Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-02-18 20:38:48 följande:
    Belägg för ditt Sd-hat?

Hat får stå för dig.

Är du anarkist?
  • sjuttiofemman
    Uppdaterad skrev 2014-02-19 00:01:33 följande:
    Här kan du skratta tills du storknar om du uppskattar felaktiga publiceringar: avpixlat.info/2014/02/18/medier-bluffade-om-ensam-fyraarig-syrisk-flykting/

Vi andra kan oroas över inkompetenta journalister och usel journalistik.

Ni är ju så roliga, inte en enda gång har ni Sd:are sagt "oj det där var inte bra, så ska det inte gå till" utan ni måste gå till motangrepp varje gång.
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-02-19 06:54:29 följande:
    Ni är ju så roliga, inte en enda gång har ni Sd:are sagt "oj det där var inte bra, så ska det inte gå till" utan ni måste gå till motangrepp varje gång.

Och sen måste ni lägga till "jag är ingen sverigedemokrat, men.." (Ungefär som "jag är inte rasist, men..")

• sjuttiofemman
    effemgea skrev 2014-02-19 07:57:43 följande:
    Ja herregud. SD upphör aldrig att förvåna.

Fast i all sin enfald lyckas den här personen verkligen fånga partiets intellektuella status.

Ja man blir lika imponerad varje gång :p
  • sjuttiofemman
    Uppdaterad2 skrev 2014-02-19 10:39:57 följande:
    Motangrepp, verkligen? Vad gäller Thoralf så har inlägget plockats bort så jag antar att han bedömde att det var olämpligt. 

Definitionen av Sverigedemokrat tycks ha ändrats från det klassiska "partimedlem" till det mer allmängiltiga "någon som kritiserar dålig journalistik". Du får helt enkelt uppdatera forumet med den nya definitionen av Sverigedemokrat så att dimmorna skingras!

Men det finns ett fåtal bra journalister trots allt. Per Gudmundson (Svd/Schibsted) är en. En annan är hans skribentkollega Sanna Rayman. www.svd.se/opinion/ledarsidan/ofta-problematiska-gaster-vid-muslimska-familjedagarna_8997490.svd 

Har du skapat ännu ett konto? Kunde du inte ha valt ett mindre uppenbart namn? Eller börjar fantasin ta slut?

Känner inte att jag måste definiera sverigedemokrater, det gör de så bra själva. Däremot är Sd duktiga på att skapa sin egen verklighet, i denna artikel (wp.me/p2oCcR-3tW) kör de ner huvudet i sanden och hoppas på att det slutar blåsa. Kanoners!
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-19 12:44:45 följande:
    De hängde ut sig själva rätt bra, men blev måhända lite purkna när det visade sig att de inte bara fick ryggdunkar på Facebook för sitt fjortisvandaliserande.

Nog för att Avpixlat gick över gränsen (om man nu ska tro på att det gått till precis som IRM skriver, jag kan inte se några skäl aaaaalls till att man inte ska svälja deras sanning rakt av så vi gör väl så) - särskilt synd tycker jag inte om dessa demokratins förkämpar till tonårsflickor för det. Eller hade tonen varit lika ursäktande och överslätande om gärningen burit högerextrema förtecken?

Hade nazister skrivit dit svastikor och högerextrema slagord så skulle det ha kritiserats ja, men ingenstans skulle namn, adress och skola skrivits ut. Iallafall inte på IRM:s hemsida som detta nu handlade om. Ser du skillnaden?

Så det är okej att Åkesson fick en tårta i nyllet, jag menar han bad ju om det då han visade sig på allmän plats..?

Naturligtvis anser jag inte det, men med ditt resonemang kan man ju dra det hur långt som helst..
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-19 12:44:45 följande:
    De hängde ut sig själva rätt bra, men blev måhända lite purkna när det visade sig att de inte bara fick ryggdunkar på Facebook för sitt fjortisvandaliserande.

Nog för att Avpixlat gick över gränsen (om man nu ska tro på att det gått till precis som IRM skriver, jag kan inte se några skäl aaaaalls till att man inte ska svälja deras sanning rakt av så vi gör väl så) - särskilt synd tycker jag inte om dessa demokratins förkämpar till tonårsflickor för det. Eller hade tonen varit lika ursäktande och överslätande om gärningen burit högerextrema förtecken?

Och snälla du, vandaliserande? Kritor vars färg försvinner av sig självt vid nästa regnskur är inte vandaliserande..
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-19 14:05:13 följande:
    Nä, det hade väl kommit i Expressen sen med "Researchgruppens" goda minne... Och vad tårtningen av Åkesson har med något att göra förstår jag inte riktigt - fast det fanns säkert folk på IRM som tyckte det var rätt åt honom också. Det har jag läst på Avpixlat, så det måste stämma.

Ser du inte skogen för alla träd annars heller?

Om det är offrets fel att hen blir kränkt så är det Åkessons fel att han blev tårtad. Det är ditt resonemang. Eller gäller det bara dina meningsmotståndare?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?