FDFMGA skrev 2014-09-09 14:50:06 följande:
Näthat är väl att ta i, det är väl mer relevant att kalla det obegåvad satir.
Men alltid är det väl någon som får för sig att det är en feministiskt blogg.
Undrar om det är Pär Ström och hans lättkränkta gäng som ligger bakom bloggen. Han ruvar väl på att få hämnas när ingen tog hans mediala gråtfloder om att man är elak mot honom på allvar och gav honom den tröst han sökte.
Det skulle inte förvåna mig - har en bekant som tvingades jobba med Pär Ström i ett projekt, hennes omdöme var: En synnerligen obegåvad gosse, men med näsa för publicitet.
Men jag anser att man överdriver om man klassar honom som näthatare. Om det är han som är upphovsman så vill han nog bara ha lite publicitet kring sin nya bok.
Jag tror det är fjärde eller femte gången du drar den där anekdoten och citatet om Pär Ström.
Obegåvad satir, alltså. Det kan så vara. Men det är konstigt att man aldrig hör någon kalla t.ex. SD:ares dumheter på Twitter och i kommentarsfält för "obegåvad satir", utan där är det rätteligen näthat och rasism och allt det där vanliga. Uppenbarligen ligger det något i det där, att det finns "gott hat" och "ont hat".
Att bloggen är en drift med feminismen tror jag inte förbigår någon. Däremot är skärmdumparna i det aktuella inlägget av allt att döma äkta.
Pär Ström igen. Man behöver inte hålla med honom, man får gärna tycka att det han sa var fel och skit och så vidare. eller att han är obegåvad baserad på vad en bekant har sagt. Men att kalla honom lättkränkt och det han skrev för "mediala gråtfloder" är enligt mig inte rätt på någon enda punkt. Mycket av det han skrev, vidhåller jag än i dag, var relevant kritik mot feminismen.
Hans kommentarsfält var för övrigt ett bra exempel på att även förorättade feminister kan kläcka ur sig både det ena och det andra. Och när Maria Sveland - som för övrigt vid ett tidigare tillfälle jämfört Pär Ström med Anders Behring Breivik - och hennes posse hijackade deras "pubträff" och gick in och delade ut flygblad med penisar på (alltid dessa penisar, en kategori feminister verkar märkligt besatta av könsorgan) fanns det som jag ser det bara en grupp som gjorde bort sig och det var inte Ström & co.
Besöket på pubträffen hade för övrigt kodnamnet "Operation Dicken: kukmätning med Pär Ström" (åter dessa könsorgansreferenser), och bland materialet som delades ut fanns också något som hette "Allt åt Allas gubb-enkät". Fyndigt, onekligen.
Och hade det varit en ledande feministisk debattör som känt sig nödgad att lägga ner sin välbesökta blogg bland annat på grund av hot hade ilskan nog aldrig tystat. När det är en sådan som Ström sitter du med flera i stället och insinuerar att det var om inte välkommet så åtminstone ingen större förlust att han slutar blogga. Har också hört varianter av typen "det där med hoten hittar han säkert bara på". Det vet vi inte. Men det är aldrig ett argument man hör när någon på "den goda sidan" säger sig ha blivit hotad.