Inlägg från: StackarsMia |Visa alla inlägg
  • StackarsMia

Varför hatar folk SD?

MsFry skrev 2014-08-31 20:50:53 följande:
    Nu kritiserar jag din formulering.

Du menar väl ändå inte att du gör samma tolkning som den media du uppenbarligen föraktar gör?

Och du insinuerar att jag är zombien, nu måste du ju erkänna att du föll på eget grepp. Du vet ju inte ens vilken media jag läser/lyssnar på. Du gör bara antagande baserat på dina egna fördomar.
    Nej, jag gör en helt annan tolkning. Att svenskar INTE vill ha fler flyktingar. 
  • StackarsMia
    MsFry skrev 2014-08-31 22:12:02 följande:
    Fast det är fortfarande en felaktig tolkning av de siffror du hänvisar till.
    Nej. Medias tolkning var lika rätt som min. 
  • StackarsMia
    MsFry skrev 2014-09-01 07:12:02 följande:
    Jag vet inte vilken media du pratar om, en hänvisning eller länk skulle kanske förtydliga ditt resonemang.

Men det ändrar inte det faktum att siffrorna inte visar det du påstår. Bland annat har du räknat in de 6% som svarat "vet ej" till de som inte vill ha ett ökat asylmottagande och bara det är ju helt tokigt.
    Så här kan man vrida till det i ljugmedia:
    En klar majoritet av svenskarna, omkring två av tre, anser att Sverige bör ta emot fler eller lika många flyktingar som i dag
    En undersökning gjord under måndagen visar att 62 procent av svenskarna vill ta emot lika många eller fler flyktingar.
  • StackarsMia
    SpanskaFlugan skrev 2014-09-01 12:00:53 följande:

Hör är ytterligare en anledning till varför jag avskyr SD: www.aftonbladet.se/nyheter/article19457920.ab.

SD hävdar att de inte är rasister men de drar uppenbarligen till sig rasister och låter dem sedan kandidera till poster.

Själv avskyr jag Moderater:
    petterssonsblogg.se/2013/02/06/nu-granskar-vi-m/

2014Joacim Bennes från Växjö kallar tiggare för parasiter och avgår.

2014Gunilla Lindbom Allander från Göteborg åtalas för falsk angivelse.

2014: Riksdagsledamoten Nils Brown misstänks för misshandel.

2014: Riksdagsmannen Edip Noyan tvingas betala tillbaka felaktiga ersättningar.

2014Per Nilsson från Stockholm tar ut ockerhyror bakom ryggen på en bostadsrättsförening.

2013Fredrik Johansson från Grästorp döms för flera fall av stöld på sin arbetsplats.

2013Karl-Henning Nanning från Håbo tvingas bort efter anklagelser om mygel.

2013: Riksdagsledamoten Gunnar Axén polisanmäls för sexuellt ofredande.

2013: Gunilla Lindbom Allander misstänks för falsk angivelse och urkundsförfalskning.

2013Annétthe Zettergren döms till 3,5 års fängelse för bedrägeri.

2013: Staffan Salomonsson från Hörby polisanmäls för grova ekobrott.

2013: Invandrarkamp med maffiametoder bland Botkyrkas moderater.

2013: Kommunordföranden i Växjö, Nils Posse, polisanmäls för djurplågeri.

2013Jörgen Johansson från Härryda döms till villkorlig dom för att ha jagat polis med motorsåg.

2013Christina Johansson avgår sedan det uppdagats att hon plockat ut 369 000 kronor för mycket i statsbidrag.

2013Karin Sundén-Bergkvist från Sunne körde bort ungdomar från kommunal mark. Kan nu själv åtalas.

2013Göran Fahlgren från Bohuslän döms till 2 års fängelse för våldtäkten har stått åtalad för.

2013Klaus Schüffler från Lerum döms till 54 månaders fängelse för bedrägeri

2013: Den miljöpolitiske talespersonen i Eslöv, Peter Melinder, anklagas för miljöförstöring.

2013Margareta Pålsson, moderat landshövding i Skåne anmäls för hot.

2013Göran Fahlgren från Bohuslän häktas för våldtäkt.

2013: Riksdagsledamoten Cecilia Magnusson nekas avdrag för en krognota.

2013Walburga Habsburg Douglas från Malmköping har dömts till vite.

2013Else Ammor från Sundsvall anmäler partikamrat för förtal.

2013Kommunpolitiker i Härryda döms för hot mot tjänsteman.

2013Thomas Nilsson från Forshaga jagas av Kronofogden för obetalda skulder på över 400 000.

2013Örjan Lid från Vallentuna utreds för korruption.

2013Christer Wånehed från Växjö bryter mot lagen om offentlig upphandling.

2013Maria Lindgren från Borås jämför tiggare med hundar.

2013Mikael Ågren från Malung åtalas för svindleri och avgår.

2013Carl Sonesson, f.d. ordförande i regionstyrelsen i Skåne, har jobbat för ett privat vårdbolag som erhållit flera miljonkontrakt som tilldelats av andra moderater och hans egen son.

2013Greger Ljunggren från Söderhamn misstänks för bidragsfusk i miljonklassen.

2013: Ledamoten i Åre, Göran Jämting, ställer sig positiv till sexköp.

2013Annétthe Zettergren begärs häktad för två fall av grovt bedrägeri. Befinner sig i Thailand sedan i höstas.
  • StackarsMia
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-01 13:04:07 följande:
    Nej. Men det finns alldeles för många puckon inom SD.

Ja, de finns inom andra partier också. Men just SD borde vara extra intresserade av att inte ha dem i sina led.

Jag förstår t.ex. än i dag inte hur en sådan som Kent Ekeroth kan ha uppdrag kvar i ett riksdagsparti. Hans broar borde vara brända flera gånger om iom "järnrörsgrejen".
    Se inlägget ovan. Följ länken och räkna bara de senaste åren.
  • StackarsMia
    MsFry skrev 2014-09-01 17:03:38 följande:
    Din summering av siffrorna är ändå helt åt skogen, däremot återger ju faktiskt både expressen och aftonbladet undersökningens siffror korrekt.

Eller vad menar du inte stämmer med att 62 % vill ta emot fler eller bibehålla den nivå på mottagandet vi har idag? Det är ju faktiskt de siffror som novus kommit fram till.

Jag är inget fan av någon av tidningarna men är mkt nyfiken på hur du menar att de förvanskat siffrorna ovan.
    Alltså, det här är ju ganska märkligt, men inte förvånande. Förstår du verkligen inte att det handlar om två tolkningar av samma siffror? Eller sitter de ideologiska skygglapparna på?

Min tolkning är exakt lika korrekt som medias. Allt handlar om hur man väljer att presentera statistiken.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-09-01 18:56:41 följande:
    Vilken kort lista med tanke på vilket stort parti moderaterna är i jämförelse med SD.

Lilla 5,6 % SD har drygt 60 uteslutna bara denna mandatperiod och därtill alla de som avgått "frivilligt". Och hur många sitter inte kvar. *ryser*

SD är partiet som gjort sig känt för mass-enstaka rötägg - somliga nazister.
    62 incidenter på 4 år. För ett Moderaterna på inte ens dubbla siffrorna.

Kan du styrka det fetade?
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-09-01 18:59:21 följande:
    Den som väljer att arbeta politiskt med avskum får acceptera att det speglar tillbaka på dem. SD är faktiskt ansvariga för vad de tar in och sätter på förtroendeuppdrag.
    Kan man säga likadant om vänsterextremisterna? Det är okej att attackera vänsterpolitiker, då deras fraktioner hotar, hatar och hetsar?
  • StackarsMia
    MsFry skrev 2014-09-01 19:29:26 följande:
    Ja det här är märkligt...

Kan inte du berätta vilka summor du lagt ihop för att komma fram till att 74% inte vill ta emot fler flyktingar?
    Alla andra summor än de som svarat att de vill ha fler. Om de svarar annat än fler, så vill de väl inte ta emot fler?

Vad säger du om följande:
    En majoritet av väljarna vill att Sverige skall ta emot oförändrat eller minskat antal flyktingar.
  • StackarsMia
    Tonårsmamman1 skrev 2014-09-01 19:40:22 följande:
    Varför klumpar du ihop dom som vill ha samma som idag med dom som vill minska?

Det är ju två helt olika åsikter.
    Läs gärna diskussionen innan du postar. Allt finns förklarat. Media byggde ihop liknande motpolsantaganden när de ville presentera statistiken.

Givetvis var det ideologiskt och politiskt uttänkt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?