Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-09-03 13:40:55 följande:
    Som sagt du triggar bara "O", det vore bättre om hon fick komma till ro - eller att ni håller ert samtal till respektive inbox.
    oOOo oOOo skrev 2014-09-03 13:35:37 följande:
    tänker du inte på QZ nu? Drömmer
    Är det inte han som läst allt men fattat noll
    "Vårt samtal"?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Aqt skrev 2014-09-05 08:14:26 följande:
    Trist nu att vissa krafter fortsätter mobbningen mot de politiska partier med ?opassande? åsikter. Det är väl för att argumenten mot SD politiken är dåliga.
    Det är ju det de inte är. Det finns många vettiga argument att använda mot SD.

Lika förbannat verkar kreti och pleti, inte minst i den här tråden där vi till och med har en debattör som medvetet använder personangrepp och står för det, föredra att anspela på låg intelligens och okunskap och så vidare hos presumtiva SD-väljare. Trist, kan jag tycka. Inte minst som det hos sådana som mig då och då ger upphov till tankebanor av typen "det vore lite kul om SD gjorde ett kanonval, bara så att de här människorna kanske fattar att de borde byta taktik". Fast jag inte ens är särskilt förtjust i SD och aldrig skulle rösta på dem själv.

Trist, som sagt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-04 19:35:43 följande:
    Jag ser rätt sällan länkar dit och problemet är väl att det bara är SD och SvP som anser att Expo är vänsterextremistisk. Jag menar alliansregeringen samarbetar ju med Expo, liksom skolor och även massmedia.
    Klart de gör. Expo är ju "the good guys". Där finns inga risker.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-09-05 10:23:36 följande:
    Tror det finns rätt många debattörer här i tråden som använder personangrepp medvetet.

Bland annat en som med jämna mellanrum kallar mig och andra för folkmördare.

Men personangreppen på folk som gillar mångkultur eller som kritiserar SD får inte dig att önska att "mångkulturkramarpartierna" gör  kanonval, så att de människorna fattar att de borde byta taktik?

Hur kommer det sig i så fall?

Är det mer ok för "ena sidan" att göra personangrepp?
    Det har återigen med fallhöjd att göra. 

Fallet blir högre när det är folk som då och då ger sken av att vara klarsynta och vettiga debattörer som hänfaller åt denna teknik än vad det blir när den som använder den är en uppenbar rättshaverist, vilket påfallande ofta tycks vara fallet när det rör sig om den typen av människor som kallar andra för "folkmördare".
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-05 10:27:02 följande:
    Trist. Personangrepp är ju inte tillåtna på FL. Så man får hoppas att inlägg som är av den karaktären anmäls.

En tolkningsfråga förstås. Jag tycker inte att ditt inlägg där du påstår att alla som skriver här tycks vara intelligensbefriade är ett sådant exempel, utan mer ett exempel på hur du ser på debatten - och den roll av förnuftig iakttagare du kanske vilja göra anspråk på.
    Vore jag det allra minsta förnuftig hade jag aldrig skrivit i den här tråden överhuvudtaget, dessvärre.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-05 10:21:37 följande:
    Nu ställde jag frågan vilka brottsdömda vänsterextremister det är som jobbar på Expo.
    Hittills har jag fått svaren Mona Sahlin och Robert AschbergSkrattande
    Jag har ingen aning. Kanske är inte en käft på Expo brottsdömd. Det ändrar inte att jag anser att Expo av det vissa kallar gammelmedia tenderar att göras till "sanningssägare" på ett sätt som står mig upp i halsen.

Expo har, likt Aftonbladet och Avpixlat och i princip varenda annan publikation som finns, en egen agenda.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-05 12:58:29 följande:
    Det är klart att alla inklusive Expo och Vitryssen och Gert har en agenda.

Gerts var att påstå att det jobbar brottsdömda västerextremister på Expo.
    Hittills har han presenterat Mona Sahlin och Robert Ascberg

Min agenda handlar i stor utsträckning i att ifrågasätta påståenden från SD-aktivister.

Och din som jag uppfattar det att ifrågasätta dem som ifrågasätter SD-aktivisterna, inte sällan i form av halvkvädna visor.

Om du anser att det finns någon som ägnar sig åt personangrepp mot SD-aktivisterna i tråden, är det inte mer rakryggat att du förklarar vem och varför i stället för att bara insinuera?

Alternativt att du anmäler vad du uppfattar som personangrepp. det kan mycket väl vara så att din egen agenda grumlar ditt omdöme.

Dessutom. Testa att klicka på visa endast Vitryssen så kommer du kanske att få en uppfattning om i vilken utsträckning du diskuterar trådens ämne relativt tråden som sådan.
    Det är bara du som inte har någon agenda, eller hur?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-05 13:10:13 följande:
    Språkrelaterat?

Om du läser mitt förra inlägg ordentligt så kommer du att se att jag skriver att alla har en agenda, alla inkluderar mig. Dessutom skriver jag "Min agenda handlar i stor utsträckning i att ifrågasätta påståenden från SD-aktivister".
    Missade det. Ok, skönt att du erkänner det i alla fall.

Din agenda handlar emellertid, så vitt jag kan se, om att vara så putslustig du bara kan samtidigt som du talar om "sekten" och på diverse retoriskt finurliga sätt försöker göra ned dina antagonister. Minns något om att man skulle ta de tre första bokstäverna i Lolland och på något sätt applicera dem på vad det nu var - den var riktigt fyndig! Och så håller det på.

Dessutom kunde jag gett mig tusan på att du, bara för några dagar sedan, skrev något i stil med att du använder personangrepp för att du menar att det är en bra metod att belysa SD:ares svagsinthet. Inte med exakt de orden och den ordföljden, men innebörden var densamma. Nu hittar jag emellertid inte det inlägget så antingen har jag käkat för många roliga svampar igen och hallucinerat därefter, eller så letar jag dåligt, eller så har moddarna varit där med kvasten.

Det gläder mig också att du tar ditt ansvar och anmäler avpixlatlänkar. Det är skönt att du tar på dig rollen att agera censor åt oss lättledda stackare som läser härinne.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Censor = en yrkestitel på någon som (bland annat) ansvarar för att upprätthålla censur och moral. Så visst passar det in, även om du inte verkar i antikens Rom utan på det nutida Familjeliv. Vill inte FL ha länkarna på sitt forum, fine, låt dem ta bort dem då. Deras forum, deras regler. Men varför du gör en grej av att du nästan aldrig anmäler, men bara när någon länkar till "fel" källor, begriper jag inte riktigt. Så jo, nog finns fog för att använda ordet censor.

Kallar någon dig pervers psykopat är det givetvis helt över gränsen, och det är svårt att klandra dig om du har lust att ge igen med samma mynt och också gör det. Men du vet mycket väl att det inte var det jag menade.

• Vitrysk hockeyhjälte

Låtsasmoderatorer är för övrigt, oavsett politiskt läger eller något annat, något av det ynkligaste jag känner till.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?