Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-07-11 05:53:45 följande:
    Ett exempel på detta var när hatflocken gick till angrepp mot den svarta flickan som var lucia i tv. På mer övergripande nivå handlar det om vilken klädsel som ska anses vara kompatibel med svensk kultur, vilken religion, vilken åsikter, vilka tankar och vilka människor.
    Det där handlar nog mest om att i synnerhet statsmedia, inte i förstone speglar kulturen utan försöker förändra den, i en viss (pk-) riktning.

För den stora majoriteten svenskar förknippas Lucia med en blond flicka som Lucia. Om SVT då kör med en svart Lucia, kanske t.o.m. med en kille istf tjej som Lucia, så är det en von oben-provokation, mot folket.

Kent Asps studie om hur journalisterna röstar, visar att över 50% av SR-journalisterna röstar på Mp. Snacka om ett kantrande fartyg!
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-07-12 22:05:08 följande:
    Utifrån ett enskilt exempel kan man till exempel påstå att alla sverigedemokrater springer omkring på stan på fyllan, beväpnade med aluminiumrör och rasistiska uttryck. De förklarar vilka som kommer att vara icke önskvärda i Sverige när SD tagit makten, går med den feges självförtroende till fysisk attack mot småtjejer eller kallar dem horor. Men det vore ju osant, dessutom är det ju bara den lismande lögnaktige  Peeping-Ekeroth som är kvar i partitoppen av slöddret som härjade på Kungsgatan.

Man skulle också utifrån ett enskilt exempel kunna påstå att män och kvinnor hålls åtskilda av ett skynke vid SFI-undervisningen utifrån exemplet i Strömsund för några år sedan, jag antar att det är detta du syftar på. 

I Sverige är alla sverigedemokrater slödder som går till attack mot småflickor när de är på fyllan och kallar dem horor och vid alla SFI-undervisning hålls kvinnor och män åtskilda med ett skynke.

Kan det vara vistelsen på avpixlat som gör att sverigedemokrater förlorat förmågan att generalisera på vettiga grunder?
    Jo, och man skulle ju utifrån några enskilda exempel kunna hävda att moderater är rasister (valstugereportaget) och tjänar blodspengar i Sudan (Bildt) miljöpartister är sexköpare (den när MP:aren i Gbg) & kör bil på fyllan (Gahrton), feminister är alkoholister (Schyman) & våldtäktsmän (Kapten Klänning), sosseministrar använder regeringens kontokort till privata inköp (Sahlin), o.s.v.

Du är inte speciellt konsekvent när du sågar enskilda Sd-anslutna för deras göranden och låtanden... Du får ju bestämma dig: Antingen diskuterar du politiken, eller så håller du dig till enskilda politikers göranden & låtanden...
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-07-13 10:08:12 följande:
    Ja, det var genomtänkt. Jag tyger att det är ett intellektuellt fattigdomsbevis att så många sverigedemokrater generaliserar utifrån enstaka självvalde exempel och visade hur det blir om man gör likadant mot den gruppen.

Samtidigt utgör ju fenomenet med "utifrån enstaka självvalda exempel"-generaliserande sverigedemokrater ett indirekt erkännande från deras sida att verkligheten är så mycket bättre än vad de vill låta påskina.

Kommer Sverige någonsin att införa särlagstiftning? Nej.

Är det så att SFI-undervisningen är könsuppdelad såtillvida att kvinnor och män hålls frånskilda med ett skynke. Knappast, däremot förekom det i Strömsund för några år sedan - och det blev ett jävla liv om detta när det blev offentligt.

Det går att hitta hur många exempel som helst på sverigedemokrater som ljuger i syfte att skruva till verkligheten så långt att det snarare handlar om overkligheten.

Man skulle nog på goda grunder kunna påstå att lögnaktigheten är SD-sektens främsta kännemärke. Frågan är bara om sekten så till den grad har internaliserat lögnen att det blivit svårt för många av anhängarna att ens för sig själva förmå att skilja sanning från lögn.
    Så du tycker det är fel att andra gör så, men gör så själv. Du tycks ha gått vilse.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-07-14 19:07:16 följande:
    Tvärtom, min käre Philipsson.

Jag vinnlägger mig nogsamt om att i möjligaste mån avstå från att generalisera med utgångspunkt från de enstaka exempel på sverigedemokrater som inte generaliserar utifrån enstaka självvalda exempel.

Vad gäller batikhäxespanarna är det lite mer vanskligt, eftersom de är så få att det är svårt att egentligen säga något om gruppen som sådan - men en gissning är att de ofta koketterar med att de ska skriva sitt sista inlägg, vilket tyder på att den gruppen har lite av äggsjuk höna över sig - men här generaliserar jag utifrån ett enstaka exempel.

Men vad gäller sverigedemokrater vore det som sagt fel att inte generalisera utifrån det stora flertalet - det vill säga de som regelmässigt har för vana att generalisera utifrån självvalda eller påhittade enstaka exempelFlört
    Men vet du, du ska få ett tips. Polemisera då med de sverigedemokrater som du påstår generaliserar utifrån enskilda exempel istf att själv geralisera utifrån enskilda exempel. Stå för vad du själv gör ist! Måste man mörda, menar du, för att klandra en mördare?

Det där med att jag en gång skrev att jag inte skulle skriva mer i tråden tycks ha  blivit en betydelsefull sak i ditt liv, eftersom du ju tar upp det i vart och varannat inlägg. Det hela säger naturligtvis mer om dig, än om mig.

En gång i min ungdom svor jag att jag aldrig mer skulle dricka brännvin. Jag bröt det löftet också...skulle det vara nåt märkvärdigt, menar du?
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-07-14 23:38:23 följande:
    Jag tror inte att du har kapacitet att avgöra vad som är en rimlig generalisering jämfört med en orimlig.
    Jodå, självklart har jag den kapaciteten. Generalisera kan man göra när man har ett tillräckligt statistiskt underlag för att göra den eller den generaliseringen. Det finns statistiska begrepp man kan använda sig av för att specificera exakt vilka generaliseringar man kan göra utifrån en viss mängd data. Helt klart är att man inte kan generalisera utifrån enskilda fall. Utifrån enskilda fall kan man bara framställa hypoteser (vilka man sen kollar av med verkligheten).
    FDFMGA skrev 2014-07-14 23:38:23 följande:
    Som svar på din fråga så kanske det inte är så märkligt egentligen att folk inte står för vad de sagt - men vi är väl alla produkter av våra ursprung. Själv kommer jag från en typisk arbetarklassmiljö där det var en hederssak att "lagt ord ligger". Sånt sitter i - ja, jag skulle skämmas en smula om jag skrev att detta är mitt sista inlägg i tråden och sen inte klarade av att stå fast vid mitt ord.
    Nu hittar du på igen. Jag står ju visst för jag jag har sagt. När man inte står för vad man har sagt, så vill man ju inte erkänna att man har sagt det eller det.

I mitt fall så är det så att jag gör skillnad på betydelsen av löften. Löften gentemot mig själv bryter jag rätt ofta. När det gäller löften gentemot andra så bryter jag dem utan samvetskval, när de inte påverkar dem negativt att jag så gör. Däremot om ett löftesbrott skulle påverka andra människors negativt, då avstår jag från att bryta dem.

Hsh ligger hela denna diskussion helt utanför trådens ämne så det bästa vore  om du slutade att ta upp det i inlägg efter inlägg.

• Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-07-15 11:03:41 följande:
    Detta är för övrigt inte mitt sista inlägg i tråden. Jag måste ju kommentera de våldsamma generaliseringar du och SD-damen gjorde utifrån hennes påhittade exempel om SFI-undervisningFlört
    Så, men då vore det på sin plats att du citerade nåt inlägg där jag har skrivit om det...

Jag kan bespara dig arbetet med att leta. Du kommer ändå inte att hitta nåt, eftersom jag inte har skrivit nåt om det öht.

Varför kan du inte hålla dig till sanningen?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-15 10:30:59 följande:
    Alltid lika roligt när SD-fans gnäller om PK. Finns fan inget parti som är så PK-skitnödiga som SD - de ska hela tiden ändra i sina texter för att låta mindre rasistiska, mindre homofoba, mindre misogyna. Så fort en text läggs upp och den får minsta kritik så "försvinner" den, och en ny, mer PK-aktig en kommer upp.

SD och deras fans är de sista som ska gnälla om PK!
    Så nu skäller du på Sd för att partiet skulle vara pk, när du ju tidigare har talat dig varm för pekåismen! Snacka om bakvänt resonemang.

Ungefär som när diktatorn ger sig på demokratiska partier för att de skulle vara odemokratiska.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-07-15 17:55:54 följande:
    Tja, som jag redan skrivit så hade du en diskussion med din meningsfrände SD-damen om SFI-undervisningen utifrån hennes exempel där hon påstod att ett studieförbund hon namngav hade könssegregerat undervisningen.

Inläggen togs bort, liksom några av mina - enligt modereringen på grund av att jag citerat dessa inlägg. Jag lär väl ha dina inlägg som hängde med i meddelandet från moderatorn kvar i inboxen, liksom du själv. Jag föreslår att du studerar era generaliseringssaltomortaler i din inbox.
    Nej, jag har inte skrivit nåt om det.

Hade du haft stoff att styrka ditt påstående med skulle du ha presenterat det rean. Inse att du yrar i nattmössan.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-07-15 19:14:14 följande:
    Inte alls.

Detta blir mitt absolut sista inlägg om när SD-damen bjöd upp dig till vals om könssegregerad SFI-undervisning. Någon panelhöna var du definitivt inte, PhilipssonFlört
    Jag har aldrig skrivit nåt inlägg om könssegregerad SFI-undervisning.

Du påstår motsatsen, men du har inget citat att styrka det med, och ändå framhärdar du med ditt påstående. Otroligt. Erkänn istället att du har blandat ihop mig med nån annan (för det måste väl vara det som har hänt, eller så hittar du helt enkelt på).

Annars är du ohederlig in absurdum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?