett lika tokigt förklaringsförsök som att Sverigedemokrater skulle försöka förklara hur nationen skulle få det bättre ekonomiskt med 90% mjndre invandring, UTAN att ha med nationalekonomisk dynamik i förklaring.. oh, wait!! Höhö..
    Romson och du är lika insnöade. Ni inser inte att en vit rik kvinna förorenar mer än en vit fattig man. Romson är populist!

F.ö. verkar ni vansinnigt upptagna vid sexualitet och hudfärg.

F.ö är inte Romson "feminism", som du har skrivit två ggr, utan "feminist". Lite ordning och reda i skolan vore på sin plats.

• Philipsson

Såg ni Uppdrag granskning igår?

Programmet bekräftade det jag har sagt hela tiden: Etablissemanget vill inte göra sig av med arbetslösheten, utan vill att den ska ligga på en relativt hög nivå, för att behålla trycket på arbetsmarknaden och hålla ner lönerna.

Därav massinvandringen, fast det sa man förstås inte i programmet, och det skulle man naturligtvis aldrig erkänna.

• Philipsson

Själv tycker jag det är riktigt obehagligt med den där nationalismen som går ut på att man förväntas hysa synnerlig sympati för och "hålla på" dem som kommer från den nation man själv tillhör.

Det märkliga är att DENNA nationalism alltjämt  tycks vara helt comme-il-faut, även bland dem som påstår sig vara emot alla former av nationalism.

Ta t.ex. detta med svenska landslaget i fotboll. Varför ska jag, som förvisso är svensk, hålla på just Sverige? Ändå i nyhetssändningar, sportsändningar, dagstidningar o.d., är detta svensk-perspektiv uppenbart. Kommentatorer och journalister jublar när Sverige gör mål, och gnäller när Sverige förlorar. Och så helt plötsligt importerar man en stjärna från nåt land i Afrika, för att representera Sverige i Friidrotts-EM, och då förväntas man som svensk "hålla på" henne för att hon har en svensk tröja på sig! Snacka om nationalism-chauvinism!

Och när Tomas Tranströmer fick Nobelpriset i litteratur, så blev det svenska kulturfolket alldeles till sig, för att en SVENSK hade fått Det Stora Priset.

• Philipsson

Lite komiskt att se kvällstidningarnas kampanjjournalistik f.n. Fullständig panik tycks råda, och nu gör man precis allt för att smutskasta Sd, på bästa nyhetsplats, inför valet.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?