Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-02-25 20:17:36 följande:
    Varför hatar folk SD?

Folk är rädda för saker de inte förstår. Rädsla föder hat. Hat föder mer hat. 

De två sista meningarna har du en poäng med, det är vad Sd bygger sin politik på.

Men svara gärna på hur det är politikernas fel att Åkesson upplevde att invandrargängen var farliga. Vad gör politikerna för fel? Sd säger ofta att det är politikernas fel men de utvecklar aldrig det. Och nu när du påstår samma sak så kanske du kan förklara?
  • sjuttiofemman
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-25 20:44:27 följande:
    Det är otroligt få som vet! De bara målar på brett med färg över hela SD. Med rasistpenseln.

Galet!

Välkommen tillbaka från sanden snöflingan. Gert (och Sd) beskyller väldigt ofta politikerna att det är deras fel att..ja enligt Sd har problem med invandrare. Gert blev helt plötsligt väldigt upptagen med annat som ni brukar bli när man ger er chansen att bemöta saklig kritik..
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 21:07:30 följande:
    Välkommen tillbaka från sanden snöflingan. Gert (och Sd) beskyller väldigt ofta politikerna att det är deras fel att..ja enligt Sd har problem med invandrare. Gert blev helt plötsligt väldigt upptagen med annat som ni brukar bli när man ger er chansen att bemöta saklig kritik..

Så jag tänkte att du kunde förklara för mig, snöflingan, vad har politikerna gjort för fel enligt dig eller Sd? Eller någon av er andra av sd's lakejer, varsågoda och utveckla detta :)
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-02-25 21:14:15 följande:
    Att inte SD har fler sympatisörer beror på att SD blir motarbetade från media och alla andra partier. Vuxenmobbning är ett annat namn på hyckleriet.

Oj vad synd det måste vara om hela Sd. Tror folk kanske skulle bli lugnare om Sd slutade med sin rasistiska politik. Eller vad tror du?

Men kan du förklara vad politikerna har gjort för fel, du påstod det lite längre upp. Jag är uppriktigt nyfiken.
  • sjuttiofemman
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-25 21:26:11 följande:
    1 Exakt vad är det som är rasistiskt i SD:s politik? 2 Vet du vad "rasistisk" innebär?

Ja jag vet vad rasistisk är. Och när Sd tillskriver muslimer epitetet största hotet mot Sverige så gör de sig samtidigt skyldiga till rasism. Eller när Åkesson inte anser att Zlatan är svensk och inte kan förklara varför utan yrar till slut något om att det är politikernas fel. Hur det är politikernas fel är dock inte klargjort. Kan du förtydliga detta?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-02-25 21:52:08 följande:
    I sådana fall var väl Winston Churchill en rasist?

"Islam är den starkast bakåtsträvande makten i världen. Var det inte för att den kristna kulturen varit beskyddad av vetenskapens starka armar ? den vetenskap mot vilken islam förgäves kämpat ? så skulle Europas moderna civilisation gått under. Såsom den gamla romerska civilisationen gick under.?

-Winston Churchill

Jaså jag trodde du ignorerade mig? Eller är det bara när jag ifrågasätter dina påståenden?
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-02-25 22:10:31 följande:
    Jag tycker det är ganska kul. Det pratas så mycket om att alla som inte röstar på SD inte "förstår" och sedan när man uttrycker sig mer komplicerat än "Detta är en boll" och så tappar man somliga.

Hehe jo jag vet..allt är svart eller vitt för dessa människor. Och så fort man frågar "varför" eller ber dem utveckla något så kör de ner huvudet i sanden och väntar tills de tror att det slutar blåsa..

Det är rätt allvarligt för övrigt när en partiledare inte kan utveckla sin politik utan bara stannar upp vid ett påstående och låter det vara öppet för tolkning.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-25 22:27:53 följande:
    Ja? Har inte du fattat det än?

Nä jag har lite svårt för ologiska resonemang :p
  • sjuttiofemman
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-25 22:20:52 följande:
    Godnatt på er...

Sanden lockar? Du kan hälsa dina polare att det finns många frågor för er att utveckla här :)
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-02-25 23:33:39 följande:
    Reinfeldt, som du verkar vara så begeistrad av, gick med i M när Bildt och Adelsohn för fullt försvarade Apartheid.

Media gör allt för att tysta ned detta faktum men det var ju så det var. Vi som var med då, minns det väl.

Philipsson, du som jämt försvarar Sd, kan du förklara vad Åkesson menar med att det är politikernas fel att Sd inte betraktar en del av befolkningen som icke svenskar?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?