Errol Flynn skrev 2014-03-12 07:46:55 följande:
Så att våra kära journalister har något att göra? Måste bli tråkigt att bara skriva om kattungar som leker med garnnystan.
Och för att människor är nyfikna. Var detta fel:
www.expressen.se/kvallsposten/39-aring-bluffa.../Åh ljuvliga, ljuvliga bild du målar upp, den dag det enda som händer i världen är att katter leker med garnnystan.
Tyvärr är det också en utopi som aldrig kommer ske.
Jag tror inte vi behöver oroa oss för att journalisterna ska lida brist på händelser att rapportera om.
Och det är just det, jag skiljer på händelser och på person.
Och nej, media ska inte vara skvallerblaskor om andra människor.
Vad hände med att respektera människors integritet?
Om jag säger att jag är nyfiken på dig, avslöjar du då allt för mig och alla andra som kanske också är nyfikna?
För vi ska inte begära mer av andra än vad vi själva är beredda att ställa upp på.
Huruvida någon är anklagad för ett brott eller ej, saknar relevans, det finns inget i straffskalan som säger att straffet ska inkludera uthängning i media.
Det är alltså inte en del av straffet och ska inte heller adrministreras av media.
Människor har rätt till integritet, däremot har dom inte rätt att i varje läge få sin nyfikenhet stillad.
Jag förstår inte varför personen måste namnges i media, vad var syftet och vad var relevansen till nyhetsvärdet i det?
Du har ju barn har jag förstått om ditt barn nångång blir misstänkt för ett brott, skulle du tycka var ok att hen då fick schavottera i media och därmed riskera att ditt barn blir föremål för medborgargarden som bestämmer sig för att ta lagen i sina egna händer?
Är det något du vill ha, verkligen?
Är det värt det för att folk ska få stilla sin nyfikenhet angående din son eller dotter?