FDFMGA skrev 2014-07-14 19:07:16 följande:
Tvärtom, min käre Philipsson.
Jag vinnlägger mig nogsamt om att i möjligaste mån avstå från att generalisera med utgångspunkt från de enstaka exempel på sverigedemokrater som inte generaliserar utifrån enstaka självvalda exempel.
Vad gäller batikhäxespanarna är det lite mer vanskligt, eftersom de är så få att det är svårt att egentligen säga något om gruppen som sådan - men en gissning är att de ofta koketterar med att de ska skriva sitt sista inlägg, vilket tyder på att den gruppen har lite av äggsjuk höna över sig - men här generaliserar jag utifrån ett enstaka exempel.
Men vad gäller sverigedemokrater vore det som sagt fel att inte generalisera utifrån det stora flertalet - det vill säga de som regelmässigt har för vana att generalisera utifrån självvalda eller påhittade enstaka exempel
Men vet du, du ska få ett tips. Polemisera då med de sverigedemokrater som du påstår generaliserar utifrån enskilda exempel istf att själv geralisera utifrån enskilda exempel. Stå för vad du själv gör ist! Måste man mörda, menar du, för att klandra en mördare?
Det där med att jag en gång skrev att jag inte skulle skriva mer i tråden tycks ha blivit en betydelsefull sak i ditt liv, eftersom du ju tar upp det i vart och varannat inlägg. Det hela säger naturligtvis mer om dig, än om mig.
En gång i min ungdom svor jag att jag aldrig mer skulle dricka brännvin. Jag bröt det löftet också...skulle det vara nåt märkvärdigt, menar du?