Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-08-19 17:59:06 följande:
    Så länge som ni menar allvar med att intim och folkkänslig politik ska byggas upp på aningar och misstankar - så kommer jag alltid att föreslå slagrutor framför eran praktiska existens inom Sveriges politik. Misstankar och aningar FÖLJS UPP - man agerar inte efter dem hej vilt i politisk storskalighet, som en blind dåre med för stort svärd.

Se ovan. Era farhågor är totalt ointressanta utan legitimerande bevis och ska inte ha med politik att göra. Det är ämnen för organen inom rikssäkerheten att följa upp, ingenting annat.
    Man måste alltså kunna se in i framtiden för att få yttra sig. Det är uppfattat.

Det är klart jag kan ha fel. Jag hoppas jag har fel. Men jag kan inte veta det. Och undfallenheten mot islam i det här landet är rent löjeväckande.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Kunigunda skrev 2014-08-19 22:45:59 följande:
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-03 17:39:54 följande:

Du kan fan inte argumentera överhuvudtaget. Att "du påstår" något betyder nada. Niente. Nichts.

Och sedan, till en annan:
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-19 17:43:26 följande:

Du väljer den vägen, helt otippat. Hån och arrogans.

Stringent!
    Oj, ja när det kommer från en elitdebattör som du kan jag inte känna mig annat än hedrad. Speciellt som precis allt jag skrivit om din argumentationsteknik ovan är med sanningen överensstämmande.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Kunigunda skrev 2014-08-19 23:31:41 följande:
    Du hånar utifrån din gudomliga insikt i och kunskap om främlingar. Andra hånar utifrån bristande kunskap och insikt (och argumentationsteknik). Flott!
    Var har jag påstått mig ha "gudomlig insikt" i någonting?

Det jag har sagt är att ditt källhänvisande till en lunta papper som möjligen innehåller lite relevant information mitt i någonstans, ackompanjerat av "läs själv, jag vet vad jag vet" inte är en tillräcklig källhänvisning, samt det faktum att du enbart "påstår något" (något om läroplanen kontra SD har jag för mig) inte bevisar någonting. Påstå för all del, men stå också för att det är din egen åsikt och ingen allenarådande sanning. Åthävan om "drygsoppa" kom efter att jag beskrivit min upplevelse av hemspråksundervisning och språkkunskaper och fick något självgott svar om att "informera fakulteter", eftersom det uppenbarligen gick emot din bild av hur jag borde ha upplevt det, från din alltid lika skarpa svarsbank.

Som sagt, jag står för vartenda ord. Upplever du det som hån så borde du kanske börja med att se dig själv i spegeln.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Kunigunda skrev 2014-08-20 00:01:50 följande:
    Som du minns det och har för dig. Jag står för varenda åsikt och har lagt mig vinn om att även belägga dem. Du formar en sanning som passar din argumentation (om mig, om invandring, om SD) vilket inte besvärar mig - du är en okänd tangentknackare - men det är likväl tarvligt.
    Börja då med att belägga åsikten att jag anser mig ha "gudomlig kunskap".
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Kunigunda skrev 2014-08-20 07:50:27 följande:
    Jag har inte skrivit att du anser dig ha gudomlig kunskap. Det är här problemen börjar. Du läser, minns det på något sätt och håller mig mot din tolkning, inte mot vad jag faktiskt skrivit. Jag beskrev dina inlägg (ironiskt) som tolkningar av andra sprungna ur gudomlig insikt. Mitt påstående, inte ditt.
    Det här med ironi kanske inte är din grej?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    goodasgold skrev 2014-08-20 11:21:51 följande:

Fundera på ombytta roller, du befinner dej i ett land där dina närmaste har dödats, bomber exploderar ständigt i närheten och du fruktar för ditt.

Jag undrar varför ovanstående tydligen är ett giltigt argument när "tänk om det var du själv/din mamma/din syster/din dotter som gruppvåldtagits av fem invandrare" med rätta inte är det.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-08-20 16:28:22 följande:
    Det ser likadant ut i analysen här, även om det såklart handlar om konspirationsteorier. Islam har en del aggresiva sektutbryten men många missar vilken maktinfluens "det utvlalda folket" har på världen - medier, banker, riksbanker, matindustrin och till och med porrindustrin.. Man kan säga såhär; finns det en konspiration inom den här gruppen, så har de bäst position i världen för att kunna genomföra den.
    Ah. Det är judarna som är roten till det onda alltså.

Sympatiskt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-08-20 22:44:26 följande:
    Piff pratar med puff. Puff heter Suffering och snart är *poff* puffs inlägg borta

Invandring är positivt och flyktingmottagning kostar pengar. Hur svårt är det att förstå?
    Invandring är i grunden positiv om man som land klarar av att absorbera den, ja. Som den sköts i dagens Sverige är den verkligen inte enhälligt positiv i någon enda bemärkelse.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-08-20 21:53:14 följande:
    Rätt vanligt att sverigedemokrater har den uppfattningen, tror jag. Men det märks inte så ofta för allt ska ju vara så pk nuförtiden.

Här har vi en som beklagar sig över att hen blivit blockad av judesvinen på FL.

Antisemitism kan rymma både judehat och hat mot muslimer.

www.flashback.org/t1820754
    Just det inlägget skrevs emellertid av Digestive, som verkligen inte utgett sig för att vara ens lite sverigedemokrat i denna och andra trådar.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-08-20 22:56:45 följande:
    Fast det där är ju helt obetalbart. Hela sekten vajar av hänförelse över att Reinfeldt sagt att det kostar mer att ta emot fler flyktingar.

Helt obegripligt att människor kan vara så okunniga.
    Ja, det är liksom lite annat ljud i skällan därifrån nu än från Sandviken och i den där berömda OECD-rapporten och Magnus Betnér och allt vad det nu är som anförts tidigare i den här tråden och andra för att "bevisa" att invandringen inte kostar några pengar.

"Alla" har vetat om att det visst kostar, men ingen i tillräckligt relevant position har erkänt det förrän nu. Det är en rätt anmärkningsvärd vändning. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?