de Robespierre skrev 2014-10-07 11:36:27 följande:
Du har redan din agenda färdig iom det sätt du får in ordet rasist i ditt resonemang.
Det där får du allt förklara.
de Robespierre skrev 2014-10-07 11:36:27 följande:
Men tänk efter lite, var någonstans i FN:s flyktingkonvention står det att man skall ge asyl till folk som bär på en dödlig smitta? Och var i EU:s motsvarighet kan du finna motsvarigheten? Och vem har blivit kallad rasist för att de inte har tagit emot ebolasjuka asylsökande (eller annan dödlig sjukdom) som kan utvecklas till en världskatastrof?
Puh. Först klandrade du för mig angående glosan "asyl", och när jag visade att jag hade på fötterna, då börjar du prata om FN:s flyktingkonvention. Det var ju inte det frågan handlade om!
Men okej, FN:s flyktingkonvention. Ja,
denna handlar bara om det du tar upp, men det hindrar ju inte man ska bortse från möjligheten att ge asyl till personer p.g.a. sjukdom, om man nu vill det. Det står ju ingenting i konventionen om att man
inte ska ge asyl till människor p.g.a. sjukdom. Så, om en nation vill ge asyl till ebolasmittade, så står det den fritt.
Nu frågar jag dig: Varför vill du att Sverige ska ha Europas i särklass största flyktingmottagande p.g.a. krig och politisk förföljelse, men varför vill du inte att Sverige ska ge asyl till ebolasmittade?