Inlägg från: StackarsMia |Visa alla inlägg
  • StackarsMia

Varför hatar folk SD?

Kunigunda skrev 2014-07-31 22:31:12 följande:
    Det finns mängder av somaliska män och kvinnor som gör allt detta, precis som det finns svenskar som inte gör det. Min poäng är att många somalier har ett tuffare utgångsläge baserat på vilka förhållanden de kommer ifrån och vilka attityder de möter i Sverige.
    Tuffare utgångsläge än vem eller vilka? Jag fattar fortfarande inte varför vi inte har horder med asiatiska gäng som stryker omkring, gängvåldtar, rånar och misshandlar.
  • StackarsMia
    Jeaninne skrev 2014-07-31 22:36:43 följande:
    Fast har man barn med mannen, så sitter man faktiskt i en jäkla rävsax i Sverige idag. Eftersom mannen alltid får umgängesrätt med barnen, vad han än har gjort. Möjligen med kontaktperson närvarande - men detta kan vara en liten soctant som inget kan göra, om han hoppar in i en bil med barnet och drar mot gränsen...

Och efter ett par år då inget hänt, så brukar han få oövervakat umgänge igen. Då kan det hända vad som helst. Så länge som du stannar, så kan du i alla fall försöka gå emellan när han blir arg och slår barnet. När han blir ensam med det, så kan han slå ihjäl det - eventuellt förgripa sig på det sexuellt. 

MÅNGA kvinnor går bara och väntar och försöker stå ut tills yngsta barnet är tolv år, för då verkställs inte längre umgängesrätten (d.v.s. polisen kommer inte och hämtar barnen till pappan) om barnen inte vill åka dit. Detta vet dessa män om, och därför försöker de göra kvinnan med barn igen och igen, då att det alltid ska finnas ett barn under tolv år som hållhake...
    Jo, men det här är liksom pudelns kärna. De flesta kvinnor som blir misshandlade har inte barn och knappt någon relation att tala om. Att det är en utopisk bild man målat upp för att svartmåla den svenska mannen.
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-07-31 23:05:42 följande:
    Och det gör somalier? Efter middagen eller?

Kambodjaner har i många länder (USA, Frankrike, England) rykte om sig att vara ytterst våldsamma och överepresenterade i narkotikahandel. Olika etniska grupper kan få pejorativa omdömen i olika kontexter. Man ska vara försiktig med att göra sanning av rykte.
    Har du mött några våldsamma droghandlande kambodjaner i Sverige? Inte jag iaf.  Du råkar jag ju känna en hel del från asien som bor här.
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-07-31 23:20:01 följande:
    Varför skulle vi ha det? Vi har ju inga horder av något slag som gör det. Det finns en minoritet sv folkslaget män som i olika kontexter misshandlar, rånar och våldtar, men några horder är det ju inte frågan om.
    Det finns tusentals kriminella araber, somalier och av andra folkslag. Det kallar jag horder. Oftast stryker de runt i gäng och sprider mayhem.

När såg du senast ett gäng av 11 svenska tonårskillar som stod och var hotliga vid tunnelbanan?
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-07-31 23:25:07 följande:
    Det är mest synd om offren. Om offren i kompisrelationen är omyndiga, tycker jag att vi ska diskutera deras föräldrar.

Jag skrev äktenskap/sambo - inte särbo. Det är du som förvanskar vad jag skriver. Om man lever i äktenskap/samboskap är man per definition ekonomiskt beroende av den andra eftersom exv bostad räknas som gemensam ägodel. Det försvårar också uppbrottet.

Innan vi fortsätter denna diskussion vill jag att du läser in dig på normaliseringsprocessen. Utan en grundläggande förståelse för hur människor reagerar i svåra situationer, kan vi omöjligt föra en meningsfull diskussion om detta.
    Okej, poängen var och är att majoriteten av misshandlade kvinnor inte blir det efter långvariga relationer. Det mesta av våldet mot kvinnor från män står antingen okända eller nybörjade relationer för. Det är inte Stafn 44 med 4 barn, som plötsligt börjar slå sin fru.
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-07-31 23:31:03 följande:
    Men statistiken fokuserar ju på våld mot kvinnor i nära relationer - då är det liksom givet att det finns en etablerad relation.
    Vad är en nära relation? Kusin, kompis, pojkvän, dejtare?

Har du en länk till studien, så kan vi dissikera den?
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-07-31 23:34:24 följande:
    Jo. Det är det. Läs BRÅs rapport.
    Fram med den då.
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-08-01 00:30:19 följande:

Men det är fortfarande så att de flesta brott begås av svenska män. 

Vore konstigt annars när svenskar är en betydande majoritet. Tror du att blonda svenskar står för de flesta fall i Somalia?
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-08-01 00:49:13 följande:
    Man kan ju undra vad t.ex. du tror när du skriver om dessa "horder av araber" som drar runt och rövar och dödar.
    Det är väl ingen nyhet eller något som behöver en källa?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?