Inlägg från: Enter Sandman |Visa alla inlägg
  • Enter Sandman

Varför hatar folk SD?

Crnac skrev 2014-01-04 19:49:25 följande:
    Mina åsikter är inte färgade, jag är normal.

Fel.
    Du tillhör extremfalangen här, att du inte kan se det själv, visar bara på hur förvrängd din självbild är.
    Men säg mig en sak, inte nog med att du mfl inte har självrespekt och vett nog att inse att ni inte är välkomna här, trots att ni blir utkastade gång på gång, på gång, och ändå har ni mage att likt en portförbjuden gäst krypa in bakvägen.
    När ni då väl är inne igen så verkar ni helt oförmögna att hålla er inom reglerna ganska omgående spårar ni ur och ser till att bli utkastade igen.
    Vad är det för något, det är ju så korkat så det finns inte.
    Varför gör du så, du extreme man, för inse att jo, du är extrem, att du hävdar motsatsen hjälper inte ett dugg.
  • Enter Sandman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-04 19:36:59 följande:
    Det beror väl på vem som levererar dessa försök till insikter. Du och några till i den här tråden (på båda sidor) kommer nog inte att omvända någon.

Inte för alla, en del klarar helt enkelt inte av att ändra åsikt eller ta in nån annans synpunkt, trots att dom får ny kunskap, oavsett vem som levererar den.
    Det är såna människor jag har svårt att inte känna förakt för, i synnerhet när deras okunskap, prestige, svaghet och dumhet drabbar andra.

Och då syftar jag inte på dig.
  • Enter Sandman
    AnnaKarinAK skrev 2014-01-04 20:41:50 följande:
    Time for the sandman to enter the sand:

90 % av folket är bakbundna och ej förmögna att styra ditt påstende. Det ger 10 % utav befolkningen som redan är av samma åsikt. Vad ska man tro på?

Vill du ha svar på det där så får du formulera om det till begriplig svenska gärna med nån form av stringens.
  • Enter Sandman
    Crnac1 skrev 2014-01-04 21:19:57 följande:
    bjuder tom på en låt om hjälten eftersom jag är på gott humör

" rel="nofollow" target="_blank">

Då ska inte jag vara sämre jag.
    Som tack för att du fortsätter skriva i tråden.

Här gott folk har vi vad vi får om vi röstar på sd, då får vi ......suffering.
    Den här låten tror jag speglar ditt liv rätt bra, så det är till dig suff nä, förlåt, Crnac förstås.

">

Skål
  • Enter Sandman
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 21:37:24 följande:

Vad du tycker är inte relevant.
    Varför skriver du ens här? Du har ju inget vettigt att tillföra diskussionen.
    Eller så spammar du för att spola bort obekväma inlägg och frågeställningar.

Nja, var inte så hård, förvisso är det mycket skitsnack men hen har bra musiksmak, det måste jag tillstå. Skrattande
  • Enter Sandman
    nihka skrev 2014-01-05 02:56:27 följande:
    Påhoppen och de grundlösa antagandena är favoriter i repris av andra gamla påhopp och grundlösa antaganden till en lång rad andra människor som inte håller med vederbörande om något. De är helt meningslösa att bemöta.

Visst är det så, och det är så konstigt att man beter sig så korkat.
    Först klagar man på att ingen vill ta debatten och att man inte får säga vad man tycker, sen när man har chansen beter man sig så jävla illa så att man diskvalificerar sig själv.
    Snacka om att skjuta sig själv i foten.
  • Enter Sandman

Inte heller Svk och ärkebiskopen gillar sd, och är kritiska mot vissa inslag i deras sk. politik.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/arkebiskopen-oroas-av-sd-politik/

Och då när andra utom dom själva uttrycker en åsikt som inte stämmer överens med deras världsbild, då gäller tydligen inte respekten för att få uttrycka sina åsikter, då är det helt ok att hata och skrämma till tystnad.
    Ryggradslösa kräk skrev effemgea, det är ett passande uttryck tycker jag.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/vag-av-nathat-mot-nya-arkebiskopen/

Det enda som är obegripligt är varför cirka 10% väljer att rösta fram såna till makten.
    Hur tänker man då?

• Enter Sandman
    sanna70 skrev 2014-01-05 13:54:02 följande:
    Jag kan i ärlighetens namn säga att jag inte är så insatt i politiken dock reagerar jag på brist
    av demokrati och även mobbning. 

Jag börjar med att skriva att jag INTE är född Svensk, så jag kan åtminstone inte
    kallas " rasist " ett ord som har blivit väldigt populärt på sista tiden dessvärre.
    Vill också påpeka att det är en hel del " vanligt folk " som röstar på SD. Familjer med
    barn och vanliga arbeten, undersköterskor, läkare, byggarbetare, lastbils chaufför mm mm
    så dem som sprider rykten att det bara är nacister bör tänka om..

Här kommer några saker som jag ifrågasätter.

Vår sjukvård
    Äldreomsorg
    Barnomsorg
    Trafikverket
    Byggindustri

Det känns som att hela Sverige har stannat upp vilket är märkligt
    När vi pratar om invandring så kallas det " Det rika Sverige " 
    När vi pratar om landets behov och oss som bor här och kämpar
    med alla nedskärningar och stress på våra arbeten då finns det
    inga pengar.

Dem som går i pension uppmanas att arbeta längre för det finns inte 
    pengar till pensionavgångar.
    Dem unga i sin tur förblir arbetslösa.

Det som är mest anmärkningsvärt är att folket fortfarande inte ser vad som 
    sker och fortfarande sätter sin tilltro till just dem politiker som har orsakat detta elände.

Nu pratas det mycket skit om moderaterna och ändå har dem styrt landet i 8 år.
    Socialdemokraterna kommer att vinna för nu vänder alla sin tilltro till dem.
    Saken är den att dessa två har styrt landet i decenier och lyckats köra landet i botten så - vakna nu
    och se verkligheten för vad det är.

Fortsätter det så här kommer vi att ha det som dem i Spanien och Grekland.
    En förändring krävs och inte massa tomma löften..
    Är ni inte trötta på alla dessa lögner än??? 

Jodå, visst är jag trött på hur Sverige sköts, du är inte ensam om det.
    Men jag är övertygad om att med sd så är vi ur askan och in i elden.
    Självklart är inte alla som röstar på sd rasister eller nazister, många är också populister som inte är så insatta och som är missnöjda, precis som jag, men som så gärna vill tro på enkla lösningar och att finna syndabockar är enkla lösningar.
    Sd lever på syndabockstanken, det är invandrarnas fel allting som sker.
    Blir vi bara av med dom då kommer vi få ett så bra samhälle, vill man ge sken av från sd:s håll.
    Samtidigt lägger man på skräckpropaganda om vad som kommer ske om vi inte gör oss av med invandrarna, i synnerhet då dom från menaländerna.
    Om vi skulle fortsätta ha en human flyktingpolitik då kommer allt helvete att drabba oss, gör vi oss inte av med invandrare då kommer vi få sharialagar, då kommer alla svenska kvinnor bli gruppvåldtagna, då kommer alla våra pengar gå åt till att försörja lata invandrare som inte vill försörja sig själva och vi kommer inte ha några pengar kvar till skola, vård och omsorg.
    Så går propagandan från sd, dom vill att du väljer mellan pest och kolera, dom vill att du väljer att stöta ut invandrare och i synnerhet muslimer.
    Dom vill skrämma dig och måla ut dom som såna monster så att det ska rättfärdiga att man ignorerar vanliga mänskliga rättigheter när det gäller dom här grupperna.
    Det är klassisk nazipolitik, det är precis så man gjorde mot judarna, som man idag försöker göra mot muslimerna.

Nej, alla som röstar sd är inte nazister eller rasister, men kärnan i partiet är jag övertygad om är det och det genomsyrar hela politiken.
    Det är inte bra som det är idag, men det är en dröm jämfört med vad jag är rädd att vi får om vi lämnar makt i händerna åt fascister.
  • Enter Sandman
    sanna70 skrev 2014-01-05 14:45:17 följande:
    Förvisso, idag räcker det att man ifrågasätter något som har med invandringen att
    göra så är jag rasist. Eller hur ?
    Men faktum är att så är ju inte fallet. Jag har vänner från alla världens hörn och reser gärna
    till andra icke europeiska länder. Jag är även tacksam att vi har fått möjlighet att flytta hit
    och att vi har fått chans till ett nytt bättre liv. 

Det är vissa saker som bör påpekas.
    Det första vi gjorde var att lära oss språket och den Svenska kulturen
    Det andra vi gjorde var att söka arbete och bli självständiga individer.

Inga konstigheter alls.
    Varje gång jag reser tar jag reda på fakta om det landet
    och kultur och anpassar mig efter det.En självklarhet.

Här i Sverige är det lite tvärtom, det sägs att man kan behålla sin kultur
    och religion dock kan man inte räkna med ett arbete och då blir det samhällets ansvar.

Tex om jag söker jobb i Afganistan klädd i T shirt och kort byxa då skulle jag
    knappast få något arbete. Tvärtom, det är högst troligt att jag hade fått fula ord slängda efter mig
    Så, om jag söker arbete där så hade jag sett till att anpassa mig efter deras kultur och normer.
    Större chans till ett bättre liv..

Är jag rasist för mina åsikter ? NEJ, bara ärlig och det är en stor skillnad!

Så vad du säger är att ni gjorde som så gott som alla andra som flyttar hit till Sverige.
    Det du beskriver är inget konstigt det är så dom allra flesta beter sig, gå inte på sd:s propaganda.
  • Enter Sandman
    effemgea skrev 2014-01-05 16:51:29 följande:
    Det tror jag inte kommer att ske.

Den här tråden i sig utgör väl ett utmärkt exempel på att FL har en betydligt högre toleranströskel för rasistiska uttryck än vad svenska medier i övrigt har.

Visst, sverigedemokraten som fantiserade om våldtäkter är avstängd men de flesta lämningarna efter hen finns kvar i tråden.

Jag gissar att det främst är en kostnadsfråga, det tar för mycket tid och arbete i anspråk att hålla efter rasismens uttryck på FL - att det blir enklast att titta bort och låtsas som att allt är som det ska.

Personen i fråga har redan hunnit avverka ett par alias sen i fredags och jag tror att den egentliga effekten är att gränserna för vilka rasistiska uttryck som inte städas undan blir slappare och slappare.

Jag är rädd för att du kan ha rätt.
    Och om fl vill bli en hangaround till avpissat så är dom på god väg....tyvärr.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?