Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Stormvind skrev 2014-02-04 01:10:51 följande:
    Läste precis en kommentar till denna debattartikel (som dessutom är väldigt pricksäker)

debatt.svt.se/2014/02/03/antirasister-och-rasister-gor-gemensam-sak/

"Hela Sveriges rasistdebatt är betydligt rikare på halmgubbar än någonsin förnuftiga argumentatörer. Och det just pga att argument överhuvudtaget saknas.

Det har aldrig handlat om ras.

Det handlar om synsätt, kulturell belastning, religion, integrationsovilja, politisk stereotypi, godhetstävling, ja precis allting utom just ras. Men har man fått ras på hjärnan, då ryms där absolut ingenting mer. Då är "huvet fullt". Och alternativa sätt att se finns inte. På kartan. Vi lever i ett slags idioternas diktatur och jag vet inte vem som skall frälsa oss ifrån idioterna..."

Och denna kommentar är nästan än mer pricksäker, det räcker bara att kolla på de tomtar som håller på och skriver mest frenetiskt i den här tråden.

Och den som kallar sig "ismet" och ett efternamn jag inte kommer ihåg skriver rätt bra svar. De "invandringskritiska" försöker få det till att ordet rasist är urholkat idag, men det är tvärtom. Ordet betyder att man ser vissa etniska grupper överlägsna andra och de som kallar sig "invandringskritiska" trampar ofta över den gränsen. Då blir man kallad rasist, med all rätt och full betydelse.

Skribenten har en poäng, vi är alla svenskar och ska behandlas som sådana. Även om vissa har annat ursprung. Men hon tycks inte förstå att tex räkna invandrare på en arbetsplats kan ha ett syfte: att påvisa strukturella problem i samhället.
  • sjuttiofemman
    Thomas66 skrev 2014-02-04 17:27:19 följande:
    [quote=72421006][quote-nick]Dorian Ertymexx skrev 2014-02-04 11:12:38 följande:[/quote-nick]Självutnämd... vem annars ska utnämna en till antirasist? Kungen? Riksdagen? Kommunfullmäktige?[/ Antirasism handlar ju väldigt lite om att vara emot rasism, lika lite som att extremfeminist handlar om jämlikhet . Den totalabristen hävdade en invandrarkvinna här på fl för över ett årsedan.( Dvs dom fick lite pengar sen va det ingen Svensk som ville ta idet) Men du satt bara och runkade till att Mamita påstod att på hennes boende va det fler Svenskar. Ni vägrade svara en kvinna som verkligen ville förändra och diskutera. Så att du bryr om utsatta flickor är bara skit-snack,

Så det är extremt att vara antirasist? Och vad är vi antirasister mot då om inte rasism?

Extremfeminism existerar inte men du tänker nog på radikalfeminism som har en del gemensamt med marxismen.
  • sjuttiofemman
    Stormvind skrev 2014-02-04 19:49:46 följande:
    Och du förstår uppenbarligen inte artikeln överhuvudtaget.

Det är ditt standardsvar. Den dagen du kan förklara vad du menar eller i det här fallet, vad artikeln handlar om så blir jag riktigt överraskad :)
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-02-05 09:53:18 följande:
    Ytterligare en orsak i den långa raden av orsaker till "Varför hatar folk SD?":

SD-riksdagsledamoten Thoralf Alfsson uttalar sig om alla "al-Qaida-liknande" taxichaufförer.

Han ser inte bara "utlänska" taxichafförer som ett problem för egen del utan också för fiktiva "tant Gerda" med färdtjänst och vad hon ska tänka när en chaufför med liknande utseende kör taxin. Han ger exempel på det nämnda utseendet med bilder på två personer som har dömts för terrorplaner i Storbritannien nyheter24.se/nyheter/politik/761575-sd-toppen-forskrackt-over-al-qaida-liknande-taxichauffor

Att varken alfsson eller Ekeroth har blivit uteslutna är ett bevis på att Sd's "nollvision" bara är existerar på papperet. Jag skulle skämmas om jag vore Åkesson.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-02-05 13:04:57 följande:
    Sd-förtroendevalda är inte mer järnrörssvingare än sosse-förtroendevalda är snattare: www.aftonbladet.se/nyheter/article18300364.ab

Vilken tur för dig att detta hände så du kan slå ifrån dig. Tror dock att svinga järnrör, bete sig som en rasist samt kalla meningsmotståndare för hora nog är några resor värre än snatteri.

Men självklart är inte snatteri okej och han ska ta sitt straff om han är skyldig.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-02-05 16:31:48 följande:
    Det händer ju grejor hela tiden. Bara det att du har skygglapparna på när det gäller andra än sverigedemokrater.

Missat?

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5733818?

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5733818

www.dn.se/debatt/vi-far-aldrig-veta-sanningen-om-lundins-agerande-i-sudan/

www.dn.se/nyheter/valet-2010/aftonbladet-sven-otto-littorin-kopte-sex/

etc etc

Tro mig, jag har tjatat mig blå om vilken tvivelaktig utrikesminister vi har. Och Littorin är en av flera politiker som köpt sex och blivit påkomna. Rättfärdigar det att Sd-politiker beter sig som svin efter en blöt kväll på stan?
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-05 17:40:51 följande:
    Ja? Klart det gör! För när media kommer på andra partier med fulheter är det bara rätt och riktigt, men om de kommer på SD så är det demokraturiska trakasserier minsann!!!!! *offerkofta: PÅ!*

Haha ja de har en hel garderob! :)
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-02-05 20:22:43 följande:
    De håller ju SDs presschef ganska busy med kommetarer som "Vi kan inte uttala oss jadajadajada"

Den vanliga harangen är "vi kan inte uttala oss för vi har inte sett eller hört något. Medlemsutskottet får träffas och bedöma". Ett bra sätt att slippa uttala sig, som även myndigheter och ministrar använder sig av. Fegt säger jag men så är jag inte heller i den positionen.
  • sjuttiofemman

Sd minskar sitt väljarstöd för tredje mätningen i rad! :D Nu är eländet nere på 8,8%. 4%-spärren nästa!

Kan det vara så att väljarna äntligen har vaknat upp och ser rasismen i partiet och insett vad man röstar på?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?