Varför hatar folk SD?
M Y L F skrev 2014-02-27 10:43:58 följande:
En som är född utomlands kallar sig oftast inte Svensk, utan för Iranier, Serb, Italienare osv. Varför denna hysteri att alla måste vara svenskar? Att ha svenskt medborgarskap innebär inte alltid att man vill vara eller känna sig svensk. Om jag bosätter mig i Kina kommer jag aldrig att vara Kines, men jag kan vara Svensk med Kinesiskt medborgarskap. Jävla Svensk hysteri, kalla folk för det dom är istället för att försöka påskina någon sorts falsk svenskhet.Det är bara ni "invandringskritiska" som är fixerade vid svenskhet, vi andra tänker inte ens på det. Problemet är att Åkesson inte anser att Zlatan är svensk trots att han är född i Sverige och anser sig som svensk. Hans övriga meriter behöver inte nämnas, det vet nog alla. Om Zlatan anser sig vara svensk, varför måste Åkesson börja ifrågasätta det? Och när Åkesson inte ens kan motivera vad svenskhet är utan raljerar över olika saker och till slut hamnar på att det är politikernas fel så blir det mer och mer tydligt att han inte har en aning om vad han pratar om utan det handlar kort och gott om hudfärg. Håller du inte med?
Här misslyckas Åkesson med att förklara varför Zlatan och andra inte anses svenska i Sd´s ögon: