Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-26 16:27:03 följande:
    Det är ett generaliserande skällsord i stil med "kulturberikare" eller varför inte "främlingsfientlig" (i meningen "alla som vill se någon form av skärpning av den svenska invandringspolitiken").
    Jag är f.ö. helt överens med dig om att såväl "batikhäxa" som "främlingsfientlig" är nedsättande uttryck. En viktig skillnad mellan användningen av dem, dock, är ju att det förstnämnda uttrycket mest används i den privata sfären och på diverse nätfora, medan det senare är omfamnat av det politiska etablissemanget och massmedia och således används i offentligheten. Syftet med användningen av dem är emellertid detsamma, nämlingen att stämpla folk, att slippa debattera i sak.
  • Philipsson
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-28 21:54:57 följande:
    Att använda den typen av uttryck är, i brist på bättre uttryck, lite för mycket FDFMGA för att det ska kännas riktigt kosher.
    Du hade alltså ingen substantiell invändning av definitionen av "batikhäxa"? Varför klandrade du referensen till Metapedia då?
  • Philipsson

Varför inte ge hundratusen ebolasmittade person asyl i Sverige också, i pk-humanismens namn? Konstigt att ingen från sjuklövern har föreslagit det ännu; sannolikt blott en tidsfråga! Vi måste ju ta vårt ansvar!

• Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-10-07 08:45:36 följande:
    Tja - varken Åkessons svärmor Margareta eller Philipsson tycks ha förstått att en nolla eller fler kan ställa till oreda i tankeapparatenSkrattande
    Så nu var det alltså mitt fel att du skrev fel? Du är rätt bra på att skylla ifrån dig, likt andra psykopater.

När det gäller ebolasmittan så är det ju så att smittan inte är stoppad ännu: "Rosling uppskattar att minst 100 000 människor kommer mista livet i spåren av ebola".

www.aftonbladet.se/nyheter/article19654893.ab

Så, FDFMGA, det är väl bara att börja propagera för att vi tar hit de smittade? Eller vad tycker du? Det är ju mycket bättre att hjälpa dem här än på plats. Eller? Ta med dig några (andra) batikhäxor och åk ned vetja, så kan ni smuggla hit några smittade.
  • Philipsson
    de Robespierre skrev 2014-10-07 10:49:57 följande:
    På vilket sätt har detta bäring på asyl?

En dödlig smitta är ett hot mot stora delar av världen och med dagens möjlighet att snabbt förflytta sig över världen på något dygn så kan vi idag skapa en pandemi som inte var möjlig för 40-50 år sedan.

Nu är det ebola som är i fokus. Som har sin nuvarande hemvist i en begränsad region av Afrika. Men det kunde lika väl ha varit en typ av influensa som H2N2 eller H3N2 fast en elakare version med rötter från någon annan del av världen. Vi hade vår sista smittkoppsfall sommaren 1963 då en svensk sjöman insjuknade och  innan myndigheterna hade lyckats få hejd på smittan hade fyra personer dött.

Utbrottet av ebola är som i de flesta andra fall resultatet av en icke-fungerande sjukvård på smittoställeti kombination med att det inte finns resurser att hantera och isolera utbrott.
    "Asyl" är en synonym till "tillflyktsort". Skälen till att folk behöver asyl kan variera. Det kan vara politisk förföljelse, krig, värnlöshet, sjukdom, etc. "Asyl" behöver inte heller åsyfta att att personen lämnar sitt land. I många länder får folk "asyl" på hemorten, via välgörenhetsinrättningar.

Det där du babblar på om, om ebola, saknar ju fullständigt relevans i sammanhanget. Däremot skulle du ju kunna förklara för mig varför det skulle vara mer eller mindre rimligt att ge asyl i Sverige, till folk som flyr undan krig jämfört med folk som flyr undan bristande vårdresurser i samband med sjukdom. Samma åsikt ("vi måste vara goda") borde väl rimligen gälla såväl sjukdom som krig, d.v.s. att den ENDA möjligheten att hjälpa dessa människor är att ge dem asyl i Sverige, och den som inte håller med om det, är då rasist.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-10-07 12:46:57 följande:
    Aha, så nu var jag psykopat igen.

Och hur kom du fram till den "diagnosen"Skrattande
    Typiskt för psykopaten är ju att alltid skylla sina tillkortakommanden på andra, som när du t.ex. skyller dina felskrivningar på mig. En tydlig indikation.
  • Philipsson
    de Robespierre skrev 2014-10-07 11:36:27 följande:
    Du har redan din agenda färdig iom det sätt du får in ordet rasist i ditt resonemang.
    Det där får du allt förklara.
    de Robespierre skrev 2014-10-07 11:36:27 följande:
    Men tänk efter lite, var någonstans i FN:s flyktingkonvention står det att man skall ge asyl till folk som bär på en dödlig smitta? Och var i EU:s motsvarighet kan du finna motsvarigheten? Och vem har blivit kallad rasist för att de inte har tagit emot ebolasjuka asylsökande (eller annan dödlig sjukdom) som kan utvecklas till en världskatastrof?
    Puh. Först klandrade du för mig angående glosan "asyl", och när jag visade att jag hade på fötterna, då börjar du prata om FN:s flyktingkonvention. Det var ju inte det frågan handlade om!

Men okej, FN:s flyktingkonvention. Ja, denna handlar bara om det du tar upp, men det hindrar ju inte man ska bortse från möjligheten att ge asyl till personer p.g.a. sjukdom, om man nu vill det. Det står ju ingenting i konventionen om att man inte ska ge asyl till människor p.g.a. sjukdom. Så, om en nation vill ge asyl till ebolasmittade, så står det den fritt.

Nu frågar jag dig: Varför vill du att Sverige ska ha Europas i särklass största flyktingmottagande p.g.a. krig och politisk förföljelse, men varför vill du inte att Sverige ska ge asyl till ebolasmittade?
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-10-08 13:42:48 följande:
    Nja, felskrivning är väl inte rätt benämning - snarare att det kan vara en smula besvärligt att hänga med i batikhäxeforskningen, jag menar att du ju rätt spastisk i såväl tid som rum.

När du föreslår att Sjuklövern ska ge 100.000 ebolasmittade asyl, så ligger det nära till hands att påpeka att det inte finns så många smittade, men i din replik så förklarar du att det totala antalet kan bli 100.000. Så jag antar att du tänker dig att batikhäxorna ska ha små tidsmaskiner på sina kvastar för att kunna resa såväl framåt som bakåt i tiden för att samla in alla ebolasmittade. Men som vän av ordning, kan batikhäxorna i så fall inte kalibrera sina apparater så att de kan hämta sina ebolaoffer innan de smittats, i stället för efter. Hur tänker du där?

Tja, batikhäxedforskningen har många strängar på sin lyra: inte minst tidsresor, Metapediastudier och psykopatdiagnoser.

Det verkar som att batikhäxeforskningen kunna vara föremål för nobelprisdiskussioner inom de mest skilda forskningsdiscipliner. Kan det vara en del av en omfattande konspiration att du ännu inte fått nobelpriset - och är det denna konspiration som får dig att nöja dig med att svassa runt och berätta om dina strålande upptäckter.

Dessvärre är jag rädd för att du kommer att förbli lika oggig och tvär som alltid - Metapediastudier eller psykopatdiagnoser över nätet kommer aldrig att betraktas som en vetenskapliga discipliner.

Tror du att det kan vara batikhäxorna som konspirerar och att det är på grund av dem du inte får det erkännande du förtjänar.
    "Metapediastudier", "batikforskning"...du hamnar nog på snurrhuset snart. De som lever i din närhet kan inte ha det lätt.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-10-08 14:50:53 följande:
    Obstinat, menar jag.

Abstinat skulle kunna vara en benämning på det tillstånd som brukar drabba dem som likt en Philipsson förklarar att de lämnar tråden och sedan struttar tillbaka igen - en slags abstinens.
    Man skulle i så fall kunna likna det vid alkohollsm. Det finns periodare och så finns det de som super hela tiden, utan avbrott.

Men nu är du där igen, att när du rättar dig själv, för att du hade skrivit fel, så vill du få det till att du egentligen hade rätt ändå!

Psykopaten märker att andra märker att han ljuger, men "räddar" det med ytterligare lögner, o.s.v., tills folk bryter med honom. Då går han vidare till nya bekantskaper, och gör likadant med dem. Psykopaten är samvetslös, saknar förmåga till medkänsla, men tar ofta ställning för "svaga" grupper. Inte för att han skulle hysa egentlig empati med dem, utan för att han tror att kan ha något att vinna på det.

Psykopaten erkänner aldrig ett fel, aldrig en lögn. Psykopaten menar att han har rätt även det är uppenbart att han har fel.

• Philipsson
    nihka skrev 2014-10-08 19:12:58 följande:
    Det är du som källhänvisar till nazistiska metapedia och kallar kvinnor du ogillar för "batikhäxor". Om du inte vill ha kritik för vad du framför, låt bli att framföra sådan skit, och sluta upp med dina personangrepp mot dem som synar skiten du framför.
    Men om du nu själv är en batikhäxa, så är det väl bara att stå för det.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?