Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

Kunigunda skrev 2014-07-31 09:57:57 följande:
    Läs den själv. Jag vet vad jag vet och att du inte vet det. Att du fortsätter att irra i okunskap är inget som jag kan lastas för.
    Philipsson skrev 2014-07-31 08:03:22 följande:

Det mästa av det fysiska våldet riktar sig ju mot män, inte mot kvinnor. Att peka ut kvinnor som speciellt utsatta offer är alltså en falsk bild av verkligheten.

Men kvinnor kränks huvudsakligen i sina hem av en närstående. Den plats som ska vara tryggast blir mest utsatt. Är inte det ett problem tycker du? Och varför? För att vi tillåter en vrickad våldskultur hos männen.Ditt människoförakt kopplat med ditt uppdrag inom partiet skrämmer mig. Menar du att partikamrater till dig läser här och tycker att din ståndpunkt är förenlig med SD?
    De första två styckena i ovanstående är ju mer än lovligt självgoda.

Visst fan är det så att den som anför statistik i ett argument också har att hänvisa till den. Och nej, att skicka över en lunta "papper" och säga "läs den" för att det någonstans i myllret av information möjligen finns något som är relevant för argumentationen räcker inte.

Vad gäller den vrickade våldskulturen är den dessutom långt ifrån endast svensk utan gäller oftast i betydligt högre grad i ett antal av de länder från vilka vi tar emot flest invandrare och utövare av den där religionen som är så fredlig och inget alls att vara rädd för. Men det missar du också i din iver att kasta skit på "det svenska".
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-08-01 15:51:19 följande:
    Jovisst.

Svenska folket är hjärntvättat men anar någonstans att den verkliga sanningen undanhålls folket av makteliten och just därför vänds folkets hat mot dem som genomskådat sanningen och står upp för densamma trots att de förföljs av makens propagandamakare

Det där är klassisk sektretorik - och precis vad man kan vänta sig från toksekten som följer i Åkessons spår.
    Vilka menar du framför en någotsånär objektiv bild av läget då? Ullenhag?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Kunigunda skrev 2014-08-02 19:41:01 följande:
    Ja. Som massidioti.
    Eller varför inte det mer relevanta "massutvisning"? Utan sarkasm-smiley, märk väl.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Kunigunda skrev 2014-08-03 17:02:57 följande:
    Jag har ingen bevisbörda. Jag påstår att SD:s program och läroplanen är oförenliga. Om du vill bestrida det påståendet får du väl läsa på så att du vet om du har skäl att ifrågasätta. Jag håller med om att SD-sympatisörer ofta framstår som okunniga och med bristande informationskompetens, men detta ger fortfarande inte mig en informationsskyldighet gentemot er.
    Du kan fan inte argumentera överhuvudtaget. Att "du påstår" något betyder nada. Niente. Nichts.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Haha. Folket på den av vissa i den här tråden omhuldade skräpbloggen IRM visar åter vad de är gjorda av. Nu sitter de väl och gnuggar händerna av förtjusning över skogsbranden i Västmanland eftersom de kan använda dem för att kasta ytterligare skit på SD.

Ibland verkar det som om vissa på "den" sidan är närmast tacksamma över skogsbränder, breivikar och annat skit. Hur ska man annars tolka den närmast maniska vilja som finns hos dessa att ta upp det så fort de anser sig ha tillfälle?

Nä fan, har sagt det förr och säger det igen - IRM är av samma skrot och korn som Avpixlat et al.

• Vitrysk hockeyhjälte

Oavsett vad som är en sekt och inte; jag är tusenfalt räddare för islam än jag är för SD. Motståndet mot de senare lär förbli tillräckligt stort även framöver.

• Vitrysk hockeyhjälte

Man bör väl, om tanken är att man ska växa upp i Sverige, ändå försöka ta till sig svenskan som modersmål.

Det gör inte att man inte kan lära sig ett annat språk parallellt. Är själv uppvuxen på det viset och är nuförtiden trespråkig. Har dock aldrig känt att min svenska fått stryka på foten för mitt andraspråk eller engelskan.

• Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-08-11 23:18:25 följande:
    Det du beskriver stödjer inte bara vad forskningen säger utan är också min personliga erfarenhet.
    Ja. Lika förbannat krävde varken jag eller någon annan att jag skulle undervisas i skolan på något annat språk än mitt hemlands, dvs svenska (explicita språklektioner givetvis undantagna). Tvärtom, det hade nog känts rätt absurt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Kunigunda skrev 2014-08-11 23:37:55 följande:
    Och att på förhand ställa ickesvenskar utanför en stor del av arbetsmarknaden och på så sätt förpassa dem till sämre livslön, sämre hälsa och annat som kommer med utanförskap är billigt, tror du? Jag slipper gärna dina ekonomiska råd.

Kostnaden för modersmål är f.ö. liten i relation till kostnader för särskilda undervisningsgrupper, hemmasittare, skolor i glesbygden etc. SUG:ar och små byaskolor har dessutom en mycket mer tveksam positiv effekt.
    "På förhand ställa"... de här ickesvenskarna som du kallar dem måste väl själva vilja lära sig språket också för att kunna ta del av arbetsmarknad etc i så stor mån som möjligt, eller? Så hade i alla fall jag resonerat om jag av någon anledning tvingats flytta till ett land där jag inte talade språket från början. Vill man inte själv hjälper inga åtgärder i världen.

Nu väntar jag bara på ett svar om svenska pensionärer på Costa del Sol.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Kunigunda skrev 2014-08-11 23:40:22 följande:
    Det är klart att din personliga erfarenhet väger tyngre än decennier av entydig forskning. Skriver du till universiteten imorgon? Det finns nog ett par fakulteter som kan avvecklas.
    Käkat drygsoppa till middag i dag (också)?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?