Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

kenneth768768 skrev 2014-08-20 23:45:38 följande:
    Men det sekten har sagt, är det inte att de menat att det varit väldigt svårt att få höra av politikerna att invandring kan kosta pengar?

Men jag kanske fattat fel.
    Just så är det.

Jag tror dock de gör sig till. Ingen kan fatta så dåligt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-08-21 09:53:38 följande:

Tja, jag tycker iallafall att det är oerhört komiskt att SD-sektens anhängare inte ens kan läsa innantill. Migrationsverkets budget är inte hemlig och det är - och har varit - mycket enkelt att ta reda på Migrationsverkets budget.

Man skulle nästan kunna tro att SD-sekten samfällt har en tvingande default på alla datorer som gör det omöjligt att ösa info på andra ställen än i kloaken avpixlat.

Hursomhelst. Anders Borg förklarade igår att Sveriges ekonomi är en av Europas starkaste och att vi står väl rustade inför framtiden.

Jag delar iofs inte riktigt hans uppfattning utan menar att det finns en förfärande okunninghet inom exempelvis SD-sekten - man får väl hoppas att Sd snart har dragit till sig merparten av Sveriges okunniga - annars är risken påtaglig att vi är på väg mot en intellektuell kollaps.

Herregud. Sekten har inte ens klarat av att ta fram Migrationsverkets budget och heller inte förstå att den direkt är korrelerad med antalet flyktingar - man upphör aldrig att förvånas över SD-sektens monumentala okunnighet.

Ja. det där med informationssamhället som man brukar tala om - inte kan man precis påstå att Sd-sekten har integrerats med informationssamhälletSkrattande

Är du klar snart?

Du vet lika väl som alla andra att helt oaktat Migrationsverkets budget, som mycket riktigt kan tas fram av vem som helst med några enkla knapptryck, har det sagts eller åtminstone antytts mer eller mindre konstant att invandringen trots detta är en vinstaffär för Sverige rent ekonomiskt. Det vill säga, vinsten man gör i slutändan är betydligt större än de initiala förlusterna hos MV.

Om allt funkade bra skulle det säkert kunna stämma också, men så var det det här med att se verkligheten. Och där är det många fler än "sekten" som fallerar.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-08-21 10:56:10 följande:
    Om jag är klar?

Nej, inte så länge du och andra är så "ofärdiga" att nu sätter likhetstecken mellan Migrationsverkets budget och invandringens kostnader.

Min gissning är att om man separerade flyktinginvandring från arbetskraftsinvandring skulle man kunna komma fram till att den förra innebär en kostnad för samhället såväl kortsiktigt som på lite längre sikt.

Men nu är det inte ekonomiska motiv som styr Sveriges syn på asylärenden.

Dessutom är det en marginell kostnad sett till Sveriges totala budget - och om jag inte minns fel kommer en betydande del av de medel som tillförs Migrationsverket att allokeras från biståndsbudgeten.

Det senare kan man ju ha synpunkter på rent moraliskt - men ekonomiskt ger förstås Migrationsverkets budget mer skjuts till Sveriges ekonomi är pengar som satsas i till exempel Laos.
    Jag har åtminstone inte satt likhetstecken mellan Migrationsverkets budget och invandringens kostnader. Det är något du har fått för dig att jag har gjort, och dina hjärnspöken får du dessvärre försöka komma tillrätta med själv.

Ekonomiska motiv ska inte vara det enda som styr asylpolitiken nej. Det är värt pengar att ha en humanistisk hållning också. Men när det förväntas gå ut över samhällskritiska utgifter, vilket är det Reinfeldt förutspått för en överskådlig framtid, måste det också finnas utrymme för att diskutera en begränsning av asylinvandringen och att öppna för att det kanske finns mer kostnadseffektiva sätt att hjälpa människor på flykt utan att automatiskt sätta dem i någon segregerad stockholmsförort.

Om man nu inte är en sån där löfvenare som tror att skattehöjningar är svaret på allt...
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Flash Gordon skrev 2014-08-21 14:57:23 följande:
    Du kanske också har missat det men jag har många gånger om förklarat att jag är alliansen-väljare. Jag är inte SD:are. Men nu vet du.
    Och detsamma gäller mig. Jag tycker inte särskilt bra om SD överhuvudtaget, om jag ska vara ärlig. Däremot kan jag inte med skitkastningen mot dem.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-08-21 15:17:04 följande:
    Du får gärna visa mig inlägg där det har förnekats att de medel staten anslår till Migrationsverket innebär en kostnad och jag är helt säker på att du kommer att bli mig svaret skyldig.
    Du skjuter fortfarande utanför målet. Ingen har någonsin varit omedveten om ovanstående.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-08-21 16:15:28 följande:
    Nej, jag skulle snarare vilja påstå att du är alldeles för upptagen med att se din egen inställning till invandring och då framförallt integration som en tredje ståndpunkt som förmår att se klarare än de politiskt korrekta och SD-sekten.

Vad är det som har hänt egentligen mer än att Sverige tar emot ett väsentligt större antal flyktingar på grund av vansinnet i Syrien och Irak, och att detta innebär att Migrationsverket får större kostnader än man budgeterat för flyktingmottagandet, något som Reinfeldt förklarat vid en presskonferens.

Och reaktionerna här på FL från toksekten har nästintill nått extatiska höjder - där Reinfeldt ibland betecknats som en landsförrädare som måste ställas inför domstol eller att nu visar det sig att pk-lögnen om invandringens lönsamhet är en lögn.

Du vill så gärna se SD som ett uttryck för ett visserligen felriktat men ändå berättigat folkligt missnöje med en illa skött invandrings/integrationspolitik att du väljer att bortse från det uppenbara.
    Om du ens vore hälften så klarsynt som du tror att du är så skulle nog mycket vara vunnet.

Att du inte inser det omvälvande i att Reinfeldt, som förste icke-SD-politiker, faktiskt erkänner att utgifterna för Migrationsverket (som alla redan innan visste om fanns) faktiskt innebär att man måste spara in på annat. Tidigare har det alltid pratats om "olika kassor" och antytts att "vi har så mycket pengar så även om MV kostar pengar är det inget som spelar någon roll i det stora hela" och Fan och hans moster, men det snacket lyser med sin frånvaro nu.

Ditt sista stycke är dock i åtminstone någon mån "spot on". SD:s framgångar är sprungna ur ett folkligt missnöje. Den som inte ser detta är blind. Är det berättigat? Varför/varför inte? Det borde man kunna svara på utan att idiotförklara var tionde svensk valdeltagare.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    JTA skrev 2014-08-22 08:35:14 följande:
    Hur säker kan du vara på detta (det understrykna)?

Tänk dig en utveckling där invandring och nativitet gör att muslimer kommer att utgöra en stor del av någon del av Sverige i en framtid. Så stor del att de får inflytande i det politiska livet. Kanske finns det redan då informella men av muslimerna erkända institutioner att gå till för till exempel par som behöver mäkla fred i äktenskapet enligt gammal etablerad muslimsk tradition. Kanske vill man då få kontroll över dessa så man föreslår att de kommunaliseras och det tillsätts en kommunalt avlönad imam/qadi.

Voilà, islamiska familjedomstolar som beslutar i enlighet med sharia.
    Förstår inte heller hur FMGA:arna kan vara så jävla säkra. Att man inte vet, att man inte tror, att man inte bedömer faran på samma sätt som någon annan - allt det må vara hänt. Men helt orimligt låter det absolut inte.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Jeaninne skrev 2014-08-22 10:41:09 följande:
    De muslimska domstolarna finns ju redan i andra länder, t.ex. Storbritannien. Så SÅ långt borta är det inte.

Vi har redan (än så länge...) i grundlagen villkoret att monarken måste vara av den rena, evangeliska läran. Vi skulle mycket väl kunna lägga till, att våra parlamentariker också måste vara det. Det skulle kunna bespara oss mycket elände senare.
    Religionskrav, åt något håll, är inte önskvärda överhuvudtaget.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Speakers Corner skrev 2014-08-24 20:13:06 följande:
    Det är möjligt men hellre det än att ha mitt huvud i en dynghög full av hat och paranoia.

Det finns få om ens någon sak som jag tycker så illa om som när man gör illa dom som är svagare än en själv, som barn t ex.
    Som det som hände Aishas barn
    Sånt här kommer inte från tonåringarna själva, det här har dom lärt sig av sina föräldrar.
    Som i sin tur är ivrigt påhejade av hetsen som råder mot invandrare från vissa länder.
    En hets som sd och såna som du och andra liknande sitter och driver fram dag efter dag efter dag.
    Ni är ansvariga för det som händer i Tomelilla.
    Och du har mage att sitta och förringa det som händer, bara vifta bort det som ett litet ofog.
    Har du ingen skam i kroppen.

Sen undrar ni varför ni blir utestängda från att kunna påverka.
    Ni klagar på att ni är missförstådda och svartmålade.
    Ni förstår inte varför ni blir utbuade överallt där ni går fram.
    Ni förstår inte varför ni inte är välkomna i fackföreningar eller andra sammankomster
    Med den människosyn ni har och den hets ni bedriver, där sd är primus motor, är jag inte ett dugg förvånad.
    Det finns inget som väcker mitt förakt som att ge sig på dom som är svagare.
    Det är så fegt och så ynkligt, så jag saknar ord för det.

Men en sak vet jag, jag föredrar att vilken dag som helst i veckan ha mitt huvud uppe i det blå än att ha det insyltat i sds propagandaträsk.
    Bra där, det blir två miljon
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-24 21:54:41 följande:
    Bra där, det blir två miljon
    er FMGA-poäng.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?