Inlägg från: Enter Sandman |Visa alla inlägg
  • Enter Sandman

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-02-28 21:25:50 följande:

Snarare patetiskt att antingen ej förstå sina egna tankar och värderingar eller att då dölja dem. Oavsett vad så likställdes åsikter med ras/folkgrupp, även i det egna exemplet.

Går knappast på lönlösa bortförklaringar när de kantras med allt längre rader som innehåller glåpord. Exakt vem förväntas gå på att ett genuint försök, till att reda ut ett missförstånd, görs på det viset?

Eller hur.
    Pinsamt uppenbart.
  • Enter Sandman
    Thomas66 skrev 2014-03-01 00:06:23 följande:

Någon miljard människor bryr jag mig inte om, blir bara lite segt när ni behandlar *sk* invandrare som bebisar som inte klarar något . Och att dom inte kan ta ansvar för sig själva. Dom jag känner klarar sig ypperligt utan Svenskatanter , och dom kan tom ansvara för sig själva, kan du tänka dig det.

Så du vägrar se att det finns något som heter diskriminering, förtryck och rasism.
    Och när människor vittnar om att dom blivit utsatta då skyller dom bara ifrån sig.
    Och när andra står upp för dom utsatta och värnar mänskliga rättigheter, då behandlar man dom utsatta som bebisar och förminskar dom.

Klassisk mobbarretorik med andra ord.Kräks
  • Enter Sandman
    jamisk skrev 2014-03-01 02:10:13 följande:
    Håller med, en viss invandring är bara positivt. Däremot kan vi inte vara hela världens lilla samvete. Vi är ett väldigt, väldigt litet land. Vi har ett skolväsen som bara blir sämre o sämre, äldreomsorgen är rent bedrövlig (de som jobbar gör oftast sitt bästa men är alldeles för underbemannade), våra egna barn får inga jobb, af har en massa krav på dem men använder sina resurser till att hjälpa invandrare att komma ut i arbetslivet. Vi har en alldeles för stor invandring som kostar mer än vi har råd till. Dessutom skickar vi ut en väldigt massa pengar till utlandet som bistånd. Jag önskar inget hellre än en värld i fred o frihet där man respekterar varandras tro o åsikter. Tyvärr bidrar inte svenska politiker till detta utan skapar ytterligare ett land (sverige) där våld, mord o våldtäkter är vardagsmat.

Vi har aldrig, är inte och kommer aldrig bli hela världens lilla samvete.
    Däremot ska vi ta det ansvar för vår omvärld som vi förbundit oss till i FN.
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-01 08:55:34 följande:
    Källa på att SD oftast röstar med alliansen. Och inte från några rasistiska sidor som Aftonbladet och Expressen.

Och du hade alltså ingen källa, det var bara skitsnack.
    Det går bra att begära av andra, men svårare att leva upp till det själv, tydligen.
    Och så undrar ni varför ingen vill ta debatten med er.
    Ni vill inte ha debatt, ni vill ha medhåll.
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-01 09:28:51 följande:
    Det gör vi också. Men är det inte konstigt att Finland tar emot 500 syriska flyktingar när vi tar emot 70 000?

Så du tycker att eftersom Finland inte tar sitt ansvar så ska vi i Sverige inte heller göra det?
    Ungefär som att när en förälder inte tar sitt ansvar så behöver inte den andra heller göra det.
    Eller om en anställd inte tar sitt ansvar så behöver ingen annan heller göra det.
    Smart där
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 11:16:37 följande:
    Men nu har vi gjort likadant i ganska många år och uppenbarligen förväntar sig våra politiker ett annat resultat trots att metoden är densamma. Hur många år ska det ta att förstå att det inte fungerar? Det har gått 20 år, behövs det 30 till?

Det vet väl inte jag,
    Det är inte jag som bestämmer det.
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-01 11:28:25 följande:
    Ta färjan till Finland nu och kalla gemene man för rasist.

Varför ska hon göra det?
    För att du har slut på argument?
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 11:39:09 följande:
    Men är det inte så att Finland tar sitt ansvar? De har nog större chans att ge sina 500 syrier ett värdigt liv än vad vi har att ge våra tiotusentals. Våra bor på allt från förläggningar till grandiosa slott till nergångna campingar. Vi har ju helt enkelt inte plats.

Inte enligt FN som vill att dom tar emot fler.
    Det finns mängder av nödlidande från Syrien nu, då borde det rimliga vara att vi solidariskt hjälps åt att hjälpa dom.
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-01 11:44:55 följande:
    Så det är därför du tycker att SD är ett rasistiskt parti? En liten klick människor har skrivit korkade saker på internet, då drar du hela partiet över samma kam? Jag kallar inte alla sossar för kriminella bara för att Mona Sahlin stal en toblerone.

En liten klick?
    Du skämtar hoppas jag.
    Det genomsyrar hela partiet.
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 11:46:52 följande:
    Naturligtvis inte. Men vi kanske ska minska på invandringen tills vi har en lösning? Att köra Sverige i botten gynnar vare sig svenskar eller invandrare.

Jag förstår hur du tänker, men jag tror inte vi kan vänta, och därmed skicka folk i döden.
    Vi får helt enkelt lov att lösa det samtidigt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?