Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Uppdaterad4 skrev 2014-02-19 22:20:42 följande:
    När du beskriver hur ni SD-are är så handlar det om precis det. Generaliseringar om den grupp du kategoriserat som sverigedemokrater.

Ber så hemskt mycket om ursäkt ifall någon tagit illa upp. Apropå lättkränkthet.

Men att Sd inte tycker att Zlatan är svensk då? Är det mitt fel det också?
  • sjuttiofemman
    Uppdaterad4 skrev 2014-02-19 22:20:42 följande:
    När du beskriver hur ni SD-are är så handlar det om precis det. Generaliseringar om den grupp du kategoriserat som sverigedemokrater.

Det roliga är att jag har inte för vana att generalisera över sverigedemokrater. Någon enstaka gång har jag gjort det för att påvisa hur fel det är att resonera så när nån ärkerasist varit inne här i forumet och spritt sin dynga.

Men kommentera gärna mitt inlägg en bit upp om att Sd inte anser att Zlatan är svensk.
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-02-19 16:40:46 följande:
    Åkesson blir ifrågasatt i SVT Hübinette och trasslar totalt in sig i sina resonemang:

sjuttiofemman skrev 2014-02-19 17:53:52 följande:
    Han uppfattar inte Zlatan som svensk först för att Zlatan själv uttrycker det i boken. Sen när programledaren säger att det inte alls står i boken så är det pga hans icke-svenska identitet. När sedan programledaren försöker få klarhet i vad Åkesson menar med svensk identitet och hur Zlatan kan bli svensk enligt Sd så drar Åkesson upp att invandrarna klumpar ihop sig i områdena. När programledaren sedan frågar vad problemet med det är så är det miljonprogrammets fel. Programledaren undrar då om husens ska rivas för att åtgärda problemet så är det inte problemet utan politikernas fel.

Åkesson kan helt enkelt inte svara för sin egen politik där de säger att man kan bli svensk. Men man kan inte bli svensk tydligen. Rörigt? Japp, det blir lätt så när det snarare verkar handla om hudfärgen än någon identitet.

Som vanligt läser ni inte mina inlägg.

Här kommer en påminnelse :)
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-02-19 23:57:42 följande:
    Det kanske är du som ska komma ihåg vad du skriver, men du kanske inte har nog med underlag för att komma ihåg vad du skriver?

Återigen vad tycker du om att SD-Thoralf la ut östgötar som beter sig som de är födda i farstun och påstår att de är araber?  Jag har gett dig en länk till en tidningsartikel som inte har något med vare sig sjuttiofemman eller IRM att göra. Som underlag.

Dessa personer kommer aldrig att svara, av den enkla orsaken att det inte finns något bra PK-svar att ta till.

Precis som Sd-politiker gör när en kollega spytt ur sig rasism. Tex Åkesson efter järnrörsskandalen så hade han inte sett filmen som hela svenska folket sett. Enkelt sätt att slippa svara.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-20 08:21:23 följande:
    Var det en retorisk fråga? Klart det är olika regler för SD-are och deras fans och "landsförrädare"!!

Vaddå Åkesson får väl skylla sig själv när han vågar ge sig ut och besudla en plats som kanske används för ett politiskt möte år 2025! :p
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-20 09:20:46 följande:
    Du snackar skit, som vanligt, eftersom du ensidigt gör tonårstjejerna i diskussionen till offer när de inte är de oskyldiga lamm du vill framställa dem som. Att konsekvenserna inte stod i proportion till handlandet må vara hänt, men "offer"? Nej, du fortsätter ditt förringande överslätande och verkar inte vilja fatta vad det är jag försöker säga.

Vad försöker du säga då?

Du kanske kan kommentera Åkessons syn på att Zlatan inte är svensk i hans ögon, enligt intervjun på youtube som jag länkade till ovan? De flesta på din sida verkar ignorera det :)
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-02-20 12:31:16 följande:
    Många generaliserar hejt vilt. Slänger alla över samma kant.

En socialdemokrat som snattar= alla socialdemokrater är tjuvar

En moderat som åker fast för fylla och misshandlar en vakt= alla moderater är fyllon och våldsbenägna

En Sverigedemokrat svingar ett aliminumrör och utalar något olämpligt rasistiskt= alla Sd är våldbenägna och rasister

En feminist dricker för mycket = alla feminister är alkholister

En arab gillar inte judar = alla araber är judehatare

En miljöpartist tar droger = alla miljöpartister är narkomaner

Självklart så är ingen människa den andra lik, inte ens i sin tanke eller i sitt agerande.

Skillnaden är att sedan 2010 har 30 sverigedemokrater blivit uteslutna i partiet pga tveksamma ställningstaganden. Vore deras nollvision på riktigt skulle lika många till bli uteslutna, inkl Åkesson själv.

Partiet och dess anhängare försöker få det till att det är enstaka företeelser men så mycket rasism pyr ut från partiet att den bortförklaringen inte räcker.

P1 Kaliber wallraffade partiet 2009 och spelade in en mängd rasistiska utspel under ett lokalt partimöte.

Så Sd går inte att jämföra med andra partier på det sättet.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-20 12:58:09 följande:
    Varför ska jag det? Det får väl Åkesson själv göra i så fall, tycker inte det borde vara upp till mig. Eller är det någon sorts tvång att man måste se Zlatan som svensk?

Haha kul, du gnäller över att jag inte vill förstå och sen får du chansen att förklara och då vill du inte försöka ens :)

Problemet är inte Zlatan, problemet är att Sd vill dela in svenska medborgare i två lag: etniska svenskar och "de andra". Det bottnar i en rasism som väljarna måste få känna till så de kan rösta välinformerat istället för att tro på den PK-yta som partiet försöker upprätthålla.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-20 13:12:44 följande:
    Jag har redan förklarat ett antal gånger, har lite svårt att se vad det gör för skillnad att förklara någonting tio gånger eller elva. Har det inte gått in förut kommer det nog inte att göra det nu heller.

Den här "indelningen i lag" du pratar om, hur ska den upprätthållas rent praktiskt? Vad är det folk i "lag 1" ska få göra som folk i "lag 2" inte ska få? Skulle gärna veta det, eftersom jag själv högst sannolikt skulle ingå i "lag 2" enligt din beskrivning ovan. Guldstjärna om du klarar av att redogöra för det utan att länka till IRM eller dylikt också.

Ja du har förklarat att tjejerna får skylla sig själva som vågar utmana Sd. Thats it.

Sverigedemokraterna har i sin politik en skrivning som säger att man kan upphöra att vara svensk. Sd vill ensidigt definera vem som är svensk och inte. En person som är född i Sverige, super sig packad på midsommar och åker på husvagnssemester till Öland varje sommar men som har ett annat ursprung än svensson är inte svensk enligt Sd. Det är att dela in samhället i ett "vi" och "dom". När Åkesson diskuterade svenskhet så kunde han inte svara på vad som gör någon svensk eller inte.

Varför är det så himla viktigt för Sd att dela in samhället i ett "vi" och "dom"?? Om det inte är för att antingen vill de kunna utvisa alla "dom" oavsett om man är född i Sverige eller inte, eller så är det för att blidka grupper i samhället som är öppet rasistiska. Vad Sd har för dold agenda lär vi inte få reda på förrän de har (gud förbjude) egen majoritet i riksdagen! Detta tillsammans med alla dessa rasistiska utspel från partiets förtroendevalda gör att Sd får leva med stämpeln "rasister".

Så en än gång: VARFÖR är det så viktigt för Sd att definiera svenskhet och vilka som får vara svenskar?
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-02-20 13:15:50 följande:
    Nu måste jag bara flika in. Tyvärr så har vi ju redan ett vi och dom samhälle och det har ingenting med SD att göra, utan en ofantlig dålig politik som vi fört under ett bra tag.

Jag tycker uppriktigt sagt skitsynd om alla som bor i alla dessa utanförskaps områden.

Själv bor jag relativt nära ett sådant område och får känna på det multikulturella utbytet, med både brinnande bilar och rån.

Jag undrar hur många som kan stoltsera med det här från FL.

Och vad tror du blir bättre med Sd´s lösning att dela in sveriges medborgare i ett "vi" och "dom"?

Det blir inte bättre, känslan av att stå utanför samhället och att inte ens få chansen till en värdig framtid lär inte förbättras med Sd´s politik.

Det är upp till alla som bor i Sverige att lära sig leva med varandra, då hjälper inte en splittringspolitik á la Sd.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?