Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

effemgea skrev 2014-03-03 19:28:21 följande:
    Sent svar, men iallafall.

En fråga om anpassning bara. Jag vet inte hur många inlägg jag fått bortplockade när jag skrivit att den här sverigedemokraten ursprungligen skrev under en viss namngiven signatur och sen återkommit med 1.000 andra. De sista gångerna blev mina inlägg där jag skickade med en länk till ett inlägg på Flashback där hen ondgör sig över de kommunistiska judarna på FL borttagna  med rekordhastighet, efter någon minut bara.

Det skulle väl inte vara särskilt förvånande egentligen att sverigedemokrater som är så nätaktiva också försöker  till att vara representerade bland moderatorerna på FL och att de bedömningar dessa eventuellt gör sker utifrån en värdegrund som avviker från den - tja, den politiskt korrekta.

Som jag ser det så innebär systemet en ren win-win-win-win-situation.

Skribent x får framföra sitt budskap utan att få alltför många inlägg borttagna (åtskilliga från i går kväll är ju kvar) om än under ständigt nya signaturer. Vi som anser att sverigedemokrater ofta är de som är bäst på att visa på hur illa det är ställt inom partiet uppskattar att personangrepp, rasism och fantasifoster blir kvar. Och moderatorerna kan vara stolta över ett väl utfört arbete, budskapet från de bannade nicken ligger kvar, oavsett om de anses signalera ett kraftfullt agerande mot rasism eller alternativt ett förtryck av patriotiska åsikter.

Så, jag försöker undvika  att namnge den här skribenten och bekymrar mig inte alls över att hens psykitriska diagnoser av vänsterextremister ligger kvar. Tvärtom anser jag att hen bara är en av många sverigedemokrater som inte har förstånd att förstå vad som är möjligt att känna till om man inte tror sig ha paranormala förmågor -och de explicita exemplen på sverigedemokraters paranormala aktiviteter får gärna stå kvar.
    Kör i vind!
  • Digestive
    Hummelnr12 skrev 2014-03-03 19:22:36 följande:
    Mmmmm så är det. Känns som om vissa människor i denna tråd skulle behöva komma och lyssna på dessa barns berättelser. Fast det är klart är man från MENA länderna så får man lära sig ljuga och bedra från barns ben...... För den vite mannen är ju så lätt lurad.
    Lyssna på dem det handlar om utan mellanhand.. när det finns Avpixlat? Obestämd
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-04 13:19:12 följande:
    Jag tycker inte att en 21-åring ska placeras i skolan i 7an eller 8an.
    Tycker inte att det ska finnas krig - men man får ju arbeta efter förutsättningarna som ges mot det bästa tänkbara resultatet. Har de behov utav kunskapen som kretsar i den graden så ska de såklart ha tillgång till den, huruvida de går i vanlig klass för att få den eller i något mer utformat program för ändamålet hör till en annan diskussion med tillhörande förslag om sak. Liksom inte huggit i sten att "såhär måste det göras".
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-04 13:23:54 följande:
    Jag hoppas innerligt inte att någon blir hockeymålis. Jag tror inte dom vill det heller, de är för tävlingsinriktade och vill åka fort och göra mål. Jag har kompisar vars barn varit målisar och de fick punga ut med seriösa pengar. Det är inte billigt nu heller men målis är snäppet värre.
    Nu är mina barn bara 6 (snart) och 7 men jag hoppas att sport ska hålla dom borta från dumheter i tonåren. De killkompisar jag hade drack knappt i tonåren på helgerna för det var alltid träning dagen efter.
    Tonårsdöttrar däremot, du kanske inte sluppit undan helt än
    Haha, snäppet värre? =D Benskydden för mer vuxna ben vill minnet ge en prislapp på 45 000 eller något sådant, haha.. Tror till och med att det gällde bara skyddet för ena benet! Kanske fick exemplet av någon som drog till med det värsta och grymmaste skyddet på marknaden men ändå.. Aja, inte så haj på hockeyvärlden som hobby men vet iallafall att det knappast handlar om billiga saker som målvakt och om utrustningen ska införskaffas på egen hand.

Låter som en klok mor! Men har aldrig trott något annat heller, bara åsikter som går isär och lite mjugg över att medvetenheten gärna generaliserar därborta (och här kan den flippa och bete sig helt brokigt emellanåt). För övrigt nog väldigt nyttigt att vi svenskar "lättar på trycket" såhär och inte på typ krogen eller dylikt efter att "hållt igen på trycket" - ändå så att vi ska leva under "samma tak" ett bra tag till och samtliga jobbar ju på att den biten ska utvecklas till något bra och samlade erfarenheter och idéer har ju många gånger visat sig höra till en bättre utgångspunkt än ren enfaldighet (bara att se på diktaturer hur bedrövligt det kan gå). Nog inga problem för svensken att mötas upp i slutändan, det enda som oroar handlar väl om de svenskar som faktiskt vill skapa konflikter (som AFA, SMR och dylikt) - de jobbar liksom inte efter samma princip, utan där råder just enfaldighet.

Huhu, ja, det där med tonårsdöttrar ligger då och väntar på en som en, he, trevlig suprise. Där kan det nog hända att man får springa en del på den punkten. =P Dragen av sociopati har ju läkt över på dottern och vilka sociala experiment som komma skall - liksom så man får lära sig förstå både känslor och den sociala dynamiken på, då den inte kommer lika lätt och på många vis gratis med sådan grad (sedan så finns det givetvis grader utav sociopati samt olika resultat ihop med personligheten i övrigt, men just det tillhör ju grunddragen) - kan det bara spås i, vet bara att spring, det kan nog förväntas. Precis som den här människan kan växla mellan upplevd känsla, personlighet och dittan och dattan medvetet, kan även dottern göra det samma och det kan ju bädda för alla möjliga konstiga sällskap och sociala experiment. Hu..
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-04 13:37:00 följande:
    Det finns en hel del bloggar där gode män anonymt skriver om sina upplevelser och att fusket är väldigt utbrett men då de skriver anonymt är det svårt att veta sanningshalten. Här verkar dock vara en mer allmän sida.

www.godmanakuten.se/index.php/god-man/ensamko...

Att barn och unga lämnar felaktiga uppgifter och uppger en felaktig ålder stämmer i många fall kanske i de allra flesta, men det är inte en fråga om oärlighet eller om  moral och etik utan handlar mer om  att de befinner sig i en icke självvald situation som inte bara är avgörande för deras egen framtid, på deras axlar vilar inte sällan också ansvaret för anhöriga.

Personer i smugglarorganisationen, släktingar eller goda vänner ger dem inga alternativ i priset för smugglingen ingår inte bara en transport utan också en tillrättalagd historia anpassad för öka  chansen att få permanent uppehållstillstånd i Sverige.
    Vuxna bestämmer att ungdomen ska lämna hemmet och vad som skall berättas och förtigas för svenska myndigheter och att inte lita på någon, inte ens den gode mannen.

De som uppger en felaktig ålder gör det för, att om Migrationsverket bestämmer deras ålder till under arton år registreras de som minderderåriga vilket innebär att en god man förordnas, ett i många avseenden bättre boende än på en asylboende för vuxna och stidierna sker i grundskolan eller på gymnasiet och inte på Komvux eller SFI.

Ensamkommande barn och unga omfattas av barnkonventionen och ansökan om permanent uppehålls tillstånd ska prövas utifrån ett barnperspektiv.
 Dessutom kan det möjligen vid speciella omständigheter  vara lite lättare att få uppehållstillstånd på grund av särskilt ömmande omständigheter och att Migrationsverket inte ska avvisa eller överföra någon under arton om det inte finns anhöriga eller någon organisation i det land de sänds till som tar emot dem.

Ska läsa igenom! Kan ta lite tid då huvudet vaknade lite väl uttorkat idag, hu.. Att det ens går att sova igenom en sådan uttorka.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-04 14:42:38 följande:
    Jag är klok som en bok.
    Ja alla tycker inte likadant. Lyckligtvis. Mitt motto är ju dock att jag har alltid rätt, även när jag har fel så det är svårt att lära gamla hundar att sitta.
    Mina söner går i en skola med mestadels svenska barn men båda har lyckats hitta varsin bästa vän som är mulatt. Ha ha. Dom är så söta ihop. Ser ut som små magnecyler i soffan när de sitter bredvid sina vänner. Jag hoppas att det är sån vänskap som kommer hela upp i vuxen ålder för de har verkligen funnit varandra.
    Jag har fått för mig att söner är lugnare i tonåren men deras far var ganska vild så jag kanske får se den illusionen grusas.
    Om din dotter påminner om dig så tror jag att du kommer få jobba lite. Jag var lugn och snäll men mina föräldrar slet nog sitt hår ändå. Även solen har ju sina fläckar.
    Hehe..
    Med självinsikt kommer man dock långt! Här ligger en brist i personen näst intill likadant men med en twist, anser att "det duger som jag är/var/gjorde/tänkte/och så vidare" lite väl lätt och även om mycket tid i livet har gått åt till att utvecklas som människa (en tänkare som tänker så att det många gånger blöder för att nå insikter) så finns det svårigheter med att acceptera och se när något faktiskt inte duger (som påverkar andra negativt och inte märker av att egna intressen prioriteras före andras på ett obalanserat vis med mera).
    Låter fint. =)
    Jo, på sätt och vis så kan det säkert stämma att grabbar i tonåren lugnar ner sig, typ sover och hänger typ mest hela tiden, orkar knappt kämpa emot målbrottsrösten och så vidare, haha.. Kanske därför tjejerna tenderar att göra lite tvärtemot då, att deras chans att ta större plats i det sociala ges under den tiden? Bara en fundering, höhö..

Haha, 25 000 - för barnskydd? Skrattande Vilket som häftiga summor för en fritidsaktivitet - men Sverige ska ju såklart hålla sin hockeytradition i form! Det borde fan subventioneras utav staten via någon slags kulturpeng.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-04 15:13:01 följande:
    Bidrag till sport/fritidsaktivitet får du om du är invandrare/socialbidragstagare. 3000 kr per år   Jag kvalar inte in.
    Som det där med aktivitetsbidrag där en blandad grupp med både invandrare och långgenerationssvenskar inte får några bidrag till aktiviteten men en grupp med bara invandrare får det. Smart tänkt! Gynnar framförallt integrationen/assimilering/gemenskap/whatever!!
    Förstår dock om socialbidragstagare får sådant bidrag, det borde ju ingå, iallafall för deras barn.

Mycket känns som gjort för att det ska väcka irritation mellan folk, skulle fan inte förvåna om det låg i planen så galet som det ser ut ibland.
  • Digestive
    nihka skrev 2014-03-04 18:59:02 följande:

Ja, det tycker jag. Ett barn kan ha alldeles egna asylskäl samtidigt som hela familjen eller delar av familjen också har det eller så har ingen mer i familjen egna asylskäl. Det är inte vår sak att bedömma vem som ska fly utan bara vem vi ska släppa in. Om ett barn med egna asylskäl kommer kan vi inte säga att eftersom du kommer utan din familj får du inte stanna. Resten av familjen kanske inte är lika utsatta eller så är de det men man har inte möjlighet att skicka fler så de andra får lita på fru Fortuna. Jag känner till fall där ungdomarna frivilligt valt att återvända eftersom man inte pallar här utan familjen.

Lögnerna och fuskandet är naturligtvis en del av det hela, men debatten från exempelvis SD-håll handlar inte om att komma åt lögner och fusk utan att lägga fram argument för att slå igen butiken. Det framhålls att det är i stort sett bara lögner och fusk.

Det har pågått krig i 20 år i Somalia, men tydligen har ingen som kommer hit några anhöriga som har dött i kriget och ingen behöver skydd. Det är hittepå alltihop. Hit kommer bara 9-barnsfamiljer med mamma och pappa samt deras åldriga föräldrar i bidragssläptåg. Sedan behåller alla afghanska mödrar sina underåriga barn hemma i kriget när man vet att man kan få ett gott omhändertagande av ensamkommande och skickar medelålders gubbar i stället. Och från Syrien där 5000 människor om dagen väller in över grannländernas gränser tar Sverige emot alla Syriens terrorister och hårt belastat kriminella tillsammans med resten av arabvärldens terrorister och hårt belastat kriminella som påstår att de är syrier - om man ska tro på SDs hatsajt Avpixlat.

Medan jag träffar flyktingar. Märkligt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?