Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

Tuggande. Det var, när jag tänker efter, en rätt passande liknelse. Man kan se det som att jag, när jag går på restaurang, hellre tuggar min mat själv än låter restaurangpersonalen göra det åt mig. Does that make sense?

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte

På vilket sätt blir någon en bättre människa av en dask i baken?

• Vitrysk hockeyhjälte
    Jeaninne skrev 2014-08-14 16:22:46 följande:

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19364085.ab

Vad säger vi om det här då? "Svenskar" ansluter sig till ISS. Det står genomgående "svenskar" i artikeln. Inte ens en antydan om något mer exotiskt ursprung... Och PK-media mörkar inte alls verkligheten..? Obestämd

Vadå? Menar du att det inte är Svenne Medelsvensson och Nisse i Hökarängen som åker ner och strider för IS?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-08-14 22:15:59 följande:

Nej, det är givetvis nästan uteslutande människor med stark koppling till landet i fråga som frivilligt åker och strider med någon av sidorna med risk för att dö. Det är tämligen överflödigt att poängtera.

Jo jo. Men "svenskar" måste det minsann stå. Eller?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Kunigunda skrev 2014-08-19 00:15:23 följande:
    When daffodils begin to peer. Watch out. Paranoia's round the bend.
    Det värsta skitsvar jag vet. På samma sätt som många oroar sig för "framväxande fascism" etc är vi många som oroar oss för växande islam i Sverige. För mig en ytterst sund och logisk oro.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    NoName skrev 2014-08-19 09:33:21 följande:
    Sluta ljug, sverige bär allt på sina axlar? Kolla på flyktingsituationen, 80-85% finns i u-länder. Det är få som tar sig till vår del av världen.
    Jämförelsen måste givetvis göras mellan Sverige och andra länder i liknande läge och situation (alltså framför allt Västeuropa), inte mellan Sverige och grannländer till oroshärdarna.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-08-19 09:24:36 följande:
    Tycker det var ett bra svar.

Visst finns det skäl att fundera över om en allt större grupp troende muslimer kommer att påverka Sverige i en riktning man inte anser önskvärd - men det är skillnad mellan oro och att skriva:

"Ni kanske tycker det låter extremt, men då är det bara att kolla på IS och Syrien/Irak, det är just därifrån vi importerar människor i allt större massor för varje dag som går. Vår regerings mål är tydligen att på lång sikt omvandla vårt land till ett muslimskt sharia samhälle"
    Just det problemet är kanske jämförelsevis litet i nuläget ja. Men ju fler som kommer hit, desto fler löper risk att radikaliseras - åtminstone så länge det nuvarande utanförskapet och den nuvarande segregationen upprätthålls eller till och med förstärks. Kanske inte så till den milda grad att Sverige löper risk att bli en del av ISIS-utopin, men likaväl.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    realist14 skrev 2014-08-19 15:01:57 följande:
    De kan väl bli tillräckligt många för att bilda egna partier i riksdagen snart.

Samt att de har religiösa ledare många av dem som pekar med hela handen och bestämmer hur de ska leva och i det inkluderas INTE integration kan jag säga. Blir man för svensk som tex somalier så åker man ur gemenskapen. Undrar vad agendan är där...........Så nog finns det skäl för oro.
    Instämmer helt och hållet. Det skulle inte förvåna mig om ett "invandrarparti" (läs: muslimskt parti) är med och pockar på uppmärksamhet redan till valet 2018. Huruvida ett sådant skulle ha förutsättningar att komma över fyraprocentsspärren låter jag vara osagt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-08-19 16:48:01 följande:
    Allt för främmande åsikter i politiken får sällan genomslag även om bakomliggande parti kommer över fyraprocentspärren - se Sverigedemokraternas invandringspolitik för ett talande exempel - och det du/ni räds kan ses som en aning exotiskt för svensk politik, för att uttrycka sig milt. Anledningar till att kallsvettas om nätterna kan nog ses som ytterst få..
    Du ska inte underskatta de nyttiga idioterna. Det är den kategori människor som egentligen inte bryr sig särskilt mycket, men som röstar på något av de mer polariserande partierna (Fi, SD) för att "jävlas". Jag anar att ett invandrarparti skulle kunna få en hel del sådana röster från svenskar som vill "jävlas med rasister" och visa att det här med islam är jättemodernt och något som vi har att vänja oss vid.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-08-19 17:18:18 följande:
    Ja, låt oss bygga vår folkkänsliga och folkintima politik på aningar och misstankar - Sverigedemokraterna 2014!! Folket kanske anar och misstänker att era aningar och misstankar stämmer och då är det ju talande bevis! Jisses..
    Du väljer den vägen, helt otippat. Hån och arrogans.

Att SD och i viss mån Fi nått viss framgång precis på samma sätt har du helt missat, eller? Är det bara för att islam är inblandat i mitt resonemang som det inre röda skynket kommer upp i skallen på dig?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?